Hrvatska bruji o dve iste naslovne strane vodećih medija (FOTO)

Isti naslovi, iste uredničke opreme i prelom u Jutarnjem i Večernjem

  • 3

Dva vodeća dnevna lista u Hrvatskoj izašla su jutros s identičnom naslovnicom. Velikom fotografijom Ante Vlahovića i najavom jubileja Adrisove fondacije kroz niz posve identičnih članaka koji hvale njegovog genija, dojučerašnji vlasnik duvanskog biznisa predstavlja se poput velikog promotera nauke. Nešto kao savremena verzija biskupa Strosmajera, osnivača Hrvatske akandemije nauke i umetnosti (HAZU), prenosi Index.hr.

ISLAMSKO SILOVANJE EVROPE: Zbog naslovne strane poljskog magazina, ceo svet u šoku (FOTO)

Isti naslovi, iste uredničke opreme i prelom u Jutarnjem i Večernjem. Najava događaja koji će se održati, a gde drugde nego u HAZU-u, kako i priliči "novom Strosmajeru".

Nema jasno vidljive oznake da je reč o reklami. Vlasnici Jutarnjeg i Večernjeg lista spremni su ne samo da sakriju svoje tekstove, nego i da prekrše zakon o medijima, pod uslovom da jedan od vlasnika Hrvatske od njih to zatraži. Ako se dobro koncentrišete, u izdanju Večernjeg uz korištenje lupe ugledaćete oznaku VL promo. Kod Jutarnjeg ni to ne pomaže, Index nije uspeo da je nađe.

Teza da je vlasnik Adrisa ujedno i jedan od vlasnika Hrvatske i nije preterana, jer je danas jedan preduzetnik uspeo da natera navodno ljute konkurente da umesto svojih priča čitateljima na kiosku ponude njegovu reklamu. Uspevalo je to ranije i Todoriću, još jednom vlasniku Hrvatske, koji je takođe omotavao naslovnice obe novine i to na isti dan, u reklamu za Konzum.

Fondacija Adris osnovala je Adris grupa 2007. godine, kako danas donose obe novine "kako bi još sistematičniji i organizovanije pomagala hrvatskom društvu". A kako je Adris do tada pomagao društvo? Cigaretama je, naravno, "pomagao" pušače. Godinama su držali monopol na cigarete, vezujući trgovce "popustima vernosti" zbog čega im je AZTN izrekao kaznu od 270 miliona kuna.

Nakon prodaje duvanskog biznisa snažnije su se okrenuli turizmu, proizvodnji hrane i - osiguranju. Jedan od sadašnjih ministara, Goran Marić, u Saboru je problematizovao prodaju Croatia Osiguranja Adrisu, što je bio tadašnji poslovni dil Linića i Vlahovića, pa čak i najavljivao da će HDZ osnovati komisiju o o toj privatizaciji sprovedenoj za vreme SDP-ove vlastu. Mahao je prijedbama iz državne revizije, snagom dokaza koji imaju moć da ruše manje važne političare.

Praksa umotavanja dnevnih novina, navodnih konkurenata, u modernom je svetu nepoznata, barem ako je reč o uglednim dnevnim listovima. A što se tiče ostalih, jedino je važno preneti javnosti poruku ko je pravi vlasnik Hrvatske, zaključuje Index.hr.

(Telegraf.rs / Izvor: index.hr)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ja

    1. decembar 2016 | 16:52

    meni je zanimljivo kako se bavimo hrvatima svakodnevno a kakti pričamo da njih peru kompleksi. ajde bre da se bavimo srbijom a ne hr morem,hr vojskom i hr drocama u bg. oni u 21.mi u 19. veku. razmislite

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA