"Hvala što ste moj život učinili tako sjajnim!": Bili Ajdol održao energičan koncert na Kalemegdanu

   ≫   
Čitanje: oko 8 min.
  • 0

Čuveni Engleski rok muzičar, čija se karijera vinula u visine osamdesetih godina u SAD, Bili Ajdol, nastupio je pred srpskom publikom na Kalemegdanu u okviru turneje "It's a Nice Day to... Tour Again!" kojom promoviše novi album, održavši koncert koji je trajao oko sat i po vremena i pruživši srpskoj publici skoro sve veće hitove svoje karijere, upakovane u setlistu sa novim pesmama.

Pre samog  zvezde večeri na binu, publiku su zagrejali šabački Goblini, bend koji alternativna publika voli, što zbog muzike, što zbog odnosa prema slušaocima. Odmah po izlasku na binu bend je zasvirao čuvenu "Anja, volim te", obradu pesme "Kako bih volio da si tu", slovenačkog benda Videosex, a preimenovanu u čast njihove pevačice Anje Rupel, za koju se govorilo da je u nju bilo zaljubljeno pola bivše Jugoslavije.

- Drago mi je da vas vidim ove tople julske večeri, pred velikog Bilija - rekao je frontmen Goblina Branko Golubović Golub, dok je kiša zasipala publiku, ali to nikome nije smetalo.

Bilo je to jedno od retkih obraćanja Goluba publici ove večeri, verovatno jer je bend želeo da, za kratko vreme koje su imali - dužine festivalskog nastupa - odsviraju što više pesama, kako bi bio što manji broj onih koji su neku možda želeli da čuju, ali nisu. Iako je neko neminovno tako prošao jer Goblini zaista imaju veliki broj popularnih pesama.

Iako se frontmen publici nije mnogo obraćao rečima, to ne znači da komunikacije između benda i ljudi u publici nije bilo. Ona je bila konstantna, a naročito ispoljena tokom izvođenja najvećih hitova benda ili pesama koje se odnose na društvenopolitičke fenomene i situacije, a koje su, naravno, sastavni deo panka kao žanra i nekako uvek aktuelne.

Tako su se nizale "U magnovenju", "Petra", "Cipjonka", "Kao da". Prva koja je tempo malo spustila, ali je horski otpevana od strane publike bila je "Daleki put", dok je taj tempo nastavljen pesmama "Splet okolnosti" i "Negde pred zoru". Kao da su pažljivo birane baš za ovaj koncert pesme koje istovremeno zrače očajem i buntom pokreću energiju i navode na horsko pevanje.

Do kraja nastupa Goblini su, između ostalih, svirali pesmu kultnog pank benda iz Pule Kud idijoti "Marjane, Marjane", a simbolično su ga završili pesmama "Deca iz komšiluka", koja je uvek dobro prihvaćena od strane publike, s obzirom na to da svi nekako smatramo da smo baš mi ta deca, "Idemo do kraja", koja je objavljena pre nekoliko dana i posvećena srpskoj mladosti i veri u nju, kao i "Ima nas", koja je odjekivala Kalemegdanom.

Njihov deo koncerta završen je u sjajnoj atmosferi, pesmom koja je objavljena 1996. godine, a i dalje veoma aktuelna. Kako je sam Golub jednom prilikom rekao, "biće presrećan kada jednog trenutka pesma 'Ima nas' bude zastarela", te više ne bude bilo smisla da je sviraju. Ipak, 29 godina kasnije ona je i dalje aktuelna i svaki put horski pevana.

Nakon pauze od oko pola sata, sve je bilo spremno za zvezdu večeri, manje poznatog pod imenom Vilijam Broud, a planetarno popularnog pod imenom Bili Ajdol. Koncert je otvorio pesmom "Still dancing" sa njegovog devetog studijskog albuma "Dream into it" objavljenog ove godine, a koji promoviše trenutnom turnejom.

Da će koncert Ajdola da bude mešavina starih hitova i novih pesama koje još imaju prostora da postanu hitovi, pokazalo je i to što je kao drugu pesmu koncerta Bili Ajdol sa svojim bendom odabrao "Cradle of love", njuvejv hard rok pesmu, inspirisanu rokenrolom pedesetih i pankom po uzoru na Ramonse.

Spot za ovu pesmu je specifičan jer se Ajdol u njemu sve vreme vidi samo do struka, a ono što se krije iza takvog načina snimanja spota jeste činjenica da je Bili Ajdol neposredno pre snimanja spota, u februaru 1990. godine, imao tešku saobraćajnu nesreću koju je doživeo na motoru i nakon koje je neko vreme bio nepokretan.

Takođe, ono što je interesantno u vezi sa ovom pesmom i ljudima u Srbiji jeste da njen refren sigurno znaju i neki ljudi koji nikada nisu slušali Bilija Ajdola, s obzirom na to da se u spotu za pesmu "Šibica" pevačice Jami vidi muškarac koji na televiziji gleda spot i sluša upravo "Cradle of love" pre nego što mu Jami pozvoni na vrata i pita ga da li u njegovom kupatilu može da popravi šminku.

- Predivno je biti ponovo u Beogradu, Srbiji, sa vama. Da vidimo šta je Stiv spremio za nas - bilo je prvo obraćanje večeri Bilija Ajdola, ali i uvertura u virtuozni gitarski solo njegovog višedecenijskog prijatelja u životu i muzici, Stiva Stivensa.

Nakon solo pauze Ajdol se vratio na binu i vodeći se onim čime se vodio celu karijeru - muzikom, harizmom i seksepilom - skinuo majicu, na oduševljenje ženskog dela publike, što je bilo izuzetno prigodno, jer je pesma pred koju je to učinio bila "Flash for fantasy", nastala inspirisana filmom "Flash and fantasy" iz 1943. godine, sa i danas čuvenog i najpoznatijeg albuma "Rebel Yell" iz 1983. godine.

Usledilo je potom nešto potpuno drugačije. Naime, Bili Ajdol je za novi album snimio duet sa pevačicom Avril Lavin, izuzetno popularnom među mlađim generacijama milenijalaca. U pitanju je pesma "77". Iako je Ajdol, pre ostvarivanja saradnje sa Avril Lavin ovu pesmu već imao, ona "karakterno" više podseća na njenu, nego na njegovu muziku i zaista je interesantan dodatak Ajdolovoj diskografiji.

Ajdol je, inače, za album "Dram into it" rekao da je u pitanju album o priči njegovog života i da se redosled pesama na njemu razlikuje od onog što je do tada radio i što se inače radi u praksi. Ranije je, kako je sam rekao, na početak albuma uvek stavljan hit singl, dok je drugi singl bio drugi po redu na albumu. Ipak, novi album priča priču, a to je priča života Bilija Ajdola.

Ajdol je istakao da je pesmu snimio sa Avril Lavin i dodao: "Kao što vidite, Avril nije ovde, tako da ću morati da je otpevam sam", a nakon nje usledila je čuvena "Mony Mony", originalno pesma benda Tommy James and the Shondells, kojoj je Ajdol dodao lični pečat i za koju bi se moglo reći da je danas daleko poznatija upravo kao pesma Bilija Ajdola. Kada je u pitanju ova pesma, vredi spomenuti i fantastične bek vokalistkinje Bilija Ajdola, koji su tokom te pesme potpuno došli do izražaja.

Sa novog albuma izveo je i "Too much fun" ističući da se, svaki put kada je svira, podseti na to koliko im je zabavno bilo kada su kao mladi vozili motore.

Nakon još jedne solo deonice gitariste Stivena Stivensa, koji je odsvirao "Top gun anthem", pesmu koja je postala popularna kao tema filmova "Top gun", Bili Ajdol se vratio na binu i izveo "Blue highway", menjajući tekst tako da se u nju uklopi i Beograd i umesto "Co-starring in the USA", pevajući "Co-starring in Belgrade".

- Bila je 1983. godina, ispred mene su bili Mik Džeger i Kit Ričards. Uzeo sam flašu viskija od Mika Džegera i pio posle njega, a kada sam pogledao etiketu, pisalo je "Rebel Yell"! - rekao je Ajdol, nakon čega je usledilo opšte oduševljenje publike koja je shvatila da je došao momenat da uživo, neki možda i po prvi put, čuju jedan od najvećih hitova karijere Bilija Ajdola.

Odmah nakon nje usledila je ona najpogodnija za đusku - "Dancing with myself" - pesma za koju je važio mit da govori o masturbaciji, dok je njeno značenje mnogo dublje od toga, a jednom prilikom Bili Ajdol je za Roling Stoun objasnio kako je nastala. Kako je istakao, 1978. godine bio je u diskoteci u Japanu i video ljude kako "igraju sa svojim odrazima u ogledalu, a ne jedni sa drugima". Kako je istakao, u pitanju je pesma o "obespravljenoj omladini koja je plesala i to je bio njihov svet", ističući da su "bili ostavljeni sami, sa svojim odrazima u ogledalu".

Govoreći o 1981. godini, kada je u Njujorku počeo svoju karijeru i išao po gradu po užasno sparnom danu, dok je na njega kapljala voda iz klima uređaja, najavio je narednu pesmu.

- Bio sam mlad i bilo je teško. Bilo je jedino ispravno da u takvoj situaciji napišem pesmu "Hot in the city" - rekao je Ajdol, dok se nakon horski otpevane pesme ponovo vratio na novi album.

Kako je rekao, iako dok je na turneji propušta rođendane i mnoge druge bitne datume koje bi trebalo da provede sa porodicom, sa publikom na koncertima je provod sjajan. Otpevao je pesmu "People I love", a potom rekao: "Stive, pokaži im kako zvuči hit pesma!", što je bio znak za poslednju pesmu koncerta.

Na video bimu u pozadini bine su se pojavile slike unutrašnjosti crkve - krstovi i vitraži - i publika je jednostavno znala - vreme je za "White wedding". Osim što je jedan od njegovih najvećih hitova, pesma "White wedding" pojavila se u filmu "The wedding singer", u kom se pojavio i sam Ajdol.

- Verujem da je većina vas ovde iz Beograda, ali odakle god da ste, uticali ste na moj život. Hvala vam što ste moj život učinili tako je**no sjajnim! I hvala Stivu Stivensu što mi je ulepšao život - bile su reči kojima se Bili Ajdol pozdravio sa srpskom publikom.

Iako su mnogi posle konccerta bili nezadovoljni što nije bilo bisa, treba razumeti dve stvari - jedna je da je Bili Ajdol čovek od sedamdeset godina, koji je uprkos svojim godinama priredio sjajan šou i održao sjajnu energiju tokom njega, a drugi je činjenica da bi, da je bilo bisa, publika svakako čula iste pesme koje je čula, s obzirom na to da danas bendovi naprave setlistu i unapred isplaniraju šta će da sviraju na bisu kada ih publika pozove da se vrate nakon što su odglumili da je koncert završen.

Bili Ajdol je na ovom koncertu pokrio različite delove svoje karijere, a akcenat je stavio na, što je logično, album koji promoviše na turneji, ali i najpopularniji album njegove karijere - "Rebel Yell". Kada su u pitanju najveći hitovi koje je objavio, jedina za koju je publiku uskratio bila je "Sweet sixteen", dok je, u odnosu na prethodne koncerte na istoj turneji, setlistu skratio za jednu pesmu - "Ready, steady, go" - snimljenu u početku njegove karijere, dok je još bio pevač benda Generation X.

Ono što je sigurno jeste da je Bili Ajdol i danas vrhunski pevač, da njegova scenska prisutnost nije nestala, kao i da je i danas, sa 70 godina, seks simbol rokenrola.

(Telegraf.rs)

Video: Svih 30 minuta u oba smera! Patrola Telegrafa obišla deonicu auto-puta Pakovraće-Požega

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA