Ovo su jedine tri pesme iz '90-ih sa preko milijardu pregleda na Jutjubu

Koja vam je omiljena?

  • 1
November rain, Zombie, Smells like teen spirit Printskrin: Youtube/ Guns N' Roses, Youtube/Nirvana, Youtube/TheCranberriesTV

Protivratna himna "Zombie" benda Krenberis (The Cranberries) probila je granicu od milijardu pregleda na Jutjubu, nastavljajući da stvara muzičku istoriju.

Glas jedinstvene Dolores O'Riordan, iz antiratnog manifesta 1994. godine, uspeo je da se popne na drugo mesto muzičkog panteona. Time je postao treći muzički video iz 1990-ih i šesti na svetskoj muzičkoj sceni celog 20. veka koji je premašio milijardu pregleda.

Ostale pesme koje su osvojile desetocifreni broj pregleda su "November Rain" od  Guns N 'Roses (1992) i "Smells Like Teen Spirit" Nirvane (1991) iz 1990-ih, dok su tu i nešto starije  "Sweet Child O 'Mine "(1987), takođe od Gansa, kao i A-ha i " Take On Me "(1985), dok je prvi muzički video koji je prešao milijardu bila "Bohemian Rhapsody" (1975) grupe Kvin (Queen).

Krenberis su prvi irski muzičari koji su ovo postigli, a rekord od milijardu pregleda postavljen 18. aprila.

Pesma "Zombie", sa impozantnim vokalom O 'Riordana, našao se na  drugom albumu benda "No Need to Argue" i objavljen je kao singl u septembru 1994. U pitanju je antiratna himna, nastala nakon bombaškog napada IRA koji se desio 20. marta 1993. godine u Voringtonu (Ujedinjeno kraljevstvo). Irski republikanci postavili su bombu u kantu za smeće, koja je eksplodirala i ubila dvojicu dečaka od 12 i 3 godine i povredila još 56 ljudi. Ovaj napad je duboko uznemirio Veliku Britaniju.

via GIPHY

Spot za pesmu režirao je Semjuel Bejra, koji je takođe bio odgovoran za kultni Nirvanin video "Smells Like Teen Spirit". Кada je spot prvi put prikazan, BBC ga je zabranila jer su u njemu prikazane nasilne scene i deca koja drže puške.

"Smells Like Teen Spirit" od Nirvane 

Jedna od najpoznatijih pesama Kurta Kobejna i benda Nirvana je ubedljivo "Smells like Teen Spirit" koji ih je i te kako vinula među zvezde.

Pesma je objavljena 1991. godine kao naslovna pesma albuma "Nevermind" i promenila je mejnstrim muzičku scenu preko noći. Iste sekunde je postala hit, a i dan danas je himna mnogim generacijama.

smells like teen spirit "Smells Like Teen Spirit" / Printskrin: YT/Nirvana

Ime pesme je smislio Kobejn koji se šetao po spavaćoj sobi kada je video da je njegova prijateljica Kejtlin Hana sprejom napisala na zidu "Kurt Smells Like Teen Spirit". Pošto totalno nije primećivao "Teen Spirit" dezedorans, marku koju je koristila njegova devojka tinejdžerka Tobi Vail, on je pomislio da je to neki mangupski revolucionarni slogan i nije skapirao da ga Hana zapravo ismeva.

via GIPHY

Kada je pokazao pesmu ostatku benda, basista je odmah odbio pesmu kao "smešnu", pa je Kurt terao bend da sviraju sat i po bez prestanka. Potom je počeo da piše reči pesme, koje su publici zvučale duboko i pune značenja, ali sudeći po njemu to je "samo zabava zbog pomisli da imamo revoluciju".

 "November Rain"od Guns N 'Roses

Kad pomislite na "November Rain“ pomislite na belu kapelicu, izuzetno skup video, fantastičan gitarski solo na ivici litice, jednu od najdužih pesama koja je ikada ušla na top liste, jedan od najambicioznijih momenata u istoriji benda Guns N' Roses.

Pesma se pojavila već, daleke, 1991. godine na albumu "Use Your Illusion 1", ali je Aksel Rouz na njoj radio skoro deceniju. Dok je bend radio na materijalu za ploču "Appetite For Destruction" Axl je uradio demo klavirsku verziju „November Rain“ u kojoj su bili prisutni samo klavir i vokal.

November Rain "November Rain"" / Printskrin: YT/ Guns N' Roses

Nakon pet godina rada na pesmi i nekoliko različitih verzija, Guns N' Roses napokon izbacuju originalnu verziju ove numere 17. septembra 1991. godine.  To je bila najduža pesma ikada koja je ušla na američku top listu, a na Australian Top 10 zadržala se 22 nedelje. Dužina trajanja „November Rain“ je tačno 8 minuta i 58 sekundi, dok je spot nekoliko sekundi duži.

via GIPHY

Epohalni video koji je išao uz singl bio je priča za sebe. Više je ličio na kratak film nego video spot i praktično je bio treći deo video trilogije, koji se nastavljao na „Don't Cry“ i „Estranged“. Glavnu ulogu u spotu je imala Stefani Simor, super model i tadašnja Ekselova devojka. Nakon što ga je sprečila da se ubije u „Don't Cry“ njih dvoje se u „November Rain“ venčavaju.

Kompletan budžet za ovaj ambiciozni video iznosio je milion dolara i smatra se jednim od najskupljih video spotova svih vremena. Ovaj video je ubrzo postao najtraženiji na MTV i ubrzo dostigao cifru od milijardu pregleda na Jutjubu.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Saša

    22. april 2020 | 11:56

    Niko od njih nije ni 1..posto od elvisa prislija.. King forever.... Kralj zauvek... Elvis prisli...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA