• 0
 ≫ 

Dušanka Stojanović Glid govorila o ulozi Mileve Ajnštajn, a jednim potezom je oduševila Šarenca

 ≫ 

"Ja Ajnštajna ne bi mogao da glumim nikada, ni za dva života, ne za dva časa", rekao je Šarenac

  • 0

Glumica Dušanka Stojanović Glid gostovala je u emisiji "Šarenica", gde je govorila o ulozi Mileve Marić Ajnštajn, koju igra u predstavi "Gospođa Ajnštajn" u Narodnom pozorištu u Beogradu, koja će biti odigrana 9. decembra u navedenoj ustanovi na sceni "Raša Plaović" u 20:30.

- To je priča o nauci, braku, ljubavi, strasti, teškom životu koji je Mileva svakako živela. Njen život je svakako bio živopisan i bio je vrlo dramatičan, datako kažem. Ali, za Milevu Ajnštajn znaju svi nezavisno od njenog supruga Alberta Ajnštajna. Eto, mi smo sada bili u Cirihu i Bernu na putovanju, u stvari na gostovanju kod gospođe Evice Marković i zaista publika koja nas je gledala tamo, a i ovde, mogu prosto da saznaju o tom nekom delikatnijem životu to dvoje ljudi - rekla je glumica.

Autorka komada Snežana Gnjidić bila je inspirisana pismima, primetio je voditelj Slobodan Šarenac.

- Mi nešto znamo o Milevi... Mnogo se saznalo od tih pisama, predrasude su bile neke u pitanju... Šta da kažemo na kraju, kakva je ona bila? Da li treba da bude zahvalnica za nju za sve što je Albert Ajnštajn uradio? - pitao je voditelj Slobodan Šarenac.

- Znate šta, on (Albert Ajnštajn) je bez sumnje bio genije i bio je lud za njom, za njenom pameću. Ona je sasvim sigurnom artikulisala njegov neshvatiljivo veliki talenat za nauku. Tamo gde smo mi bili, na Politehnikumu, gde je ona bila jedina žena koja je studirala fiziku, e to je nešto što zaista neverovatno uopšte poimati da je hodala tim prostorijama. One su potpuno iste kakve su bile u vreme kada su njih dvoje učili fiziku. I ona je bila jedina žena koja je tada studirala fiziku. Došla je iz Kaća, njen otac je njoj platio školovanje, da se devojka obrazuje u takoj jednoj ozbiljnoj nauci - rekla je glumica Dušanka Stojanović Glid i navela da je razmišljala uzme dvočas fizika kako bi "osvežila" znanje iz ove nauke, ali da je odustala od toga.

- Teško je znati igrati pametniji lik od same sebe. Obično igram likove koji su barabar sa mnom, malo gluplji, ja im malo nešto dodam, malo im nešto oduzmem, ali uglavnom tu se vrtim oko moje inteligencije. Ali ovo je zaista nepojmljivo... - rekla je glumica.

- Ulili ste mi poverenje. Ja Ajnštajna ne bi mogao da glumim nikada, ni za dva života, ne za dva časa. Je l' znate šta me interesuje? Da li možete da imate ideju kakva bi ona (Mileva Ajnštajn) bila danas?

- Pa ona bi verovatno bila ovo što sam ja - rekla je glumica i nasmejala Šarenca koji joj je čestitao.

Ceo intervju sa Dušankom Stojanović Glid u "Šarenici" pogledajte od 21 minuta snimka:

Balet "Kraljica Margo" ponovo na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu

"Kraljica Margo", balet na muziku Gorana Bregovića, u koreografiji i režiji Krunislava Simića i pod dirigentskom upravom Vesne Šouc, koji se s velikim uspehom prikazivao više od decenije, vraća se na redovan repertoar Velike scene sa novim solističkim podelama.

Premijerna obnova je planirana za 8. i 9. decembar s početkom u 19,30 časova.

"Premijerna obnova "Kraljice Margo" predstaviće publici novu baletsku podelu u jedinstvenoj koreografiji i režiji Krunislava Simića koja objedinjuje dva umetnička ansambla Narodnog pozorišta - Balet,

Orkestar i Hor Opere, na muziku Gorana Bregovića koja je originalno komponovana za ovaj scenski spektakl. Dugogodišnje trajanje naslova potvrđuje autentičnost produkcije koju smo želeli da prikažemo novoj baletskoj publici", poručuje Ana Pavlović, umetnička direktorka Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu.

Libreto za predstavu, nastalu prema istoimenom romanu Aleksandra Dime, uradio je Boško Milin, a veliki publicitet donela joj je i nova muzika Gorana Bregovića koji je 1994. godine komponovao muziku i za istoimeni film.

"Kada sam pravio baletsku dramaturgiju, držao sam se romana i ubacio sve ono što mi je bilo interesantno, a nije rečeno ili dorečeno do kraja u knjizi. Tema je univerzalna, nije lokalnog karaktera. Radi se o mračnoj drami u kojoj su prisutni borba za vlast, sujeta, intrige. Jedan od najbitnijih elemenata ovog baleta je svakako i Bregovićeva muzika. Ona je sveprisutna i izuzetno inspirativna. Nameće dinamiku. Stalno pulsira sa čudnim preokretima. Veoma mnogo je doprinela da pratim šta se dešava u samim igračima. Gonila nas je da damo sve od sebe i iskažemo sve ono što je najbolje za ovaj balet", kaže Simić, naš eminentni koreograf, dobitnik Nacionalnog priznanja za doprinos kulturi Republike Srbije.

Svetska praizvedba ovog baleta, uz učešće više od 200 umetnika, održana je 1. decembra 2005. godine na Velikoj sceni.

Uspešna inostrana gostovanja realizovana su na festivalima Iberoamerikano u Bogoti, potom na nekoliko festivala u više gradova Meksika i Španije, kao i nastup u Solunu.

U obnovljenoj scenografiji Borisa Maksimovića i kostimima Božane Jovanović, 8. decembra u glavnim ulogama nastupiće Bojana Žegarac Knežević (Kraljica Margo), Jovica Begojev (Šarl IX), Nikola Bjanko (Anri IV) i Igor Pastor (La Mol), a dan kasnije 9.decembra Tatjana Tatić (Kraljica Margo), Jovica Begojev (Šarl IX), Nikola Bjanko (Anri IV) i Toma Križnar (La Mol).

Repetitori su Tamara Ivanović, Marija Vještica i Lidija Pavlović.

U ovom spektaklu učestvuje celokupni ansambl Baleta, Hor i Orkestar Narodnog pozorišta u Beogradu, kao i Ansambl "Renesans", piše Tanjug.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Ne želim da budem informisan
Ok