TRAJU KOLIKO I GARANCIJA: Proizvođači namerno prave uređaje koji se brzo kvare!

Evropski potrošački centar istraživao je fenomen brzog kvarenja tehnike i došao do zaključka da je rok trajanja tehničkih uređaja sve kraći zato što proizvođači namerno prave gore proizvode koji su programirani da se brže kvare

  • 30

Mobilni telefoni, šporeti, frižideri, mašine za veš i sitni kućni aparati nikada nisu bili pristupačniji, ali imaju sve kraći vek. Kućni aparati, po nepisanom pravilu, traju koliko i garancija, a popravka košta skoro koliko i novi uređaj.

Sve je manje aparata koji mogu da rade po deceniju, ili dve, kao nekada. Evropski potrošački centar istraživao je fenomen brzog kvarenja tehnike i došao do zaključka da je rok trajanja tehničkih uređaja sve kraći zato što proizvođači namerno prave gore proizvode koji su programirani da se brže kvare..

Tako se danas mašina za veš kvari posle 2.500 pranja, mobilni telefon jedva traje dve godine, a televizor prestaje da radi nakon 20.000 pogledanih sati.

U izveštaju ovog centra navodi se da se mehanički proizvodi nameštaju da rade onoliko sati koliko traje garantni rok, a u elektronske uređaje često se softverski ubacuje greška, ili se u proizvode namerno ugrađuju delovi goreg kvaliteta.

Posle dve, tri godine garancija ističe, a sa njom i odgovornost proizvođača. Uređaj koji se tada pokvari je zastareo, a novi model već je u prodavnicama. Proizvođači na ovaj automatski stvaraju potražnju.

- To znači da je proizvod napravljen tako da kada samo jedan njegov deo otkaže, cela naprava prestaje da radi - upozoravaju u izveštaju.

Ali to nije sve. Delovi za pokvaren uređaj ili se teško pronalaze, jer se više ne proizvode, ili su preskupi, pa se popravka ne isplati i potrošač je prisiljen da kupi novi proizvod.

- Proizvođači i serviseri objašnjavaju da se ne može očekivati od mašine za veš koja košta 200 evra da radi 30 godina. "Uređaji su sve jeftiniji i sve manje kvalitetni. Potreba za niskom cenom spustila je standarde u proizvodnji. Bubanj veš-mašine se sve češće pravi od plastike, bojleri su od tankog lima... Primetno je da se građani sve ređe odlučuju na popravku uređaja po isteku garancije, što zbog niske cene novog uređaja, što zbog brzog napretka tehnologije - kaže serviser Nikola Joksimović.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Hm

    30. septembar 2014 | 09:22

    Pa nisu se kinezi odrekli zarade pa je tehnika jeftinija nego pre 15-20 godina nego ubacuju manje kvalitetne delove. Nego svi uglavnom kupuju najjeftinije uredjaje, a zeleli bi da radi skoro kao oni najskuplji uredjaji. I paprika je pre 15-20 godina u ovo vreme mirisala ulicam, a danas jedva da se oseca pored samog sporeta. Kao i ostalo voce i ppvrce, ali o tome niko ne pise.

  • Sanja

    30. septembar 2014 | 08:56

    Upravo tako, imala sam Birin frizider, garancija 5 god, trajao 6 god.

  • dead end

    30. septembar 2014 | 11:26

    Nema kvalitenijeg uređaja od frižidera ''Obodin'' radi 50 godina bez problema

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA