Smejali su mu se na blagajni što je hteo da kupi kartu godinu dana unapred: Njegov potez je ispao genijalan

V. Đ.
V. Đ.    
Čitanje: oko 5 min.
  • 0

Julian Flores je odlučan u nameri da pogleda film "Odisej" ("The Odyssey") u Imax 70mm formatu, tačno onako kako je reditelj Kristofer Nolan zamislio da film bude prikazan — čak i ako to znači da mora da kupi karte za premijerni vikend čitavih 12 meseci unapred.

Međutim, 24-godišnji Flores, koji radi u Universal Studios i živi u Burbanku, bio je svestan da će konkurencija za mesta biti žestoka. Umesto da se priključi hiljadama filmofila na Fandangu (onlajn sistemu za prodaju karata) usred noći u sredu, Flores je odlučio da ode lično do lokalnog AMC bioskopa i tamo obezbedi svoju kartu.

„Kad sam prišao pultu, zaposleni su počeli da se smeju kao da sam lud što kupujem karte godinu dana unapred,“ kaže Flores. „Ne zameram im. Potpuno je ludo što uopšte razmišljam o tome šta ću raditi nekog četvrtka u julu 2026.“

Ali samo nekoliko sati kasnije, Flores je ipak bio taj koji se poslednji smejao. Universalova neviđena odluka da ponudi ulaznice za odabrane Imax 70mm projekcije filma "Odisej" ("The Odyssey") tačno godinu dana pre njegove premijere — 17. jula 2026. — rezultirala je rasprodajom širom SAD u roku od nekoliko minuta.

Neki korisnici društvenih mreža s oduševljenjem su delili potvrde o kupljenim kartama, dok je mnogo više njih ostalo praznih ruku zbog sporih i blokiranih sajtova bioskopa.

Sada, manje od 24 sata nakon što su puštene u prodaju, čak 95% dostupnih mesta je rasprodato, prema rečima jednog insajdera. Većina tih prodaja dogodila se u prvom satu od otvaranja rezervacija.

Ovo je impresivan potez za Universal, koji je izazvao veliku pažnju i uzbuđenje u medijima zbog toga što je prekršio uobičajena pravila industrije. Naime, ulaznice za nove filmove se obično puštaju u prodaju tek nekoliko meseci pre premijere. "Odisej" ("The Odyssey") ne samo da još nema zvanično trajanje — film je još uvek u fazi snimanja. Zvezde Met Dejmon, Tom Holand i Zendaja viđeni su ranije ove nedelje kako snimaju scene u Škotskoj.

Ogromna potražnja još jednom potvrđuje koliku privlačnu snagu Kristofer Nolan ima na bioskopskim blagajnama. On je postao jedan od najkomercijalnijih reditelja svih vremena zahvaljujući letnjim hitovima poput trilogije The Dark Knight, Inception i, najnovije, dobitniku Oskara za najbolji film – "Openhajmer" ("Oppenheimer").

Dodela Oskara 2024, Kristofer Nolan Foto: Tanjug/AP/Chris Pizzello

Ali stvar ide dublje od same popularnosti. Gledaoci ne žele samo da gledaju Nolanov film — oni žele da ga gledaju na način na koji je on zamislio da bude viđen.

Nolan je odavno strastveni zagovornik Imax tehnologije i snimanja na filmskoj traci, tvrdeći da su vizuali na projektovanim kopijama oštriji, a šira platna premium sala omogućavaju znatno dublje i potpunije bioskopsko iskustvo. Za "Odiseja", Nolan snima ceo film Imax kamerama, što ga čini prvim studijskim igranim filmom u istoriji koji je u potpunosti proizveden na taj način.

Brza rasprodaja karata pokazuje da su gledaoci širom sveta prigrlili Imax 70mm format — nešto što je, još pre deset godina, bilo poznato samo najzagriženijim filmofilima.

„To je hrabro, briljantno i drsko,“ kaže Pol Dergarabedian, glavni medijski analitičar kompanije Comscore, komentarišući odluku da se prodaja ulaznica pokrene čitavu godinu unapred. „Ali samo neko Nolanovog kalibra mogao bi da izvede ovako nešto. On je brend za sebe. Da je neki drugi reditelj pokušao isto, ljudi bi se podsmevali.“

Kako se bioskopska industrija i dalje bori da se vrati na nivoe pre pandemije, analitičari tvrde da predprodaja za "Odiseja" pokazuje jedan od načina na koji studiji mogu podići hajp oko svojih filmova — tako što prihvataju ekstravagantne poteze i odstupaju od ustaljenih marketinških normi.

„Ova odluka o ulaznicama generiše razne vrste pažnje unapred,“ kaže Šon Robins, direktor analitike filmova u kompaniji Fandango. „Kada uradiš nešto što nikada ranije nije urađeno, to pomaže da film izgleda kao događaj.“

Ali novi pristupi donose i nove posledice. Time što je otvorio prodaju ulaznica za Imax 70mm projekcije čitavu godinu unapred, Universal je nehotice podstakao sekundarno tržište preprodavača koji pokušavaju da profitiraju na ograničenoj ponudi za premijerni vikend.

Oglasi za karte za "Odiseja" počeli su da se pojavljuju na eBayu već nekoliko sati nakon otvaranja prodaje, a neki su dostizali cene od preko 200 dolara. Jedna karta za nedeljnu večernju projekciju u Cinemark-u u Dalasu prodaje se za četiri puta veću cenu od originalne, i to za loše mesto u drugom redu, skroz levo, gde je vratna upala skoro zagarantovana. Paket od četiri karte za subotnju projekciju u AMC Lincoln Square bioskopu u Njujorku postavljen je na aukciji sa početnom cenom od 1.000 dolara.

Da li će brojni preprodavci zaista uspeti da profitiraju na račun nestrpljivih fanova — to je već drugo pitanje. Za razliku od industrije muzičkih i sportskih događaja, koja se godinama suočava s problemom onlajn preprodaje karata, The Odyssey će imati znatno širu i dugotrajniju ponudu projekcija. Premijerni vikend možda jeste gotovo rasprodat, ali Nolanov film će se nastaviti prikazivati u Imax salama i u danima nakon toga, a te projekcije verovatno će ući u prodaju bliže samoj premijeri.

A za one koji nisu isključivi kada je u pitanju Imax 70mm, biće dostupne desetine hiljada prikazivanja filma u standardnim salama, kao i u drugim premium formatima, poput Dolbija.

Ali za odane fanove Kristofera Nolana, euforična trka da se među prvima pogleda "Odisej" na omiljenom velikom platnu ovog reditelja — potpuno je vredela truda. Spremni su čak i da rizikuju da li će im obaveze to tada uopšte i dozvoliti.

„Možda ću morati da putujem. Možda će moja supruga poslovno morati da ode u inostranstvo ili ću biti zaglavljen u scenarističkoj sobi. Ali bar su karte refundabilne,“ kaže Šon Kolins-Smit, 37-godišnji scenarista. „Neobično je praviti ovakav plan čitavu godinu unapred — može mi se i obiti o glavu.“

(Telegraf.rs/izvor: Variety)

Video: Marija Bergam o trećoj sezoni "Senki nad Balkanom": "Maja Davidović se u ovoj sezoni iskupljuje ..."

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA