• 1

Kada nas čekaju prave rasprodaje u Srbiji: Zaboravite kupovinu pre Nove godine, ovo je pravi datum!

Ljudima ovih dana oči ostaju na izlozima izlepljenim novogodišnjim sniženjima, a kad bi znali koliko trgovci pazare na navodnim sezonskim sniženjima i totalnim rasprodajma verujemo da bi sledeći put dobro razmislili pre nego što se uhvate za džep

  • 1

Godinama unazad pričamo o lažnom sjaju novogodišnjih sniženja, ali obavezno pred praznike hrlimo u tržne centre ne bismo li pazarili nešto jeftinije.

UVALJUJU NAM I LAŽU NAS DA JE RASPRODAJA: Ovo je prava istina o OUTLET radnjama! (VIDEO)

Da su ta sniženja zapravo samo mamac trgovaca apeluju svi iz Zaštite potrošača godinama, ali iskusni trgovci se ne bi tako zvali da nisu sposobni da pod velom prazničnih sniženja prodaju odeću po paprenim cenama, posle čega zadovoljno trljaju ruke.

- Kod nas je sve naopako, rasprodaje idu posle praznika, kada su se ljudi finansijski istrošili, umesto pre. Vi ni posle tih praznika ne zateknete te prave rasprodaje, već jedna stvar bude snižena 70 posto, a ovamo ostaju stare cene. Tu nema dovoljno tržišnih inspektora koji bi to sankcionisali. Tržište nam je neregulisano.

- Kada bi stavio rasprodaju samo da bi privukao mušterije, a u radnji jedna stvar snižena, i dobio kaznu od 100.000 dinara, pitao bih ga da li bi posle radio isto - ističe Goran Papović, direktor NOPS-a.

SNIZILI CENU NA VIŠE: Neviđen blam u prodavnici (FOTO)

Foto: Profimedia/Alamy

Foto: Profimedia/Alamy

On takođe navodi da u drugoj polovini januara trgovci sve daju po sniženim cenama, ali ni tada to nisu prava sniženja do 70% kao u evropskim metropolama. Papović objašnjava da psihologija trgovaca ide tako da računaju da što su prodali za Novu godinu, prodali su, a onda u januaru daju navodne rasprodaje da bi se oslobodili kolekcije koja prolazi.

Rasprodaja je najveća na garderobi i obući jer je ona sezonska, dok su izvesni popusti mogući na tehniku, mobilne telefone, satove i sl.

Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Praksa sniženja u Srbiji nije prisutna samo kada su praznici i novogodišnji popusti u pitanju, već i do sada nebrojeno viđene kupovine za "Noć veštica", "Black friday" i "shopping night", gde su sniženja od 10% do 30 % , a u radnji vidimo snižene aksesoare, sniženje uz kupljena dva proizvoda ili sniženje u brendiranim radnjama koje kupcima ne znači mnogo.

Prema statistici Centra potrošača Srbije  uglavnom se kupovina na sniženju odnosi na kupovinu dva proizvoda a treći je besplatan, ili snižen.

U centru potrošača Srbije navode da zakonodavac u Srbiji nije posebno definisao navedene pojmove što otvara prostor za manipulaciju trgovaca, pa kupci ne znaju da li je reč o sezonskom, ili sniženju robe zbog zatvaranja radnje, ili zbog smanjene upotrebne vrednosti robe.

(Telegraf.rs)

Komentari

  • o kome o cemu jelkin padez

    gospodo 90 % stanovnika se oblaci na buvljaku ili od strane crvenog krsta.

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima