≫

Čipi za Telegraf.rs: O koncertu Osvajača, zašto je odbio da bude pevač Smaka, o kritikama za hit "Vino crveno"

Poznati roker je u intervjuu za naš portal pričao i o nezaboravnim hitovima njegove grupe, ali i o drugim stvarima

• 12
Zvonko Pantović Čipi, Osvajači Foto: Mateja Stanisavljević/ATAImages

Osvajači će posle uspešnog nastupa na Belgrade Beer Festu ove godine imati novu svirku u Beogradu, i to povodom 30 godina od osnivanja grupe. Kao što je poznato, nastupiće 19. oktobra u MTS dvorani, u 20 časova.

O koncertu, ali i o stvaralaštvu grupe Osvajači, za Telegraf.rs je pričao frontmen grupe Zvonko Pantović Čipi.

Poznati roker je u intervjuu za naš portal pričao o nezaboravnim hitovima njegove grupe, otkrio kako je jednom morao da odbije da bude pevač grupe Smak, a govorio i o kritikama za pesmu "Vino crveno".

Čipi je najavio i novi album Osvajača do kraja godine.

Ali, krenimo redom.

• Šta nas očekuje na koncertu grupe Osvajači 19. oktroba u MTS dvorani?

Prvo, veliki pozdrav. Ono što publika grupe Osvajači može da očekuje 19. oktorba u 20 časova u MTS dvorani, to je preko dva sata dobre muzike i ono što će razlikovati ovaj koncert od onoga na Beer Festu, gde je program trajao samo sat vremena, to je festivalska šema, to je veliki broj nekih gostiju, naših prijatelja koji će doći sa nama da proslave taj jubilej. Tako da, pozivam sve da dođu i da uživaju u preko dva sata dobre muzike. Osvajači i gosti, za 30 godina postojanje grupe.

• Sredinom avgusta imali ste zapažen koncert na Belgrade Beer Fest-u, a jedan od upečatljivijih trenutaka sa tog koncerta je kada je publika sa vama pevala "S kim čekaš dan"? Da li postoji neka priča kako je nastala ova legendarna pesma?

Naravno da postoji. To je jedna krajnje iskrena pesma, zato je verovatno ljudi i vole svih ovih godina. Ja naravno neću reći detalje kome je ta pesma posvećena, ali ta pesma ima u sebi jednu staru emotivnu priču koju sam ja utkao u pesmu. Verovatno to publika prepoznaje.

• Jedna od popularnijih pesama Osvajača je i "Marija"? Možete da nam otkrijete ko je Marija iz te pesme?

Naravno da ne mogu. Da li postoji Marija? Postoji.

• Da se vratimo na Vaš koncert na Beer Festu. Tamo ste izveli pesmu grupe Smak "Crna dama".Da li ste imali priliku da se upoznate još nekog člana grupe Smak, tipa Točka? Ako da, da li imate neku anegdotu?

Naravno. S obzirom da je većina benda iz Kragujevca, mi dugo godina se znamo sa svim članovima grupe Smak. Ja sam odrastao na toj muzici. Imao sam tu sreću da pevam koncerte sa njima, jer bilo je perioda kada Boris (Boris Aranđelović, pevač grupe Smak, prim.aut) nije to mogao. Neki ljudi koji malo više zalaze na Jujtub kanal, mogu da vide neke snimke mojih nastupa sa Smakom. Tako da, mi se odlično poznajemo dugi niz godina i sarađivali smo na mnogo načina. Bila je ideja da ja pevam u grupi Smak, ali ja sam u to vreme snimao drugi album grupe Osvajači, tako da nisam mogao da prihvatim taj poziv, ali sam rado pomagao grupi Smak kada god je za to postojala potreba.

Boris Aranđelović, grupa Smak Boris Aranđelović, grupa Smak Foto: Antonio Ahel/ATA Images
  • Nedavno ste snimili spot za pesmu "Vanila i znoj" sa Divljim jagodama. Kako je došlo do saradnje između vas?

Mi se dugi niz godina znamo sa Zeletom i svim ostalim momcima iz Divljih jagoda i nastupali smo često zajedno i ovde i u inostranstvu. Družili bi smo se, kada je god bila prilika. I po Beogradu, i po Kragujevcu. Posle tih druženja, Zele me je nazvao i pitao da li bi mogao da napravim neki tekst za njihov novi album. Ja sam rekao "sa zadovoljstvom, naravno. " I onda iz tog zajedničkog rada proizašla je ideja da eventualno tu pesmu koju sam ja napisao za njih, da otpevamo zajedno. Onda smo se našli u Kragujevcu, videli se u Sarajevu, onda smo spot uradili zajednički u Kragujevcu. Meni je bilo zadovoljstvo. Pesma je zaista interesantna, a i spot je interesantan.

• Ima i onih koji vas kritikuju, pod naznakom da ste malo koketirali sa narodnjacima, pre svega sa pesmom "Vino crveno". Šta imate da kažete na te kritike?

Pa, znaš, nekako kome nisi drag, može da ti kaže da imaš klempave uši. Ako se ti primiš na to, onda je to bezveze. "Grand" je bio jedno vreme naša izdavačka kuća, što ne znači da smo se mi bavili tom vrstom muzike. Mi smo imali neku našu muziku, a igrom slučaja, to je bila pesma koja je bila namenjena, pravljena za festival i napravila je veliki uspeh. S obzirom da je ona digla veliku prašinu, nije ni čudo da ljudi "kače" za tu priču: "Aha, šta je ta pesma, čemu ta pesma?" Pesma je bila jedan izlet, festivalski, ništa više od toga.

• Ne žalite što ste je snimili?

To je pesma od milion evra i ne može niko da kaže da mu je žao što ima takvu pesmu. Tako da svako želi da ima takvu pesmu. Mi smo uspeli da više puta uspeli u karijeri da napravimo takav veliki hit.

• Na koju pesmu Osvajača ste najponosniji?

To je teško reći. Volim puno naših pesama, to je naš rad. Mislim da su najemotivnije ove balade. Ako bih mogao da kažem na šta sam ponosan, na to sam ponosan. Ponosan sam na to što prvu baladu, na prvoj ploči pevao u studiju na analognoj tehnici od početka do kraja bez uplitanja kompjutera, bez skraćivanja. Znači, uđeš u gluvu sobu, staneš pred mikrofon, otpevaš pesmu od početka do kraja. To se više ne radi, to se nekada radilo. I recimo da sam ja ponosan na to što sam snimao na taj način na koji su se snimale najveće balade u istoriji.

• Šta mislite o današnjoj rokenrol sceni? Da li rokenrol ima budućnost u Srbiji, na ovim prostorima?

Naravno da ima. Ja znam mnogo mladih ljudi koji vrlo, vrlo kvalitetno sviraju rok. Ono što se možda razlikuje od prethodnih vremena, jeste da oni nisu eksponirani kao ljudi koji su se bavili rokenrolom sedamdesetih, osamdesetih. Ali da ima kvaliteta i da ima budućnost, ima. Možda je to nekad bilo više mejnstrim. Danas je manje mejnstrim, ali dalje postoji dobar zvuk.

• Osvajači su stvorili brojne nezaboravne pesme. Da li postoje pesme koje ste pisali za druge autore a da to publika ne zna?

Manje, više, znaju. Možda je interesantno da sam ja napisao neke tekstove za neke moje drage prijatelje. Za (Željka) Joksimovića sam uradio na skoro svakoj ploči bar po jednu pesmu. Moji tekstovi su (za pesme) "Zaboravljaš", "Crnokosa", "Sve što tebi nisam rekao".... Pa onda nešto za Amadeus (bend) smo radili Šone (Nebojša Jakovljević, klavijaturista) i ja, za Romanu, Kseniju Pajčin... Mislim da nikoga nisam izostavio. Ja nemam tekstove na lageru. Obično me cimaju ljudi i kažu mi: "Hajde, ti si dobar u baladama. Hajde mi za ovu baladu napravi tekst." Ja to uradim. Uglavnom sam radio za prijatelje i nisam onaj čovek koji ima hiper produkciju tekstova.

• Da li vam je ponuđena neka pesma od drugog autora za koju vam je krivo da niste prihvatili?

Puno puta su mi nudili neke numere. Teško je naći dobru pesmu od nekog drugog. Ti valjda znaš šta hoćeš i mi smo sami autori. Mi smo imali par obrada u životu, a to je pesma "Jedna me devojka neće", to je obrada jednog starog hita grupe Uriah Heep, i obrada jedne stare pesme, od jedne stare grupe, "Da te milujem". To je jedna grupa koja je postojala osamdesetih godina i zvala se Krvna grupa. Tako da, osim toga, ništa više.

• Na kraju, koji su planovi Osvajača zakon beogradskog koncerta?

Mi sviramo puno, spremamo i novi album. Ne singl, već album. Jer posle 4 godina pauze od prošloga albuma, mi smo dužni publici allbum. Mi ćemo napraviti album, najverovatnije u izdanju PGP-a. I, eto, biće to nešto novo za publiku, nadam se do kraja godine.