Snežana Savičić Sekulić: Opereta "Slepi miš" je remek delo iz koga se može mnogo naučiti

V. Đ.
V. Đ.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Gošća nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bila je operska pevačica Snežana Savičić Sekulić koja je govorila o opereti "Slepi miš" u Narodnom pozorištu u Beogradu.

Savičić Sekulić je rekla da se 2025. obeležava 200 godina od rođenja kompozitora Johana Štrausa i da je "biti deo takve muzike u nekom trenutku u karijeri privilegija, čast i zadovoljstvo".

"U Narodnom pozorištu sam 25 godina, ali eto nije se namestilo da pevam operetske uloge. Uloga Rozalinde, koju tumačim u 'Slepom mišu' je bajadera, slatkiš", navela je umetnica.

Savičić Sekulić je dodala da ta uloga "traži od pevačice da bude dobra vokalna umetnica i zreo umetnik", pošto se traži da tumači humor na specifičan način.

"Pre 20 godina sam spremala ulogu sobarice Adele u predstavi. Sticajem okolnosti ostala sam u drugom stanju i nikada nisam otpevala ulogu. Evo, 20 godina posle tumačim lik Rozalinde", rekla je Savičić Sekulić.

Istakavši da je "Slepi miš" remek delo, Savičić Sekulić je dodala da u Narodnom pozorštu izvode produkciju koju je postavio 2005. godine reditelj Plamen Kartalov, a režiju je obnovila Ivana Dragutinović Maričić, dok je dirigent Stefan Zekić.

"Imamo dve podele, koje čine izreli umetnici poput Aleksandra Dojkovića, koji to peva punih 20 godina, do nekih od nas koji tek debitujemo u delu. Tako da je zanimljivo videti paletu umetnika koji imaju više i manje iskustva", istakla je Savičić Sekulić.

Prema njenim rečima, nekoliko naslova spada u praznični repertoar, poput "Krcka Oraščića", "Snežane i sedam patuljaka" i "Slepi miš", koji podrazumevaju da će se ljudi lepo provesti, zabaviti i opustiti.

Savičič Sekulić je ocenila da kod Štrausa nisu lake note, vrlo su zahtevne, virtuozne, traže tehničku spremnost od umetnika, koji moraju da ih izvedu "da izgleda lako, i to onda fascinira, okupira slušaoce".

Naglasivši da je "libreto takav da se morate nasmejati", Savičić Sekulić je dodala da opereta priča o spletkama, intrigama, međuljudskim odnosima, malim osvetama, što je sve urađeno "na bufo, smešan način".

"Opisuje i oslikava likove da smo samo ljudi i imamo svoje slabosti. Da smo uz sve naše mudrosti životne ipak u poziciji da padnemo na tom ispitu. I onda treba znati oprostiti, treba prihvatiti sve to. Na kraju obeležava celu priču - prijateljstvo", istakla je umetnica.

Savičić Sekulić je dodala da se "mnogo toga može naučiti iz priče 'Slepog miša'", kao i da "sve što činimo u životu dođe na naplatu kad tad".

"Uz to što ćemo se nasmejati i uživati u divnim notama, mislim da pouka na kraju jeste da sve što radimo treba da razmišljamo da li ćemo da povredimo, ožalostimo nekoga ili ćemo nekoga da usrećimo ili nasmejemo", rekla je Savičić Sekulić.

Upitana kako vidi operu u doba tehnoloških revolucija, Savičić Sekulić je navela da umetnici imaju različita viđenja i stavove uz bojazan da li će živa nota, živi zvuk opstati.

"Kad dođete u teatar i čujete vrhunsko izvođenje, to je jedna potpuno druga emocija. Kad god sam čula umetnike, velika imena uživo i na CD-u ili na internetu, ugođaj nije isti", navela je Savičić Sekulić.

Iako smatra da to iskustvo neće moći svako da priušti plaćanjem, Savičić Sekulić je dodala da misli da će opera preživeti.

"Prava umetnost kao Štraus - rođen je pre 200 godina, a mi pričamo u 21. veku o ovom remek delu - mora da opstane i da traje zato što je neprolazna, čarobna", zaključila je Savičić Sekulić.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: "Ako je nekad uspelo, može ponovo!" Nataša Bekvalac o Georgievu i pesmi "Lažljiva"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA