
Najavljena "Novogodišnja čarolija" dive Tamare Rađenović u Sava Centru: Očekuje nas spektakularan koncert
Prestonica će 29. decembra biti poprište veličanstvenog novogodišnjeg koncerta operske dive Tamare Rađenović, pod nazivom „Novogodišnja čarolija“, koji će se održati u Plavoj dvorani renoviranog Sava Centra. Ovaj događaj, najavljen na današnjoj konferenciji za medije, obećava nezaboravno veče koje će na „veličanstven način zaokružiti ovu godinu“, spajajući umetničku izvrsnost, emotivnu interpretaciju i vrhunsku produkciju.
Tamara Rađenović: Globalna umetnička ikona koja prevazilazi granice
Predstavljajući umetnicu, PR događaja Ljiljana Vukotić je istakla: „Dozvolite mi da se na samom početku osvrnem na izuzetno umetničko stvaralaštvo Tamare Rađenović, soprana čiji glas i scenska harizma prevazilaze granice i ostavljaju bez daha publiku širom sveta.“ Tamara Rađenović je „mlada diva modernog doba prepoznata od američkog magazina Forbes među '30 Under 30' najperspektivnijih umetnika Evrope u oblasti umetnosti i kulture, a jedina iz domena operskog pevanja.“
Školovana na prestižnom Royal College of Music u Londonu i usavršavana uz legendarnu Monserrat Caballé, Tamara je „postala simbol umetničkog savršenstva i kulturnog povezivanja sveta.“ Njen solistički koncert u Carnegie Hallu u Njujorku, londonskom Palladium Hallu i na najznačajnijim svetskim scenama „potvrdili su je kao izuzetnu ambasadorku umetnosti našeg regiona.“ Ove godine, svojim solističkim koncertima „povezala je kontinente nastupima od Tokija, Njujorka, Londona i Pariza, kao i regionalnim nastupima u Zagrebu, Beogradu, Skoplju i Crnoj Gori. Donoseći publici jedinstvenu sintezu vrhunskih izvedbi, emotivne interpretacije i nesvakidašnje umetničke energije.“
Predstojeći nastupi u Sjedinjenim Državama, Australiji, Nemačkoj i Turskoj „samo će dodatno proširiti njen umetnički pečat u svetu, dok njeno online prisustvo broji milione pratilaca i pregleda na svim platformama.“
„Novogodišnja čarolija“ u Sava Centru: Spektakl koji podiže lestvicu
Beogradska publika „pamti Tamaru po sjajnim i rasprodatim godišnjim koncertima na Kolarcu, a sada se ta tradicija prebacuje u Sava Centar i dobija neku novu dimenziju,“ najavljeno je na konferenciji. Koncert 29. decembra biće održan u „premijerno obnovljenom Sava Centru sa više od 150 izvođača, beogradskim klasičnim simfonijskim orkestrom, horom i maestrom Kichirō Kanom iz Japana.“
Nataša Šošević, direktorka kompanije Ticket Vision, partnera u ovom poslu, sa zadovoljstvom je najavila „spektakularni koncert koji će se desiti 29. decembra u divnoj Plavoj dvorani u Sava Centru, čime ćemo mi zapravo zaokružiti ovu godinu sa zaista jednim spektaklom.“ Dodala je: „Svako ko je Tamaru imao prilike da gleda zna o čemu pričam, sada samo priču dižemo na jedan mnogo viši nivo i prosto volela bih zaista sve da vas pozovem da budete deo ove čarolije.“
Šošević je Tamaru opisala kao „umetnicu koja zauzima posebno mesto na svetskoj muzičkoj sceni. Njen glas, interpretacija i umetnička vizija ne poznaju granice.“ Istakla je da „Tamara pripada retkoj grupi izvođača koji spajaju tehniku i emociju u savršenoj meri, ostavljajući publiku bez daha.“ Prisećajući se dugogodišnje saradnje, Nataša je rekla: „Ja se sa ponosom osvrćem na početke naše saradnje koja je počela još u 2020. godini njenim koncertom na Kolarcu. Ovim mi prosto podižemo lestvicu... i ta saradnja nije samo puka saradnja već je Tamara i njena porodica su zapravo postali porodica naše kompanije Ticket Vision.“ Naglasila je da se „Ticket Vision uvek se trudi da prepoznaje prave umetnike, prave vrednosti i zaista nam je čast što smo deo ovakvog spektakla.“ Sa uverenjem da će ovaj koncert biti „kruna ove godine“, Nataša Šošević je pozvala publiku da se pridruži, s obzirom na to da „ulaznice već u prodaji tako da ide jako dobro prodaja.“

Marko Spalević ispred Sava Centra zahvalio se Tamari i istakao: „Nama i Sava Centru je jako važno da sarađujemo sa pre svega sa ljudima koji prepoznaju šta je to i šta je to što je Sava Centar.“ Dodao je da, pored tradicionalnih umetnika, „nas raduje što sada u drugoj sezoni dočekujemo nove, mlade, a velike zvezde, koje će siguran sam praviti novu tradiciju Plave dvorane Sava Centra i verujem da će upravo novogodišnji koncert Tamare Rađenović biti nešto po čemu će se između ostalog Plava dvorana prepoznavati u regionalnim okvirima. Mi tako vidimo ovaj koncert.“ Spalević je naglasio ponos na inicijativu: „Jako smo ponosni da je sve bila inicijativa za organizaciju ovog važnog koncerta u Plavoj dvorani Sava Centra.“ Pozvao je da „budete deo te magične moći... i da sa posebnom pažnjom vidite i pratite šta je to što nam Tamara Rađenović priprema za 29. decembar.“
Spalević je dodatno naglasio važnost ovog događaja za Sava Centar: „Ja bih samo dodao ono što sam negde u prvom momentu rekao, to je da sa posebnom pažnjom svi gledamo ovaj koncert upravo zbog toga što se radi o dolasku jedne nove mlade zvezde za Sava Centar. Dakle, Tamara je, kažu, jako ostvarena u svetu, ali je ovo jedna nova tradicija koju počinje Sava Centar i, da, dobro ste primetili, mi dugo nismo imali nekoga ko dolazi iz klasične muzike, a da ima ovu vrstu reputacije, a da dolazi iz naših prostora. Tako da zbog svega toga ovo će zaista biti poseban koncert.“
Umetnička vizija, emocije i izazovi profesije
Tamara Rađenović je započela svoje izlaganje zahvaljujući se Nataši i Marku na „divnim govorima“, priznajući da je sada „jako teško reći neke stvari povodom mog koncerta.“ Istakla je duboki lični značaj: „Zaista ovaj koncert meni jako puno znači i jedna je onako tradicija koja je meni jako važna i mom srcu je jako, jako, mom srcu je jako draga.“ Saradnju sa Ticket Vision-om i Natašinim timom opisala je kao „korak po korak“ put, zahvalivši se i svom timu koji „stoji iza mene, kojima sam posebno zahvalna.“
Organizacija ovakvih koncerata, priznala je Tamara, „poprilično [je] ne tako jednostavna,“ uključujući „jako puno ljudi, članove simfonijskog orkestra, hora, imali smo i plesače, imali smo balerine, imali smo razne neke stvari do sada na Kolarcu.“ Govoreći o prelasku u Sava Centar, objasnila je: „Kolarac je bio uvek onako, da kažem, hram klasične muzike. Međutim, eto prošle godine nakon potpuno popunjenog Kolarca smo odlučili da ipak primenimo da pređemo u Plavu dvoranu i da prosto uradimo jedan produkcijski iskorak.“ Njena vizija je jasna: „Da mi se dozvoli da moja neka, da kažem, umetnička vizija tog novogodišnjeg koncerta bude baš onako kakva ja zamišljam, a to je da publika ne samo uživa u muzici, nego da prosto napravimo jedan, jednu vrstu spektakla.“ Beogradska publika to „zaslužuje“, a Tamara se nada da će „napraviti nešto što će postati jedna nova tradicija plave dvorane i prestonice Beogradu.“

Odgovarajući na pitanje o osećaju nastupa u svom rodnom gradu, Tamara je istakla: „Ja se jako radujem... zato što je Beograd grad u kojem sam se rodila, u kojem živim i koji je, meni je stvarno publika koja je stvarno mi je do sada pokazala tu čast da uvek posebne emocije izazove kod mene.“ Priznala je da mora da „smirujem sebe da prosto uvek imam taj, tu zadršku da ostanem u svojoj muzici i repertoaru, a ne da budem skroz i previše emotivna, jer je biče na glas.“ Uprkos tome, to je „veliko uživanje, baš je onako posebno zadovoljstvo, uvek se radujem, sad upravo septembru, jer to je taj period kada krenemo u neke intenzivnije pripreme.“
Repertoar koncerta biće raznovrstan: „Moj repertoar je uvek sastavljen da u prvom delu koncerta su klasični hitovi, a u drugom delu koncerta budu hitovi filmske muzike, latino muzike, world muzike, tako da muzike koja je prepoznatljiva široj publici.“ U prvom delu koncerta „zadržim taj pečat po, za šta sam se školovala, tako za operske arije i klasične kompozicije.“
Put do opere: Izazovi, samopouzdanje i vera u sebe
Na pitanje o teškoćama operskog pevanja i savetima za mlade talente, Tamara je rekla: „Jako je teško. S obzirom na to da mislim da u ovom poslu taj inicijalni momenat jeste da imate glas, u smislu da imate boju glasa koja će se, nadam se, svideti publici, to je po mom mišljenju. Onda imate taj jedan sloj velikog, velikog rada i posvećenosti i pronalaženja prave tehnike, koji je i taj, i taj proces je konstantan do kasnih, kasnih godina.“ Najizazovnije je, kaže, „da pridobijete publiku, da se svidite publici i nekim ljudima, zovete ih dužnike, naravno koji, koji su vam bitni.“
Lično je „malo izašla iz tih okvira klasične operske karijere iz prostog razloga što sam želela da nekako svojom nekom i kreativnošću i vizijom koju sam imala upravo da predstavim klasičnu muziku i mlađim generacijama, prosto dam sebi tu slobodu da ne budem samo... da prosto mogu da imam tu slobodu da kao umetnik kreiram umetničke delo na način kakav ja želim.“
Za mlade operske pevače „je jako bitno da rade na svom samopouzdanju. Jer glas je ja, po mom mišljenju, je 50% toga i da ste rasterećeni i vrlo sigurni da izvadite, da kažete javno, da izvedem ono što sam vežbala prijatno mesecima i da izađem na nekom nivou, da bude, recimo, 90%, hajde, nekad je 100%, nekad je malo manje.“ Vera u sebe „je jako važno, ta vera u sebe... to je možda onako, da kažem, kliše, jedna rečenica koju svi ponavljaju, ali stvarno je tako i mislim da je ključno.“

Govoreći o težini operske profesije, sa dozom emocija je rekla: „Ja se divim uvek umetnicima iz vrlo prostog razloga što nekako se bavite ovim poslom pre svega iz ljubavi. I to je ono što... nekako emotivan [je] vašu dušu, kad shvatite da toliko truda i rada svega, a znate u zemlji u kojoj možda nekada se to ne ceni na pravi način.“ Ipak, naglasila je da je „Srbija kroz istoriju imala sjajne umetnike i ja stvarno mislim da, možete uvek da budete ponosni na sjajne pevače koji imate.“ Predložila je da „je jako važno... da podržiš se konstantno, da je priliku mladim ljudima. To je jako važno. I tu možda treba da se napravi... neka vrsta granice do kada su prosto pevači sposobni da budu na sceni... trebaju dostojanstveno da se pozdrave sa scenom, a da daju i obradu nastupa priliku mladim ljudima koji su sjajni, a stvarno ih ima jako puno.“ Izbegla je da imenuje pojedince „jer poznajem jako puno divnih ljudi pa da ne, da ne, nekoga ne preskočim.“
Prekretnica i muzički ukus
Na pitanje o prekretnici u životu koja ju je usmerila ka operi, Tamara je otkrila: „Jeste, bila je jedna prekretnica. Ja sam svirala klavir, tako sam i počela da se bavim muzikom u svojoj šestoj godini. I onda sam sa 15 godina pošla na jedan koncert gde su se izvodili delovi opere Karmen i poželela sam da budem Karmen. Prosto se tako desilo.“
Pre Karmen, imala je i druge snove: „Pre želje da budem Karmen, sam sebi zamišljala da budem i neka nova Lejdi Gaga ili Madona. Pa sam im pisala pop pesme i tako dalje... roditelji su me stalno maltretirali kad je, kupovali kad je kupuju mašnu od kose i sve te neke detalje propetne da se, da budem, da ličim na njih.“ Međutim, shvatila je da „niti mogu da postanem Madona, niti Lejdi Gaga iz, iz sa jednog Balkana, nažalost.“ Na kraju je uvidela da je „opera savršen spoj i umetnosti i tog scenskog momenta i vrhunske muzike. I tako prosto se desila ta prekretnica u mom životu. I stvarno verujem da je u pitanju sudbina. Da me nekako sve vuklo ka tome.“ Iako je imala „puno nekih interesovanja tokom osnovne škole i na početku srednje škole,“ opera je bila njena „zvezda vodilja.“
O svom muzičkom ukusu, Tamara je otkrila da privatno sluša. "Uglavnom stranu muziku 70-ih i 80-ih. To mi je onako muzika koja meni najviše prija. Jako volim, recimo, Eltona Džona, volim Robija Vilijamsa.“ Od domaćih izvođača, izdvojila je Zdravka Čolića. "To su neki onako, njegovi hitovi koji su uvek nezaobilazan deo repertoara", rekla je Rađenović
Godina za pamćenje i ambiciozni planovi za 2026.
Sumirajući proteklu godinu, Tamara je izdvojila koncert u Tokiju sa New Japan Philharmonic Orchestra, koji je bio zaista sjajan.O japanskoj publici je rekla: „Japanci su jako teška publika u tom smislu da ih nekako zadovoljite, da budu nasmejani... prvi put smo videli da su Japanci svi nasmejani.“ Posebno je pamti reakciju: „To je prvi put da mi se desilo, recimo, da nakon... svaki put kada sam završila svoja pevanja, oni su napred da tapšu dva, tri puta, sam ja bacala na scenu. Znači, potpuno sam bila u šoku u jednom Japanu.“
Takođe je istakla „koncert u dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu, gde sam bila zaista prijatno iznenađena toplinom zagrebačke publike, koja isto ima jako kulturnu publiku kao, kao i Beograd.“ Neizostavno je spomenula i „Palladium Hall u Londonu, koji je bio sjajan koncert, moram da kažem, gde sam imala tri puta stajaće ovacije. To su mi takođe rekli menadžmenta sale, da je vrlo da se ne dešava često. Jednostavno publika je malo teška.“
Što se tiče budućnosti, Tamara je najavila da će „ponoviti sve koncerte koje sam imala u ovoj godini. I Japanci su takođe zainteresovani da me imaju ponovo sledeće godine.“ Otvaraju se i „neka nova tržišta, nastupiću u Turskoj, biću koncert na jednom sjajnom festivalu 'Tuzla Taksim' u Dizeldorfu, sa Žoltanom Peterom i Minhenskim simfonijskim orkestrom.“ U Americi, imaće „jako zanimljiv događaj sa preko 30-ak raznih zemalja. I to je neki moj ulazni korak u Njujork, gde planiramo sledeće jeseni jednu malu turneju.“ Takođe, „negde su i neki pregovori za Australiju.“ Sve u svemu, biće to „jako zauzeta“ godina.
Konferencija je završena pozivom na koktel i mogućnošću za dodatna pitanja. Ulaznice za koncert „Novogodišnja čarolija“ 29. decembra u Sava Centru su već u prodaji, te je ovo poziv svima da budu deo spektakla koji obeležava kraj godine i postavlja nove standarde za umetnost u Beogradu.
(Telegraf.rs)
Video: "Ne može se igrati 8 na 5": Alen Omić besan posle poraza
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.