Majk Džadž otkriva: Kako su Bivis i Bathed nastali iz amaterskih snimaka i prodati za samo 18.000 dolara

V. Đ.
V. Đ.    
Čitanje: oko 4 min.
  • 0

Pre nekoliko godina, u podkastu Džoa Rogana "The Joe Rogan Experience", Majk Džadž, čovek koji stoji iza kultnih animiranih likova Bivisa i Batheda, podelio je priču o nastanku ovog dvojca. Od kućnih projekata do globalne slave, put je bio dug, prepun prepreka i, na početku, neverovatno niskih finansijskih ponuda.

Skromni počeci u Dalasu

Sve je počelo skromno, u kući Majka Džadža izvan Dalasa. Strastveni animator je sam kreirao kratke animirane filmove. "Pravio sam ove animirane kratke filmove u mojoj kući," priseća se Džadž, objašnjavajući da je ručno snimao VHS kasete i slao ih zainteresovanim stranama. Za izradu samo dvominutnog animiranog materijala, bilo mu je potrebno od šest do osam nedelja isključivog rada, rekavši: "Uzelo bi mi šest do osam nedelja da napravim dva minuta."

Njegov rad, između ostalog, privukao je pažnju kanala "Comedy Channel", gde su prikazana tri njegova ranija kratka filma u emisiji "Night After Night with Allan Havey", kao i na različitim festivalima animacije. Upravo ti raniji uspesi utrli su put njegovom najpoznatijem delu.

"Liquid Television" i rođenje Bivisa i Batheda

Prekretnica se dogodila kada je njegov rad zapazila emisija „Liquid Television“ na MTV-u, za koju je Džadž rekao da je "licencirala animirane kratke filmove". Kada su ga iz "Liquid Television" pozvali da pošalje svoja prva tri filma, Džadž im je ponudio i svoj najnoviji, četvrti rad – a to su bili niko drugi do Bivis i Bathed. "Rekao sam da imam novi i to su bili Bivis i Bathed," naveo je.

Nakon što su Bivis i Bathed prvi put emitovani na "Liquid Television", usledio je "dug, čudan i kriptičan pregovor" sa produkcijskom kućom Colossal Pictures, koja je stajala iza emisije. Oni su želeli da otkupe prava. Džadž je bio zbunjen, pitajući se "šta za?", i pregovori su se odužili mesecima. "Bio je to dugačak, čudan i kriptičan pregovor", prisetio se. Na kraju, Colossal Pictures je odustao, a Džadž je opisao taj period kao "dugačku, ružnu stvar".

MTV preuzima inicijativu: Prodaja za 18.000 dolara

Tada je direktno u igru ušao MTV. Džadž, priznaje, i dalje nije bio siguran šta tačno planiraju sa njegovim likovima. "Još uvek nisam znao šta će da urade s tim. Mislio sam da će to biti one male stanica-identifikacije ili nešto slično," rekao je. Ipak, bio je presrećan – njegovi crtaći, nastali u kući, sada su bili na MTV-u! "Bio sam oduševljen. Rekao sam sebi: 'Ovo je neverovatno. Samo pravim ove stvari u svojoj kući izvan Dalasa i biće na MTV-u.' To je bilo neverovatno."

Vođen željom da se probije u šou-biznis i upozna ljude iz industrije, Džadž je doneo odluku. "U redu, samo ću ovo prodati. Ovo će biti moja... ulaznica u šou-biznis. Prodaću ovo samo da bih upoznao ljude i da bi znali za mene," izjavio je. Priznao je da "ne žali" zbog niske cene, jer je smatrao da su bili "spremni da odustanu" da je tražio više. Na pitanje o ceni, Džadž je Roganu potvrdio: "Prodao sam im celu stvar za nešto poput 18.000 dolara."

Obećanja i pravne rupe

Nakon višemesečnih pregovora i formalne prodaje, MTV ga je pozvao i obavestio da planiraju da naprave čak 65 epizoda serijala. Džadž je bio iznenađen i zabrinut da li će biti uključen u dalji razvoj. Odgovorili su mu: "Naravno, to je tvoja beba!" Međutim, kako je priznao, sve te detalje o masivnoj produkciji i njegovoj ulozi nisu mu saopštili dok već nisu posedovali autorska prava. "Nisu mi to ništa rekli dok ga već nisu posedovali," istakao je Džadž.

Zanimljivo je da je pravna služba produkcijske kuće, uprkos "lošim namerama dobrog advokata", bila donekle neiskusna u oblasti animacije, ostavljajući značajne rupe u ugovoru. "Njihov advokat je imao sve loše namere dobrog advokata, ali nije bila toliko sjajna i nije poznavala animaciju," objasnio je Džadž. To je dovelo do "velikih rupa u ugovoru" koje je on kasnije iskoristio. Advokatica je, naime, pretpostavila da će on lično animirati sve epizode, što je dovelo do uključivanja klauzule o "naknadi po minutu" animacije.

Povratak vlasništva i dugovečnost franšize

Tri sezone kasnije, Džadžov menadžer, koji je takođe i advokat, obavestio ga je da mu zbog te klauzule MTV duguje "ogromnu svotu novca". To je Džadžu omogućilo da godinama kasnije, nakon filma "Beavis and Butt-Head Do America" (1996) i želje za nastavkom, pregovara o povratku svojih prava. "Uspeo sam da ga vratim i sada ga posedujem 50/50 sa njima," rekao je Džadž, dodajući da se to dogodilo "nakon filma i kada su želeli nastavak i sve to."

Animirana serija je, podsetimo, počela sa emitovanjem marta 1993. godine, a prva dva kratka filma su se emitovala 1992. godine. Originalna serija je trajala do jeseni 1998. godine, da bi se kasnije više puta vraćala na ekrane u različitim formatima.

(Telegraf.rs)

Video: "Žene su pokušavale, u zanosu" Zorana Mićanović o bakšišu, kolegama: "To ne dozvoljavam"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA