Džez spektakl “Miracles” na Kolarcu Lane Janjanin i Dine Rizvić uz pratnju orkestra Big Benda RTS-a

Koncert je krenuo kompozicijom “Fed Up”, koju je Lana Janjanin interpretirala na klaviru i sa uzvišenim vokalom uz izvanrednju pratnju velikog orkestra Big Benda RTS

  • 0
Lana Janjanin Dina Rizvić Foto: Tanjug/Tara Radovanović

Dve džez umetnice iz Hrvatske Lana Janjanin i Dina Rizvić održale su koncert naziva „Miracles” u pratnji Big Bend RTS-a, u velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine.

Muzičarke su predstavile dvostruki album upravo naziva - “Miracles” sa Jaž orkestrom Hrvatske radio televizije (HRT), na kojem se nalazi 12 kompozicija, koje su objavile za diskografsku kuću “Croatia Records” krajem 2018. godine.

Lana i Dina su premijerno ove noći gostovale u Beogradu i Srbiji, budući da su talentovane dame mlađe generacije i nisu imale prilike da ranije nastupaju na ovim prostorima.

Koncert je krenuo kompozicijom “Fed Up”, koju je Lana Janjanin interpretirala na klaviru i sa uzvišenim vokalom uz izvanrednju pratnju velikog orkestra Big Benda RTS.

Umetnice su se uglavnom smenjivale i nastupale naizmenično sa svih 12 pesama sa albuma, na koje je publika veoma pozitivno reagovala i uživala.

Njih dve su se upisale u džez istoriju na prostoru regiona kao prve žene koje su komponovale, aranžirale, odsvirale, otpevale i snimile svoj opus za džez orkestar.

Osim autorskih pesama, muzičarke na albumu su realizovale i obrade njima omiljenih kompozicija u džez maniru, tako da, i kada nisu njihove autorske numere, jesu novi, autentični aranžmani.

Lana Janjanin je studije kompozicije i master studije medijske kompozicije završila na Univerzitetu muzike u Beču. Ona piše tekstove, komponuje, aranžira muziku za svoj džez sastav, sa kojim redovno nastupa na internacionalnim pozornicama, a takođe komponuje muziku i za klasične i džez orkestre, kojima ponekad i diriguje.

Lana Janjanin Dina Rizvić Foto: Tanjug/Tara Radovanović

Ona se publici predstavila sa snažnim autorskim numerama koje je pisala - “Illusion”, “What a Thing” i “Talking About the Weather”.

Sve navedene pesme su tako otpevane i napisane kao da je Lana svetska džez diva, koliko joj je engleski jezik apsolutno savršen i deluje da je uveliko postala zvezda velikih pozornica Amerike, Evrope i kao deo mjuzikl projekata.

Na repertoaru je bila i neobična obrada poznatog džez i pop standarda “I''m Fool to Want You” (1951) Frenka Sinatre, koji je bio jedan od kompozitora i pisaca stihova.

Lana se nakon te pesme malo zaustavila i otkrila da je veliki Frenk Sinatra tada napisao tu pesmu posvećenu glumici Avi Gardner, koja je bila njegova ljubav, i u to vreme će mu tek postati supruga.

“Kako sam naziv pesme kaže, dakle “Lud sam da te želim”, kako se njima desila takva ljubav, sledeća numera je inspirisana mojim ličnim životom i jednoj bivšoj vezi daleko iza mene. Ona govori o kapitalizmu, odnosno tom konceptu koji ne dopušta ljubavi da - živi. Kada se nema novca, onda se izgleda ne može ni voleti, kako se i desilo”, najavila je Lana kroz ispovednu priču-numeru baš takvog naslova - “Capitalism”.

Sve pesme je Lana pevala veoma emotivno, nadahnuto, ne samo ovu ličnu, uz efektnu pratnju Big Benda RTS-a i uvek simpatičnog i šarmantnog dirigenta i poznatog džez muzičara Filipa Bulatovića.

Upravo je ovaj svestrani muzički umetnik uvek najavljivao dve gošće, svaki put sa širokim osmehom i uglavnom istakao ime svake pesme.

Lana Janjanin Dina Rizvić Foto: Tanjug/Tara Radovanović

Publika se ovom prilikom upoznavala sa numerama, po kojima su dve dame džeza već poznate u regionu, Evropi i svetu kao spoj komponovanja, aranžiranja i pevanja sa vrhunskim izvođenjima domaćeg orkestra.

Dina Rizvić je diplomirala na prestižnoj muzičkoj akademiji na Berkliju („Berklee College of Music”) u Americi, na odseku za Savremenu kompoziciju i produkciju.

Sarađivala je sa poznatim umetnicima, dirigentima i ansamblima - Boško Petrović, Josipa Lisac, Alan Bjelinski, Jaž orkestar HRT i mnogi drugi.

Trenutno u Londonu pohađa magistarske studije Audio produkcije na Univerzitetu Vestminster.

Odmah je zahvalila na ovoj prilici da nastupa u tako divnoj dvorani Kolarčeve zadužbine i prepustila se svojim autorskim kompozicijama na maternjem jeziku - “Slutnja” i “Za tebe”.

Dina se publici prezentovala i sa obradom čuvene džez pesme “Night & Day” (1932) kompozitora Kola Portera, originalno stvoreno za mjuzikl “Guy Divorce”.

“Kako sam jednim delom i Makedonka, sledeća pesma morala je biti deo ovog koncerta, sigurna sam da je svi znate”, rekla je Dina i onda je otpevala antologijsku makedonsku kompoziciju “Zajdi, Zajdi”, potpuno sama za klavirom, dok ju je ceo orkestar pomno pratio i uživao, zajedno sa publikom.

Lana Janjanin Dina Rizvić Foto: Tanjug/Tara Radovanović

“Zajdi, zajdi, jasno sonce” je čuvena narodna makedonska pesma kompozitora Aleksandra Sarievskog i ne nalazi se na albumu “Miracles”, tako da je predstavljena kao pravi bonus.

Često je Rizvić angažovana kao kompozitor muzike za medije - film, TV, radio, a bavi se i pedagoškim poslom tako mlada - predaje klavir, radi kao korepetitor:

Čak i sarađuje sa britanskim bendom “Hank" i američkim sastavom „Skybridge” sa kojima je nedavno nastupila u Hrvatskoj i Japanu.

Na njenoj set listi usledile su i dve regionalne obrade, kao sećanje na velike umetnike i tekstopisce - pesnike u muzici kojih na žalost više nema: “Izmijenila si se, Ana” na stihove Arsena Dedića (pevao je Drago Diklić) i legendarna poema “Odlazi cirkus” neprežaljenog Ðorđa Balaševića, kao neka vrsta labudove pesme, sa kojom je Panonski mornar uvek završavao svoje maratonske koncerte.

Za sam kraj, dame su imale potrebu sa se obrate publici veoma nadahnuto i sa puno uzbuđenja.

Tako je Lana iskreno zahvalila na pozivu Frediju Stanisavljeviću, muzičkom direktoru Big Benda i izvršnom muzičkom producentu Muzičke produkcije RTS-a, kao i umetniku na trubi Marku Ðorđeviću.

“Bili ste tako divna publika večeras, ne mogu da verujem da je već gotovo, nisam ni osetila da je prošao koncert, nemam reči. Davno nije bilo tolikog ushićenja na našem koncertu kao sada. Posebno hvala fenomenalnom Big Bendu RTS-a i nezamenljivom dirigentu”, naglasila je Lana i istakla da su prvi put u Beogradu, nada se ne i poslednji.

Onda je Dina takođe kratko zahvalila bendu i publici i dodala - “Nadam se da ste svi u sali uživali koliko i mi. Nadamo se da ćemo se videti ponovo”.

Lana Janjanin Dina Rizvić Foto: Tanjug/Tara Radovanović

Dirigent Filip Bulatović, nije odoleo da se ne umeša u ova obraćanja i doda kako “retko gde postoje tako mlade, nadarene umetnice, koje su već snimile svoj prvi album i pritom su toliko lepe”.

Lana je odmah uputila šarmantno komentar -”Za to poslednje nismo mi krive, već naši roditelji”.

Dina i Lana su objasnile proces saradnje sa Jaž orkestrom HRT-a u Zagrebu, sa kojim su snimile album “Miracles” (2018) i samim tim su stvorile duetsku pesmu tog naziva - “Miracles”, i nju su otpevale za sam kraj veoma efektnog i prijatnog koncerta od sat po trajanja.

Sudeći po sjajnim reakcijama publike na Kolarcu, Lana Janjanin i Dina Rizvić će sigurno dolaziti nadalje često u Srbiju i nastupati na raznim festivalima, manifestacijama i ovakvim solo koncertima.

Oleg Kireyev vodi Jazz sredom #16 u Kuglašu!

Jazz sredom #16 u klubu Kuglaš, u sredu, 16.februara vodiće Super trio na čijem čelu je svetski priznati ruski saksofonista Oleg Kireyev!

Jazz večeri se održavaju svake srede u Kuglašu, uz novi program i sve više muzičara.

Šesnaesto Jazz veče vodiće Super Trio koji čine Oleg Kireyev (tenor saksofon), Vukan Potežica (kontrabas) i Časlav Šehović (bubanj).

Oleg Kireyev, svetski priznati saksofonista, prvi je ruski muzičar koji je ukombinovao etno- džez motive sa baškirskim narodnim instrumentima. Rođen u Baškiriji, predstavlja muzičko nasleđe dve različite kulture – evropske i azijske. Pod uticajem tradicionalnog i latinoameričkog džeza, afričkih ritmova i azijske etno muzike, Oleg je stvorio autentičan stil i proslavio se sviranjem različitih muzičkih žanrova.

Njegova diskografija broji više od 15 objavljenih albuma, a nastupao je na mnogobrojnim inostranim džez festivalima poput London Jazz Festivala, New York Jazz Improv Festivala, legendarnog Montreux Jazz Festivala i drugih. Domaća publika imala je prilike da ga sluša i na Nišville jazz festivalu 2016. godine kada je nastupio sa svojim bendom Orlan Jazz, a početkom 2020. godine imali smo prilike da čujemo koncertni projekat Olega Kireyeva u saradnji sa Vasilom Hadžimanovim.

Pored originalnih kompozicija, na repertoaru će se naći poznate fjužn numere, kao i džez standardi, a nakon toga sledi otvoren jam session i svi su dobrodošli da se priključe.

Ulaz će se naplaćivati 250 dinara ali organizatori navode da ulaznice ne moraju da plaćaju studenti FMU koji imaju indeks sa sa sobom kao ni muzičari koji će svirati (ali moraju imati instrument sa sobom - bubnjari palice, pianisti indeks ili note). Takođe, studenti bilo kog fakulteta ili srednjoškolci koji sa sobom imaju ideks ili đačku knjižicu plaćaju ulaznicu 150 din.

Kuglaš se nalazi u Đušinoj 5 u Beogradu a okupljanje počinje od 19 sati.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA