≫ 

Održana premijera "Magbeta" u Narodnom pozorištu: Nataša Ninković i Nebojša Dugalić briljirali na sceni

Predstava se izvodi na velikoj sceni, ali je i publika raspoređena da sedi na istoj pozornici sa tri strane kao forma kutije, kako se igralo u Glob teatru u vreme velikog Šekspira, najvećeg dramskog pisca svih vremena u istoriji pozorišta.

  • 0

Čuvena tragedija "Magbet" Vilijama Šekspira, u režiji Jagoša Markovića, premijerno je izvedena na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu.

Predstava je izvedena juče na Dan ovog teatra koji je svečano proslavio 154. rođendan.

Glavne uloge tumače prvaci sektora Drame Nacionalnog teatra - Nebojša Dugalić kao krvoločni vladar Magbet i Nataša Ninković kao zlokobna Lejdi Magbet.

Predstava se izvodi na velikoj sceni, ali je i publika raspoređena da sedi na istoj pozornici sa tri strane kao forma kutije, kako se igralo u Glob teatru u vreme velikog Šekspira, najvećeg dramskog pisca svih vremena u istoriji pozorišta.

Sama atraktivnost predstave i leži u takvom rešenju reditelja i scenografske postavke, gde je gledalište Velike scene prazno, jer je publika smeštena oko glumaca na sedištima.

Opet, svi akteri te surove krvave drame igraju na visokoj platformi scene, na koju dolaze ponekad iz pravca publike i takođe odlaze blizu posetilaca.

Drama oslikava ogromnu ambiciju bračnog para Magbet da vlada kraljevstvom, i u početku je ženina želja više izražena i zaslepljena zbog velike moći koja ih čeka.

Muž da bi se svojoj ženi dokazao kao muškarac, ide iz zločina u zločin, bukvalno gazi preko leševa i ne posustaje, jer ne vidi drugi način da opstane na vlasti.

Njih dvoje u izvanrednom tumačenju Nebojše Dugalića i Nataše Ninković ne žele nikome da dozvole da ih makar malo ugrozi, i taj krvavi pir je uveliko uzeo maha, do krajnjeg istrebljenja, što donekle ima paralele sa još jednim Šekspirovim monstruoznim antijunakom - Ričardom III u istoimenoj drami.

Ovde je veoma zanimljiva priča, jer Magbet želi da zna svoju sudbinu preko tri veštice proročice i tako saznaje, u trenutku kad su mu oči već zakrvavljene od tolikih zločina više od svoje žene, da njemu "niko ništa ne može ko je od žene rođen".

Samim tim Magbet je siguran da je apsolutno neuništiv.

Ali, šta ako možda postoji bar jedan čovek koji donekle odgovara toj proročkoj misli?

Ipak, reditelj Marković se odlučio za suptilnija rešenja, tako da publici ne prikazuje te razne surove likvidacije na sceni, već se one odigravaju van pozornice i o njima se samo pripoveda, osim samog raspleta.

Kada likovi odu na onaj svet, glumci to predstavljaju kroz ulazak u prostor ispod platforme i obavezno za sobom zatvore poklopac jakim treskom, kao zapečaćenu fatalnu sudbinu.

Reditelj smatra da je ovo komad koji govori o našem vlastoljublju, o pustoj volji za moć, o zlu i dobru u nama, ne van nas, kako je nedavno govorio i dodao da je "zato taj komad toliko opstao vekovima, jer donosi katarzu i pročišćenje, i same nas čisti kroz strah i sažaljenje od svega toga".

Predstava tokom 100 minuta prikazuje jedno čisto, nepatvoreno, iskonsko zlo, baš kao i u tom mučnom Šekspirovom komadu " Ričard III" koji je na repertoaru Narodnog pozorišta nekoliko godina.

Osim Nebojše Dugalića i Nataše Ninković, u ansamblu su i Aleksandar Srećković, Radmila Živković, Aleksandra Nikolić, Ivana Šćepanović, Branislav Lečić, Vučić Perović, Petar Strugar, Danilo Lončarević, Jovan Jovanović, Ognjen Malušić, Nemanja Stamatović, Bogdan Bogdanović, Dragan Sekulić, Miloš Živanovia i Tomislav Radosavljević..

Prva repriza zakazana je za 11. decembar, a potom slede izvođenja 12. i 30. decembra.

Dunji Jocić nagrada Dimitrije Parlić

Nagrada "Dimitrije Parlić" za najbolju koreografiju za sezone 2020/21. i 2021/22. pripala je predstavi "Izgubljeni pejzaži" koreografkinje Dunje Jocić, saopštio je danas Bitef teatar.

“Uz veoma promišljen, suptilan, i precizan koreografski rukopis, ovaj rad odlikuje i izvanredan video dizajn koji odmereno komunicira sa koreografskom postavkom, ne remeteći njenu ravnotežu i dajući celom delu posebnu vizuelnu dramaturgiju i lepotu”, kaže se u odluci žirija nagrade.

Nagradu Udruženje baletskih umetnika Srbije, dodelio je žiri čiji su članovi koreografkinje Sonja Vukićević i Svetlana Ðurović, prvakinja Baleta Srpskog narodnog pozorišta Andrea Kulešević, igračica savremene igre Milica Pisić i solista Narodnog pozorišta Miloš Kecman.

U predstavi u produkciji Bitef teatra i izvođenju Bitef dens kompanije nastupali su Miloš Isailović, Ana Ignjatović-Zagorac, Marija Bergam, Branko Cvejić, Tamara Pjević, Branko Mitrović, Jakša Filipovac, Nikola Živković, Milica Bajčetić i Mila Lukić.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA