
Umro Eduardo Sera
Eduardo Sera, direktor fotografije koji je radio na filmovima iz serijala „Hari Poter“: „Relikvije smrti – deo 1“ i „Relikvije smrti – deo 2“, preminuo je u utorak u 81. godini.
Vest je potvrdila Portugalska filmska akademija.
Rođen u Lisabonu 1943. godine, Serra je bio jedini Portugalac koji je dva puta bio nominovan za Oskara, za rad na filmovima „Krila goluba“ i „Devojka sa bisernom minđušom“.
Serra je uglavnom radio na evropskim i britanskim filmovima. Režiser Patris Lekont bio je njegov česti saradnik. Zajedno su radili na filmovima kao što su „Tango“ i film iz 1990. godine „Frizerov muž“.
Takođe je sarađivao sa Klodom Šabrolom na nekoliko filmova, uključujući „Prevara“ i „Cvet zla“.
Serra je posebno bio direktor fotografije za filmove „Nepobedivi“ M. Naita Šjamalana i poslednja dva filma o Hariju Poteru, koja je režirao Dejvid Jejts i koja su snimana uzastopno.
Direktor fotografije je u intervjuu za Variety 2004. godine govorio o svom radu na filmu „Devojka sa bisernom minđušom“ Pitera Vebera. Rekao je:
„Vermerov atelje je jedan od glavnih ‘likova’ u filmu. Slikari iz tog perioda radili su sa prirodnim svetlom i bili vrlo precizni u njegovom prikazu. Svetlost je dolazila kroz jedan prozor i oni su pokušavali da prikažu tačno kako pada na nečije lice, zid, sto i predmete na njemu.“
Sera je dodao:
„To je priča našeg filma: kako svetlost dodiruje mladu modelku Grit i kako je Vermer prenosi na platno. Za svakog direktora fotografije je divno imati priliku da to prikaže, posebno za one koji, poput mene, rade sa prirodnim svetlom i poštuju ga. Na neki način sam imao iskustvo da dodirnem Vermerov kreativni proces.“
Među ostalim značajnim naslovima u njegovoj filmografiji su „Bobi Darin“, „Žene Svetog Pjera“ sa Žijet Binoš i „Šta snovi mogu doneti“.
Marek Ždovic, producent i direktor festivala Camerimage, napisao je oproštajnu poruku o Seri na Instagramu:
„Eduardo je bio topao, skroman i predan prijatelj festivala. Posetio nas je mnogo puta, uvek privlačeći pažnju studenata, mladih umetnika i majstora kamere. Njegovo znanje, osetljivost i izvanredno umeće u radu sa svetlom oduševljavali su njegove kolege u filmskoj industriji, kao i publiku širom sveta. Susreti i razgovori sa njim bili su i prosvetljujući i inspirativni.“
(Telegraf.rs/izvor: Variety)
Video: Milan Milosavljević na "Nušićijadi": Svakoga ko ne bude imao osmeh na licu smatraću sumnjivim licem
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.