Downsizing, outsourcing, offshoring: Ko uopšte zna šta znače ovi biznis izrazi?

- Jedan od razloga zašto se sve više koriste biznis žargoni je i odbrambeni mehanizam. Ponekad koristimo reči u žargonu kako bismo izbegli probleme - kaže profesor Džo Nelis

  • 2

Upotreba žargona nije nova pojava, ali kompanije neretko ostavljaju svoje klijente, pa čak i same zaposlene, u čudu kada izgovore neke reči, piše BBC.

Downsizing, outsourcing, offshoring… Znate li šta to znači?

- Žargon učvršćuje pripadnost -  kaže za BBC Alan Stivens, direktor konsultanstke kompanije "Vektor", koji savetuje kompanije koji su najbolji načini komunikacije.

- To je deo psihe. Ali nije koristan - rekao je Stivens.

On je priznao da trenutno najviše koristi reč alignment (usklađivanje).

Još jedan razlog zašto se sve više koriste biznis žargoni je odbrambeni mehanizam.

- Ponekad koristimo reči u žargonu kako bismo izbegli probleme - kaže profesor Džo Nelis.

Rory Saterlend, potpredsednik reklamne agencije Ogilvy i Mather UK, kaže da je pojedine termine teško zameniti.

- Ali opasnost nastaje kada neka moderna reč postane neosporno dobra. Postoje i dobri primeri, kao downsizing (smanjenje radne snage) - smatra ovaj stručnjak.

Sutherland kao loše primere navodi popularni outsourcing (izmeštanje poslovnih procesa; čin davanja specifičnih poslovnih zadataka ili procesa trećoj strani) ili offshoring (poslovanje u drugim državama koje pružaju poslovne i ekonomske prednosti u odnosu na kompaniju u svojoj državi).

Postoji još jedan problem: reč ili fraza bez definicije.

David Sola, profesor strategije na ESCP Europe Business School, navodi primer market advantage (tržišna prednost).

- Znači li to da neko ima veći udeo na tržištu? Ili to znači naplatiti nešto po premium ceni? Ili pristup na više tržišta širom sveta? - pita ovaj profesor.

Puno žargona u ekonomiji je "pozajmljeno" iz vojne terminologije. To su reči i fraze poput kampanje, okupiti snage, regrutovanje.

Ako svi u nekoj kompaniji koriste besmislice koje su krenule od menadžmenta, uskoro će svi to shvatiti kao ključ za napredovanje unutar kompanije. I tako poslovni žargon postaje samoodrživ i njegova upotreba se brzo širi, sve dok neka hrabra osoba ne ustane i kaže: "To je glupost. Prestani!".

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Muškarčina

    5. jul 2014 | 14:32

    Muškarčina zna.

  • Dule

    6. jul 2014 | 00:45

    sve te reči ipak nešto znače. a ni jedna ne donosi ništa dobro. evo u Hrvatskoj je krenula tarapana oko outsourcinga i potpusuju se peticije i referendumi da se ljudi zaštite od outsourcinga jer to znači ko zna koliko hiljada otkaza.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA