AMERIČKI KRALJ TELEKOMUNIKACIJA U BG: Nećete verovati šta ga je oduševilo!

Jedan od najmoćnijih poslovnih ljudi Latinske Amerike, kralj telekomunikacija Piter Fojo u ekskluzivnom intervjuu za Telegraf otkriva zašto su Srpkinje slične Latinoamerikankama, koji proizvod bi Srbi trebalo da plasiraju u svetu, zašto je rakija bolja od tekile i kako će se boriti za bolji imidž Srbije

  • 13

Kralj telekomunikacija Piter Fojo, jedan od najmoćnijih poslovnih ljudi Latinske Amerike, izvršni potpredsednik za poslovni razvoj NII Holdingsa, bivši predsednik kompanije Nextel Mexico i jedan od čelnih ljudi čuvene američke telekomunikacijske korporacije AT&T stigao je u Beograd skoro, kako u šali kaže, pa inkognito kako bi se barem nedelju dana odmorio od posla i uživao u društvu svojih prijatelja.

Čim smo saznali da Piter Fojo boravi u srpskoj prestonici iskoristili smo priliku da mu "ukrademo" malo vremena i proverimo iz prve ruke kako mu izgleda ono što je do sada video.

Srećemo se u kompaniji "Komtrejd" gde je svratio da se vidi sa kako kaže "srpskim prijateljima" kojih odmah dodaje ima više nego što možemo da zamislimo.

A, kako i ne bi kada živi u Čikagu, srpskom uporištu u Americi, koje naseljava više od pola miliona Srba.

- Pre nego što sam seo sa vama, dopisivao sam se sa drugarom iz Amerike, inače Srbinom poreklom koji je neverovatno ljubomoran na mene što sam video novi most na Adi. On još nije stigao da ga vidi, pa sam mu poslao fotografiju... Inače, fotografišem u Beogradu sve što mi se svidi - hranu, predivno osvetljene ulice, skrivene kutke Kalemegdana, lepe devojke kojih ima na svakom koraku - počinje priču za Telegraf Piter dodajući da ga Srpkinje neodoljivo podsećaju na Latinoamerikanke.

- Imaju slično držanje, način zavodljivog hoda, doterivanja, i osećaj za ritam. Prefinjene su i brinu o sebi i to se vidi. Kada bih opisivao Srpkinje u jednoj reči onda bi to bilo - magnetične ili još bolje, hipnotične - priča Piter objašnjavajući nam kako Srpkinje zavode.

- Srpkinje zavode suptilno. Znaju da upecaju muškarca! - uz osmeh napominje ističući da ga je ipak u Beogradu najviše oduševila rakija i, verovali ili ne - mali stakleni "unučići".

- Vi niste svesni šta imate! Rakija je neverovatno piće! Mislim da sam probao - kajsijevaču. I to hladnu! Ustvari, kod rakije je najbolje to što se, ma koliko da ste popili, sutradan ne probudite mamurni - objašnjava Piter otkrivajući zašto ga je oduševilo stakleno "unuče" u kojem mu je poslužena.

- Tu malu staklenu flašicu biste trebalo bolje da izreklamirate. Nema ko ne bi bio oduševljen njom. Pitate me zašto je posebna i zašto bi se na nju svi "primili"? Odgovor je jednostavan - zato što je zabavna! - primećuje Piter podvlačeći obaveznu paralelu između rakije i meksičke tekile.

- Ne razumem zašto bi tekila bila popularnija od rakije?! Uspeh leži u dobroj reklami, a rakija je zlato koje svet mora hitno da otkrije! Dodajte tome još i najbolju živu muziku na svetu koju imate i eto vam - čistog profita i najbolje moguće promocije! Pre neko veče sam slušao trubače, i verujte mi kada vam kažem da je vaša muzika bar deset puta bolja od one koja se sluša u Americi!

A evo kako Piter opisuje kafansku atmosferu:

- To je neverovatan i zadivljujuć prizor. Svi su na nogama, neki čak i na stolovima! Čak se i po načinu na koji pijete vidi da ste strastven narod uvek spreman za dobru zabavu i još bolji zalogaj. Ima toga i u nekim komšilucima u Čikagu, ali nije kao ovde. Slično stoji stvar i sa srpskom hranom. Nije isto jesti ćevape u Americi i Srbiji, verujte mi na reč. Oseti se ogromna razlika. Mislim da su "krivi" sastojci koji se koriste.

Piteru je kratka "pauza" i svojevrsna mini-tura po Beogradu došla kao poručena s obzirom na to da, kako kaže, u proseku spava pet sati dnevno, i sa tri državljanstva (meksičkim, španskim i američkim) više provodi na putu, nego kod kuće. Od mobilnih telefona i laptopa se retko odvaja, napominjući da naposletku milijardi koje zarađuju kompanije kojima upravlja ne bi bilo da nema dobar tim.

- Sve je u organizaciji! Važno je postaviti prave timove ljudi na pravo mesto i veče završiti, onako kako ga ja završavam - sa organizovanjem prioriteta za sutrašnji poslovni dan - otkriva Piter.

Samo nam se nameće pitanje kako onda vidi "opuštenost" s kojom Beograđani žive?

- Sami stvaramo sredinu u kojoj živimo. Beograđani su uspeli da naprave pravi balans kojem svi težimo i da naposletku pored svog posla za promenu i žive - kaže Piter naglašavajući da postoje samo dve stavke koje mu smetaju u Srbiji - mnoštvo grafita (kojih doduše dodaje ima manje nego u Meksiku) i odsustvo direktnih letova za SAD.

- To je, međutim, skoro neprimetno u odnosu na činjenicu da je Beograd predivan, pre svega siguran grad kao stvoren za investicije. Žao mi je što Amerikanci ne znaju to. Mnogi misle kada idete u Srbiju da će vas neko tamo opljačkati... Kao da idete u Avganistan - završava priču za Telegraf Piter dodajući da će se svakako potruditi da promeni sliku o Srbiji pre svega preko društvenih mreža, kao i da ćemo o poslovnim poduhvatima kojih planira da se prihvati u našem gradu razgovarati kada sledeći put dođe.

Razumemo ga u potpunosti. Pa, zar naposletku, ovo nije bila priča o nekoliko dana koje je američki kralj telekomunikacija proveo u Beogradu?

(Katarina Vuković)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA