Povratnički film Danijela Deja-Luisa podelio kritičare: Od promašaja do potpunog trijumfa

V. Đ.
V. Đ.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Povratak Danijela Dej-Luisa glumi u drami Anemona podelio je kritičare nakon premijere na Filmskom festivalu u Njujorku u nedelju (28. septembra).

Film, koji je režirao glumacov sin, Ronan, prikazuje Šona Bina kao čoveka koji putuje u šume Severne Engleske da bi se ponovo povezao sa svojim otuđenim bratom (Dej-Luis), koji živi kao pustinjak. Višestruki dobitnik Oskara poslednji put je viđen u drami Pola Tomasa Andersona Fantomska nit 2017. godine, nakon čega je objavio da će se povući, navodeći „tugu“ kao razlog za odlazak.

Međutim, promenio je odluku kako bi glumio u novom filmu, za koji je glumac otkrio da je bio motivisan željom da radi sa sinom. „Pomislio sam: ’Zar ne bi bilo divno kada bismo mogli nešto zajedno da uradimo i pronađemo način da to možda ograničimo, tako da to ne mora nužno da bude nešto što zahteva svu onu propratnu opremu velike produkcije?’“, rekao je Roling stounu ranije ovog meseca.

Ipak, kritičari su podeljeni oko toga da li je odluka o povratku bila dobra ideja.

U recenziji sa dve zvezdice za Gardijan, Ejrijen Horton nazvala je film „sumornim i bolno ozbiljnim promašajem.“ „Za dva sata filma vlada samo sivo nebo“, nastavila je o tonu filma, dodajući kasnije: „To je sumorno raspoloženje, povremeno efektno – povremeno sam žudela za zagrljajem – a češće otuđujuće.“

Oven Glajberman iz Varajetija je napisao: „Mislim da je dirljivo što se Danijel Dej-Luis vratio iz penzije da bi pokrenuo filmsku karijeru svog sina. To je tata za primer! I nemam ništa protiv svo tog nepotizma. Ali Anemona je ipak promašaj od filma – suvo pretenciozan i statičan, sa previše samosvesne umetničke fotografije i indie roka koji širi tugu, a nedovoljno drame.“

Jedna od najoštrijih presuda došla je od Mika Lasala iz San Francisko Hronikla, koji je film nazvao „filmom koji izaziva publiku da primeti koliko je užasan, prikrivajući svoju netaknutu nesposobnost i trivijalnost iza fasade ozbiljnosti art filma. Cilj je, čini se, bio da se publika natera da poveruje da ništa nije u redu sa filmom, već nešto sa njima.“ Zaključio je da je film „najgori film koji je Danijel Dej-Luis ikada snimio i najgori koji će ikada snimiti, osim ako on i njegov sin ne planiraju nastavak.“

Topliji odziv došao je od Robija Kolina iz britanskog Telegrafa, koji je u recenziji sa četiri zvezdice napisao: „Njegove dve centralne uloge savršeno se dopunjuju. Bin je suptilan, reaktivan, intuitivan, duhovit, dok je Dej-Luis potpuno onakav kakvog ga pamtite: svaki gest, svaki pogled, svaki sjaj dolazi opterećen snažnom namerom.“

Rajan Latancio sa Indivajera je takođe primetio: „Činjenica da film poput Anemone može biti snimljen samo zahvaljujući snagama nepotizma koje njime upravljaju nije nešto što treba ignorisati, ali ovaj mračni, gusti, duboki film o dva lika o Neredima u Irskoj ispada prilično bolji nego što biste očekivali od te pretpostavke.“

Anemona se prikazuje u bioskopima u Velikoj Britaniji 7. novembra.

Nedavno je Danijel Dej-Luis govorio o svojim prvobitnim razlozima za povlačenje iz glume, rekavši da se osećao „izdubljeno“ zbog filmske industrije.

(Telegraf.rs/izvor: NME)

Video: Živorad Bećagović, unuk Živorada Bećagovića, Pravednika među narodima

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA