Vreme čitanja: oko 3 min.

E-Play obradio pesmu EKV-a

Vreme čitanja: oko 3 min.

Cilj kampanje jeste podizanje svesti društva i pokretanje borbe protiv normalizacije rodno-zasnovanog nasilja u javnom prostoru i medijima

  • 0
E-Play Printskrin: Youtube/MIKSER

Kao deo kampanje podizanja svesti o sigurnosti žena i devojčica u javnom prostoru u Srbiji, organizacija Mikser i bend E-Play, uz podršku Agencije Ujedinjenih nacija za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena - UN Women Serbia, najavljuju premijerno objavljivanje spota “Aut” na Mikserovom youtube kanalu, danas, u sredu, 17.maja, u 14 časova.

U godini u kojoj se kao društvo suočavamo za eksplozijom nasilja, posebno prema ženama i devojčicama, o čemu govori i povećanje broja femicida u odnosu na protekle godine, bezbednost žena, devojčica i drugih osetljivih grupa u javnom prostoru je postala apsolutni prioritet humanih, održivih i bezbednijih gradova o kojima maštamo. Sledeći tu ideju, UN Women Srbija je podržal Žensko arhitektonsko društvo, kao i pet ekspertskih organizacija civilnog društva među kojima je i kolektiv Mikser da na terenu u 5 gradova Srbije: Kragujevcu, Kruševcu, Novom Pazaru, Nišu i Somboru u proteklih godinu dana mapiraju izazove u lokalnim sredinama s kojima se suočavaju naše građanke i prenesu metodologiju i alate donosiocima odluka u tim sredinama za unapređivanje bezbednosti i osećaja bezbednosti građanki i svih građana u javnim gradskim prostorima. Rezultat projekta je predlog niza urbanističkih, infrastrukturalnih i sistemskih bezbednosnih mera koje treba da usvoje gradske uprave, kako se žene i devojčice više ne bi osećale kao diskriminisani deo populacije kojima povratak kući noću, i ne samo noću, često predstavlja veliki bezbednosni rizik.

E-Play Printskrin: Youtube/MIKSER

Kruna ove kampanje je upravo premijera spota koji je nastao u saradnji sa beogradskim bendom E-play, obradom pesme “AUT” kultnog beogradskog rok sastava EKV, čiji refren “Ona hoda sama kroz grad” na najbolji način sublimira potrebu žena i devojčica u našoj zemlji da se oslobode straha tokom svojih kretnji kroz naše gradove.

Istraživanje koje je sprovela organizacija Mikser u Kragujevcu kao jednom od pilot gradova, pokazuje da gotovo sve žene i devojčice daleko više i češće od muškaraca modifikuju svoje ponašanje iz straha za svoju bezbednost - razvijaju različite lične taktike poput kretanja noću isključivo u grupi, uz mušku pratnju, izmene rute kretanja, izbegavanja određenih delova grada, modifikovanje oblačenja, simuliranja razgovora mobilnim telefonom, često i do potpunog odustajanja od kretanja - što govori o neravnopravnom korišćenju grada kao resursa koji treba da bude jednako dostupan svim građanima.

Cilj kampanje jeste podizanje svesti društva i pokretanje borbe protiv normalizacije rodno-zasnovanog nasilja u javnom prostoru i medijima, kako bi svi akteri društva – od donosioca odluka i organa reda, preko urbanista i arhitekata, edukatora i medija, do samih građana - preuzeli odgovornost i preduzeli mere sa ciljem povećanja osećaja bezbednosti žena, devojčica i svih građana, razvijanja društva solidarnosti i empatije, i pre svega, bezbednog kretanja i ravnopravnog korišćenja grada i svih gradskih resursa za sve naše građane.

E-Play Printskrin: Youtube/MIKSER

Pozivamo sve medije, relevantna udruženja, umetničke kolektive i sve progresivne entitete u zemlji, da emitiju ovaj spot na svojim kanalima komunikacije i pokrenu ovu temu, čime će doprineti podizanju svesti o ugroženoj bezbednosti žena i devojčica u Srbiji.

Organizacije Mikser će javno predstaviti rezultate istraživanja, kao i preporuke za unapređenje bezbednosti javnih prostora u jednom od pilot gradova, Kragujevcu, na predstojećem Arsenal festu koji je ujedno i jedan od naših strateških lokalnih partnera projekta.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA