Karlo Ponti mlađi gost Beograda: O BEMUS-u, roditeljima Sofiji Loren i Karlu Pontiju starijem, BG filharmoniji

V. Đ.
V. Đ.    
Čitanje: oko 6 min.
  • 0

U susret 57. Beogradskim muzičkim svečanostima (BEMUS), prestižnom festivalu koji decenijama obogaćuje kulturnu scenu prestonice, Beograd sa nestrpljenjem iščekuje otvaranje pod dirigentskom palicom proslavljenog italijanskog maestra Karla Pontija.

Sin legendarnog filmskog producenta Karla Pontija starijeg i ne manje slavne Sofije Loren, Ponti donosi jedinstven spoj muzičke virtuoznosti i dubokog razumevanja umetnosti, obećavajući publici nezaboravno iskustvo sa Beogradskom filharmonijom.

U ekskluzivnom razgovoru za emisiju "Beogradska hronika" na RTS-u, maestro Ponti je podelio svoje prve utiske, oduševljenje saradnjom i duboku filozofiju koja stoji iza njegove strasti prema muzici.

Beograd kao drugi dom: Izuzetna prva proba i dobrodošlica

Karlo Ponti nije samo dirigent svetskog glasa, već i posvećeni ambasador klasične muzike. Njegov dolazak u Beograd nije prošao nezapaženo, a susret sa Beogradskom filharmonijom odmah je nagovestio uspešnu saradnju. "Apsolutno, stekli smo veoma dobar prvi utisak. Jutros smo imali sjajnu prvu probu i radujem se što ćemo izvesti ovaj sjajan repertoar," izjavio je Ponti sa iskrenim entuzijazmom, ističući da se u Beogradu "odmah osetio kao kod kuće".

Ova izjava nije samo kurtoazija, već odraz dublje povezanosti koju je maestro osetio sa muzičarima. "Ovo je moj prvi put da sarađujem sa muzičarima iz Srbije i moram reći da entuzijazam koji vidim kod njih za izvođenje ove muzike - ali sam siguran da to važi za svaku muziku - me je odmah naterao da se osećam kao kod kuće sa njima," objasnio je. Za dirigenta, koji je centralna figura u stvaranju jedinstvenog zvuka orkestra, osećaj pripadnosti i zajedničkog jezika sa muzičarima je ključan za postizanje vrhunskog umetničkog rezultata. „Zaista me nadahnjuje što mogu da sarađujem sa takvim profesionalcima,“ dodao je, potvrđujući da je Beogradska filharmonija ispunila, pa čak i prevazišla, njegova očekivanja.

Program otvaranja BEMUS-a: Simfonijska predigra, lirske note i mladi talenti

Svečano otvaranje 57. BEMUS-a obećava program koji odražava Pontijevu strast prema italijanskim kompozitorima, ali i njegovu posvećenost novim generacijama muzičara. Koncert će započeti simfonijskim preludijumom Đakoma Pučinija, delom koje je manje poznato široj publici, ali je fundamentalno za razumevanje ranog stvaralaštva velikog operskog majstora.

"Počećemo delom Đakoma Pučinija, simfonijskim preludijumom. To je jedno od njegovih prvih velikih dela, namenjeno za izvođenje orkestra, i on ga je komponovao kao preteču njegovim operskim delima, gde se već vidi predivna lirika koja prožima muziku Đakoma Pučinija," detaljno je objasnio maestro Ponti. Ovaj preludijum, u kojem se već naziru melodičnost i dramatičnost koje će kasnije definisati Pučinijeve opere, pruža idealan uvod u veče, ističući maestrovu posvećenost dubljem razumevanju i predstavljanju opusa velikana. "Mislim da će publika to odlično primiti," dodao je, uveren u snagu Pučinijeve muzike.

Centralni deo večeri biće posvećen muzici Nina Rote, kompozitora poznatog po kultnim filmskim partiturama, među kojima se izdvaja saradnja sa Federikom Felinijem i Frensisom Fordom Kopolom. Ponti će dirigovati jedinstvenim Koncertom za kontrabas i orkestar, delom koje je retko na repertoaru i koje će publici pružiti priliku da istraži drugu dimenziju Roteovog stvaralaštva. Poseban akcenat biće stavljen na saradnju sa mladim srpskim kontrabasistom Strahinjom Mitrovićem. "Tu ću nastupiti sa sjajnim mladim srpskim kontrabasistom Strahinjom Mitrovićem," najavio je Ponti, sa očiglednim ponosom. "On je zaista sjajan!" Mitrović će, zajedno sa orkestrom, izvesti i Divertimento Nina Rote, pokazujući maestrovu posvećenost pružanju platforme mladim talentima. Koncert će kulminirati svitom iz čuvenog filma "La Strada", takođe Nina Rote, što simbolično zaokružuje muzičku priču sa daškom filmske magije, spajajući Pontijevo porodično nasleđe sa njegovom muzičkom misijom.

Ponti o svrsi muzičara

Dubokoumnost Karla Pontija se ne ogleda samo u njegovom dirigentskom stilu, već i u njegovoj filozofiji o ulozi umetnika u savremenom društvu. On veruje da muzička karijera nije samo težnja ka tehničkom savršenstvu, već pre svega misija.

"Mislim da je najvažniji deo karijere bilo kog muzičara ili umetnika prvenstveno da zabavi publiku, da im donese određeni interpretatorski koncept koji će im se, nadam se, dopasti," objasnio je Ponti. Međutim, njegova vizija ide dalje od puke zabave. On se zalaže za to da muzika, a posebno klasična, ponovo zauzme centralno mesto u životima ljudi. "Ako ja kao muzičar, kao umetnik, uspem da nadahnem publiku koja nema nikakvo znanje o klasičnoj muzici da se ponovo vrati u koncertnu dvoranu, to znači da sam ispunio svoju dužnost kao umetnik," naglasio je. Ova izjava svedoči o njegovoj posvećenosti širenju kulturnog nasleđa i oživljavanju ljubavi prema klasičnoj muzici u široj populaciji.

Druga važna komponenta njegove misije jeste edukacija i podrška mladim talentima. Ponti, kao figura sa velikim iskustvom i prepoznatljivim imenom, oseća odgovornost da "oduži mladim generacijama da se uključe u pedagogiju, obrazovanje." Njegova aktivna uloga u mentorstvu je manifestovana i kroz osnivanje orkestra. "Kad god imam priliku, učestvujem u obrazovanju mlade publike, u pružanju podrške mladim muzičkim talentima i formirao sam orkestar u Los Anđelesu koji se zove 'Virtuosi'. Njihova misija je da pruži podršku mladim muzičarima i izučavanju muzike među omladinom," istakao je, pokazujući konkretne primere svoje posvećenosti.

Od holivudskog sjaja do dirigentskog podijuma

Karlo Ponti nosi prezime koje je sinonim za Holivudski glamur i filmsku umetnost. Njegove biografije uvek podsećaju na roditelje - filmsku ikonu Sofiju Loren i oca, čuvenog producenta Karla Pontija starijeg. Ipak, on je izabrao muzički put, ali sa zanimljivim porodičnim preokretom.

"Uvek smo u porodici bili okruženi klasičnom muzikom. Moji roditelji su bili ljubitelji, slušali smo simfonije Čajkovskog i Betovena. Počeo sam kao vrlo mlad da sviram," prisetio se maestro svojih ranih godina, okruženja u kojem se ljubav prema muzici negovala. Ipak, nije bio klasičan put ka dirigentskom podijumu. „Moj otac, koji je potajno želeo da bude dirigent, koji je poštovao dirigente i tu profesiju, predložio je da se oprobam u dirigovanju,“ otkrio je Ponti, sa primesom sećanja na očevu neostvarenu ambiciju. Njegov pokušaj se isplatio: "Probao sam pre mnogo godina i muzičari u orkestra su dobro reagovali na to, i moji nastavnici dirigovanja takođe." Zahvalnost prema ocu je velika: "Zahvalan sam ocu na tome što me je usmerio ka ovom zvanju."

Ponti povlači zanimljivu paralelu između svog poziva i očeve filmske karijere, nazivajući dirigovanje "sestrinskom disciplinom" filmskoj umetnosti. "Mora da se poseduje posebna vizija, kao što i reditelj mora da je ima, mora da oseća muziku," objašnjava. Baš kao što reditelj orkestrira glumce i priču pred kamerama, dirigent usklađuje instrumentaliste i muzičku naraciju. "Postoji emotivni karakter u dirigovanju koji je prisutan, koji komunicira sa publikom i sa orkestrom, kao što i glumci moraju da prenesu osećanja," ističe. U oba slučaja, reč je o prenošenju emocija i priče, o komunikaciji bez reči, o stvaranju koherentne i upečatljive umetničke celine. "Moram da sarađujem sa orkestrom, jer sam ja dirigent," zaključuje, naglašavajući suštinu svog poziva.

Beogradska oaza: Kratak predah i obećanje povratka

Uprkos gustom rasporedu proba i priprema za svečano otvaranje BEMUS-a, maestro Ponti je pronašao malo vremena da oseti puls Beograda. "Nadam se da ću imati vremena. Juče sam stigao i smešten sam u hotelu u centru grada, pa sam mogao malo da prošetam centrom, da ručam u obližnjem restoranu," rekao je sa osmehom, pokazujući da je otvoren za lokalne čari. "Nadam se da ću imati priliku još više da vidim," dodao je, ostavljajući otvorena vrata za buduće posete i dublje upoznavanje srpske prestonice.

Gostovanje Karla Pontija na BEMUS-u nije samo muzički događaj, već i prilika za Beograd da se poveže sa svetom kroz univerzalni jezik umetnosti. Njegova posvećenost, profesionalizam i inspirativna filozofija obećavaju nezaboravno veče koje će dugo odzvanjati u sećanju publike, postavljajući visoke standarde za predstojeće svečanosti. Beograd se raduje maestrovoj muzici i nadahnutoj interpretaciji, potvrđujući da je BEMUS zaista mnogo više od festivala - to je praznik umetnosti i susret kultura.

(Telegraf.rs/izvor: RTS)

Video: Premijerom predstave "Igra" obeležen 75. rođendan pozorišta "Boško Buha"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA