≫ 

Vreme čitanja: oko 4 min.

"Ovo nije koncert samo za ljubitelje opere…": Operska pevačica iz Beograda o dolasku dive Ane Netrebko

Vreme čitanja: oko 4 min.

Mina je imala brojne uzore, a među njima je svakako i najveća operska diva današnjice Ana Netrebko, koja će po prvi put nastupiti u Srbiji 21. juna

  • 0
Mina Gligorić Foto: Privatna arhiva

“Ovo je događaj koji ne treba da propustite, baš zbog retke prilike da Anu i njenog supruga čujemo i uživo. Ovo nije koncert samo za ljubitelje umetnosti, već za svakog ko želi da posvedoči lepoti, snazi klasične muzike koja je najuzvišenija u jeziku emocija”, u autorskom tekstu za Telegraf piše operska pevačica Mina Gligorić.

Publika je Minu upoznala kao kao Koštanu u istoimenoj operi Petra Konjovića na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu, a sve je očarala nastupima u mjuziklima pozorišta Madlenianum„Jadnici“ i „Poslednjih pet godina“. Tokom odrastanja i sazrevanja kao umetnik, Mina je imala brojne uzore, a među njima je svakako i najveća operska diva današnjice Ana Netrebko, koja će po prvi put nastupiti u Srbiji 21. juna. O značaju njenog dolaska u Beograd, na Belgrade River Fest, Mina piše u autorskom tekstu za Telegraf.

Danas, uz moje ime i prezime, kao zanimanje, poziv i profesija, stoji - operski umetnik. Sa 14 godina, kada sam upisala solo pevanje, nisam znala da ću biti deo ovog sveta, opere, sinteze svih umetnosti, gde je glas, obojen našim emocijama u službi toga. Kao mlad čovek, težite da se poistovetite sa nekim operskim umetnikom ili to dođe sasvim prirodno, kada dobijete novu kompoziciju koju ćete izvesti, neretko je poslušate na YouTube-u ili nekim drugim platformama, u želji da naučite, osvestite. Tada je Ana Netrebko bila vodeći sopran mlađe generacije, a podatak da je htela da bude glumica (što je bila moja prva želja, budući da sam bila i član šabačkog pozorišta igrajući u dečjim predstavama) je bio dovoljan da se već kao mlada povežem sa njom i definišem svoj dalji put. Uloge, arije koje je tada pevala odgovarale su mom fahu, u intervjuima je bila neposredna, prirodna, predstavljajući novi identitet operskog pevača, u humanizovanoj formi, da svi možemo uspeti uz veliki rad, ali da je i prirodno da imamo uspone i padove. Njena želja za igrom, lakoćom izvođenja zavela je mlade generacije pevača i u našoj zemlji.

Ana Netrebko Ana Netrebko Foto: Vladimir Shirokov

Jednim delom, zahvaljujući njoj i ja sam ohrabrena da se na scenama naših pozorišta, u kojima sam angažovana, igram i istražujem, uz svu odgovornost koju opersko pevanje zahteva u tehničkom smislu.

Za veliki broj operskih umetnika, ali i ljubitelja klasične, vokalne umetnosti, dolazak Ane Netrebko i Jusifa Ejvazova biće poseban događaj, budući da nam dolaze umetnici koji su trenutno angažovani u najpoznatijim operskim kućama širom sveta. Iz ugla nekog ko je po profesiji i pozivu operski pevač, sopran, kao i Ana, čuti uživo umetnicu koja je preko 25 godina na sceni, biće implus ka sopstvenom vokalnom napretku.

Ana Netrebko Jusif Ejvazov i Ana Netrebko Foto: Tim Osipov

Odavno vlada mišljenje da je opera elitistička umetnost, a da je umetnik biće blisko božanstvu ili nečem nedodirljivom. Vokalne sposobnosti i kompletna ličnost jednog izvođača svakako zavređuju tu pažnju, ali Anin pristup je bio drugačiji. Njeno povezivanje sa publikom na nivou neposrednosti, ljudskosti, nekoga ko je u službi umetnosti i kome je imperativ da ispriča priču, ko nas vrlo vešto uvlači u svet istine i sopstvenog preispitivanja, ju je učinio velikom zvezdom današnje operske scene. Ne treba zanemariti činjenicu da je poreklom iz Rusije i da je ta konekcija sa slovenskom dušom i slovenskom senzibilnosću doprinela da je favorizujemo na ovim prostorima, kao i zbog tamnijeg tembra njenog glasa, karakterističnog za rusko područje. Uloge koje je tumačila, različitih karaktera, od lirske Adine u “Ljubavnom napitku” do dramske Toske ili Violete u “Travijati”, nosile su ipak zajedničku misao da su ljudske sudbine iako različite, prožete osećanjima koja svaki čovek ima.

Ana Netrebko Foto: Julian Hargreaves

Svet se jeste promenio, mi smo mnogo više naviknuti na velike decibele zvuka, opera kao forma asocira na nešto nepoznato, daleko, a zapravo je najviši oblik umetnosti, sinteza svih drugih grana umetnosti i dokaz da je ljudski glas najmagičniji instrument, upravo zbog te svoje nesavršenosti u težnji ka savršenoj verziji zvuka, kakvo opersko pevanje zahteva, ogledalo unutrašnje konstrukcije našeg bića i naših misli, podsetnik da smo živi, da osećamo.

Ana Netrebko Ana Netrebko Foto: Julian Hargreaves

Ovo je događaj koji ne treba da propustite, baš zbog retke prilike da Anu i njenog supruga čujemo i uživo. Ovo nije koncert samo za ljubitelje umetnosti, već za svakog ko želi da posvedoči lepoti, snazi klasične muzike koja je najuzvišenija u jeziku emocija.

Sigurna sam da će Ana Netrebko podeliti sa nama taj svet i da ćemo biti svedoci jedne nesvakidašnje zvučne slike, bar malo duhovno bogatiji što smo imali prilike da čujemo takve umetnike.

Ulaznice za koncert dostupne na svim prodajnim mestima Ticket Vision-a i online na https://tickets.rs/tour/ana_netrebko_yusif_eyvazov_belgrade_river_fest_754

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA