NIŠVILLE – sadašnjost i budućnost: Predstavljeni rezultati strateškog planiranja niškog džez festivala!

Predstavljajući tek jedan deo opsežnog istraživanja i analiza svih aspekata organizacije festivala, Jorganizatori su istakli da publika Nisville dolazi pre svega iz Niša, ali je svaki treći posetilac iz nekog drugog grada, ili iz inostranstva. Takođe, Nišvil ima vernu publiku, među kojima ima i onih (oko 15 %) koji festival prate više od 10 godina, svaki deseti je prvi put došao na festival, a čak 60 posto je onih koji su pratili od jednog do 4 poslednja izdanja festivala.

  • 1

Nišville fondacija predstavila je juče na pres konferenciji  rezultate strateškog planiranja za narednih pet godina.

Dru Giblin, ataše za kulturu Ambasade Sjedinjenih Američkih Država koja je podržala izradu ovog strateškog planiranja, izrazio je zadovoljstvo kvalitetom i upotrebljivošću rezultata istraživanja i planiranja, a posebnoje naglasio da je sada i metodološki potvrdjena značajna uloga Nišvila ne samo kada je reč o kulturi, već i u razvoju turizma koji može i treba da predstavlja veliku razvojnu šansu Juga Srbije.

-Srećan sam što je Ambadsada pomogla i izradu ovog plana i ali finansijski podržavala učešće sastava iz USA, i zahvalio bih se organizatorima na divnoj muzici i fantastičnoj atmosferi tokom festivala, rekao je Giblin.

Foto: Tanjug/Dimitrije Nikolić Foto: Tanjug/Dimitrije Nikolić

Direktor Nišvilla Ivan Blagojević se zahvalio atašeu za kulturu na podršci, i naglasio da je, kada je reč o finansijskoj podršci programu, odnosno, dovodjenju muzičara iz Amerike na Nišvil – Ambasada USA tokom poslednjih šest godina pomogla festivalu više nego sve ostale ambasade i kulturni centri – zajedno!

-Značaj ovog strateškog planiranja je možda najveći u tome da se razmotre modusi koako bi se izbegla situacija koja se ponavlja i ove godine - a to je da početkom maja, zbog raznih birokratskih procedura Nišvil zvanično nema potpisan ugovor ni sa jednim sponzorom ili pokroviteljem, što tri meseca pred početak festivala značajno ugrožava održavanje manifestacije, rekao je Blagojević.

Foto: Tanjug/Nikola Dimitrijević Foto: Tanjug/Nikola Dimitrijević

Mladen Jovanović, konsultant Evropskih neprofitnih strategija iz Niša (ENPS) koji je tokom vodio proces strateškog planiranja naglasio je da je Nisville na jugu Srbije prepoznat kao značajan sadržaj kulturnog života, ali i turistički sadržaj koji omogućava lokalni ekonomski razvoj, posebno na teritoriji grada Niša. Ipak, nedostatak stabilnosti u podršci Ministarstva kulture, kao i nedovoljna pažnja koju jug Srbije dobija od nacionalnih vlasti unazad već više od deceniju, ugrožavaju kako ceo region, tako i sam festival.

-Zahvaljujući ekipi volontera koja je tokom prošlog izdanja festivala napravila anketu na veoma rprezentatuivnom uzorku od preko 350 ispitanika – posetilaca, došli smo do veoma relevantnih podataka, rekao je Jovanović i naveo da uprkos svim poteškoćama, Nisville ima vernu publiku svih generacija: najveći deo, odnosno skoro 60 posto čini mladja populacija od 13 do 30 godina, što jeste veliki potencijal Nišvila Kada je reč o polnoj strukturi, ona je gotovo idealno ravnomerna.

Predstavljajući tek jedan deo opsežnog istraživanja i analiza svih aspekata organizacije festivala, Jovanović je rekao da publika Nisville dolazi pre svega iz Niša, ali je svaki treći posetilac iz nekog drugog grada, ili iz inostranstva.

Foto: Tanjug Foto: Tanjug

-Takođe, Nišvil ima vernu publiku, među kojima ima i onih (oko 15 %) koji festival prate više od 10 godina, svaki deseti je prvi put došao na festival, a čak 60 posto je onih koji su pratili od jednog do 4 poslednja izdanja festivala.

Kada je reč o ocenama festivala (kvalitet programa i organzacije) publike, na skali od 1 do 4, kako bi se izbegli „srednji odgovori“ (1- nezadovoljan, 2 – uglavnom nezadovoljan, uglavnom zadovoljan i 4 – zadovoljan) publika je odlično ocenila Festival 2014. godine jer je je više od 90 posto dalo zadovoljavajuće ocene, odnosno više od 50 posto je festival ocenilo maksimalnom ocenom.

Kada je reč o ekonomskim pokazateljima, odnosno, o značaju koji Nišvil ima na povećan promet u trgovinama i ugostiteljskim i turističkim objaktima, svaki treći posetilac Nisvilla nije iz Niša, a u proseku oni ostaju po 3 dana u Nišu tokom Festivala. Prosečni posetilac festivala (iz Srbije i inostranstva) potroši oko 60 EUR dnevno na smeštaj, hranu i osveženje prilikom posete gradu, a ugostitelji grada prihoduju direktno oko pola miliona evra za samo 4 dana Festivala.

Ulaz na festival "Nišvil"

Mladen Jovanović, konsultant Evropskih neprofitnih strategija iz Niša (ENPS) je predstavio i i neke od ideja za budućnost Nišvila.

-Nisville će pozvati ljude svih generacija da postanu članovi Nisville fondacije. Godišnja članarina će biti 10 EUR u početku, a kao modusi beneficija mogu biti:

Povoljnije cene za ulaznice, Audio-video snimke sa Festivala, Majce i kape, Slikanje i druženje sa izvođačima, Rezervaciju stolova za jam sessions, Prednost u izboru volontera (....). Na taj način će članovi svojim članarinama značajno pomoći razvoj Nisville fondacije i festivala. I druge novine biće uvedene u Nisville, pre svega kako bi povećali broj posetilaca iz drugih gradova Srbije, tako i zemalja u regionu. Nisville će u budućnosti uvesti nove načine prodaje karata, prilagođene različitim starosnim grupama i ljudima iz Srbije i zemalja u okruženju.

Nisville će ući u seriju investicija kojima je cilj je da se u naredne 3 godine obezbedi prostor za povećanje izdvajanja za honorare muzičara. Do 2018. god, kroz efikasniji sistem troškova, Nisville će biti u prilici da izdvoji 42% veći budžet za honorare muzičara. To će obezbediti dovođenje značajnijih imena, a samim tim i dodatni prihod od prodaje ulaznica.

 

(Telegraf.rs)

 

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA