"Nisam razumeo ništa": Kako je Gru govorio o auto-tjunu i modernoj muzici
Legendarni srpski reper Dalibor Andonov, poznatiji kao Gru, bio je svojevremeno gost emisije "Balkan Info" gde je otvoreno govorio o stanju na muzičkoj sceni, posebno se osvrnuvši na sveprisutnu upotrebu auto-tune efekta i nedostatak originalnosti među izvođačima.
Gru je priznao da u početku nije razumeo muziku koja intenzivno koristi auto-tjun. "Iskreno, ja sam u startu, prva pesma, dve njihove ono kad je krenulo i sve to bio sam u fazonu to kao – nisam razumeo ništa", rekao je reper, duhovito dodajući da to možda ima veze s njegovim blagim gubitkom sluha zbog dugogodišnjeg bavljenja muzikom i boravka u klubovima.
Ipak, istakao je da auto-tjun ima svoje mesto u muzici, ali ga je kritikovao kada se preterano koristi. "Auto-tjun se danas koristi, ne znam ni na svetskoj sceni puno, ali ga uglavnom koriste ljudi koji kidaju kako pevaju, pa koriste auto-tjun kao efekat," objasnio je. Međutim, napravio je jasnu razliku sa situacijom u Srbiji: "Ali ovde ima dosta izvođača koji auto-tjun koriste zato što je auto-tjun neophodan da bi to bilo slušljivo."
Reper se osvrnuo i na bosanske trap izvođače, poput Bube Corellija i Jale Brata, rekavši da je njihov stil postao "zaštitni znak" i da im "svaka čast". Međutim, njegova glavna zamerka leži u masovnom kopiranju tog stila.
"Više nemaš muzički pravac... Postalo je isto kao što su svi uniformisani u gradu kad ih vidiš u, ono kao kad izađe ne znam ono, neki komad odeće koji je popularan, onda vidiš kao 20 riba koje nose istu stvar. Svi su uniformisani, svi isto izgledaju, to se desilo i sa muzikom", slikovito je opisao Gru.
Prisećajući se prošlih vremena, Gru je naglasio kako su se nekada muzički žanrovi jasno razlikovali i kako je svaki bend imao svoj prepoznatljiv fazon, navodeći kao primere Depeche Mode, U2, Rolling Stones i Metallicu. "Znalo se, ovi su slušali hevi metal, ovi rok, ovi rep, ovi narodnjake. Toga više nema", zaključio je.
Danas je, prema njegovim rečima, situacija drastično drugačija. "U Srbiji je kad prođe jedna stvar, koja se ispostavi da je komercijalna i da ljudi to prihvate dobro, svi izvođači rade isto, potpuno, sve je isto", konstatovao je. Osvrnuo se i na ono što naziva "copy-paste" kulturom u muzici: "Sve je prekopirano, prekopirano. Copy-paste, copy-paste, copy-paste dok god mogu da se prave neke pare."
Gruov komentar naglašava frustraciju mnogih starijih umetnika zbog gubitka autentičnosti i raznolikosti u savremenoj muzičkoj produkciji, gde se čini da su komercijalni uspeh i praćenje trendova preuzeli primat nad umetničkim izrazom.
(Telegraf.rs)
Video: Humanitarni muzički događaj "Violončelo i srce"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.