OVO SRBIJA JOŠ NIJE VIDELA: Darko pravi ZVER od 15 kg sa rasponom KRILA od 3,2 METRA! (FOTO)

- Prelep je osećaj sklopiti jedan ovako veliki model, među najvećima u Srbiji – objašnjava za našu redakciju Dimitrijević. Sa krilima, replika aviona će biti imati dimenziju 3,2 metra

  • 0

Zaljubljenik u modelarstvo Darko Dimitrijević iz Paraćina pravi vernu repliku aviona "pilatus turbo porter PC-6" u razmeri 1:4 sa rasponom krila od 3,2 metra.

To je najveći model koji je on radio do sada, a modelarstvom se bavi još od osnovne škole. Kad posao bude završen, biće to jedna od najvećih replika aviona u Srbiji, možda i najveća!

-  Za svog života modelar napravi jednu ili dve takve replike, a ja sam o ovakvom modelu godinama sanjao. Plan sam kupio od licencirane firme i dobio nacrte za sečenje delova. Proces sam ubrzao tako što sam sekao na CNC mašinama, ali to ne ubrzava sklapanje modela koje je vrlo delikatno i precizno. Skoro da sam završio trup i to je jedna trećina posla. Predstoje radovi na krilima, farbanje i fino doterivanje. Avion će biti gotov u junu, a na dan njegovog puštanja u let na aerodromu u Davidovcu planiram veliku feštu - otkriva nam Darko.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

"Pilatus" je manja letelica u čestoj upotrebi u Severnoj Americi, a koriste ga biznismeni za privatne letove ili za transport. Pored sedišta za pilota i putnika, ima i veliki transportni prostor. Često se koristi i za iskakanje padobranaca.

- Replika koju ja pravim je potpuno verna originalu. Pravi se od avio špera i balze koja je najlakše drvo na svetu. Stajni trap će biti kompletno moje izrade. Kad bude završen, sledi doterivanje realističnim detaljima kako bi što više ličio na stvarni avion. Model ću presvući staklenim tkanjem i specijalnom smolom, obrusiti i doterati pre završnog farbanja - dodaje Darko.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Da bi postigao što verniji izgled modelu će dodati takozvana patinu, kao da je već izvesno vreme korišćen. Imaće benzinski motor i trokraku elisu, a u paraćinskom Aero-klubu "Naša krila" koristiće se i za šlepovanje jedrilica sa navođenjem sa zemlje (RC jedrilica) koje avion podigne u vazduh, a zatim otkači - i ona dalje lebdi bez motora…

Darko je jedan od oko dve stotine aktivnih modelara u Srbiji i dosad je napravio dvadesetak jedrilica, aviona i dronova. To su RC modeli, radio-komandno navođeni sa zemlje. Od bespilotnih letelica, postoje avioni, jedrilice, helikopteri, cepelini, čak i mali paraglajderi… Pravi i multirutere ili dronove. Oni uglavnom nose kameru i služe za snimanja, a lete i sa autopilotima.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Od ovog januara na snagu je stupio pravilnik o bespilotnim letelicama koji je doneo Direktorat civilnog vazduhoplovstva po kome, praktično, nijedan model ovog trenutka ne može da poleti bez prijavljivanja, čak ni na sportskom aerodromu. Ovaj vrsni modelar se, ipak, nada, da će taj pravilnik biti usklađen sa evropskim standardima kad dođe vreme da njegov "pilatus" raširi krila.

Sa kompletnom opremom avion će biti težak 15 kilograma.

(Z. R. P.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA