• 8

BEZBEDNIJE NEBO IZNAD SRBIJE: Posle 30 godina dobijamo tri nova radara

Planom izdvajanja finansijskih sredstava, od oko 16 miliona evra do 2020. godine instaliraće se nova radarska stanica na Besnoj kobili, zatim u neposrednoj blizini Aerodroma "Nikola Tesla”, i na Vrsuti, na planini Rumiji

  • 8

Posle više od 30 godina Srbija će dobiti nove radarske položaje. Kontrola letenja Srbije i Crne Gore planira da do 2020. godine znatno unapredi radarsko prekrivanje vazdušnog prostora iz svoje nadležnosti i time poveća bezbednost vođenja vazduhoplova, odnosno avio saobraćaja nad Srbijom i Crnom Gorom.

Srbi, Hrvati, Crnogorci i Bosanci se - UJEDINILI, i to na nebu

OVAJ POSAO TRAJE SAMO 90 MINUTA, a plata je ogromna. Ipak, ima jednu VELIKU MANU!

Trenutno Kontrola letenja ima nedležnost na oko 144.000 kvadratnih kilometara vazdušnog prostora, u to spada vazdušni prostor iznad Srbije, Crne Gore i 55 odsto gornjeg vazdušnog prostora iznad Bosne i Hercegovine. Tokom 2016. godine preko tog vazdušnog prostora bilo je više od 610.000 letova.

Sada su radarski sistemi Kontrole letenja Srbije i Crne Gore instalirani na četiri lokacije: Koviona, Koševac, Murtenica i Srpska Gora. Planom izdvajanja finansijskih sredstava, od oko 16 miliona evra do 2020. godine, obaviće se instalacija tri potpuno nove radarske stanice: u jugoistočnom delu Srbije, instalacijom radarskog sistema na lokaciji Besna kobila, instalacija radarskog sistema u neposrednoj blizini Aerodroma "Nikola Tesla”, i u jugozapadnom delu prostora nadležnosti Kontrole letenja Srbije i Crne Gore instalacijom radarskog sistema Vrsuta, na planini Rumiji.

Foto: Wikipedia/Bobik

Foto: Wikipedia/Bobik

Naša kontrola letenja u cilju što bezbednijeg vođenja vazduhoplova, obavlja razmenu radarskih podataka sa susednim kontrolama letenja: Rumunije, Bugarske, BiH, Makedonije i Albanije. Osim toga, Kontrola letenja, na osnovu komercijalnog ugovora, obezbeđuje i radarske podatke za potrebe sektora Kfora.

Projekat izgradnje nove radarske stanice na Besnoj kobili predstavlja deo strategije poslovanja Kontrole letenja u narednom periodu i obavlja se radi trajnijeg prevazilaženja problema nadzora u jugoistočnom predelu Srbije, i pravac prema aerodromima u Sofiji i Skoplju. Problem je nastao posle uništenja radarske stanice na Pančićevom vrhu na Kopaoniku tokom NATO bombardovanja 1999. godine.

Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Očekuje se da će nova radarska stanica na Besnoj kobili biti puštena u rad do kraja 2018. godine, naredne 2019. godine trebalo bi da bude puštena radarska stanica u neposrednoj blizini beogradskog aerodoroma, a na Vrsuti, na planini Rumiji 2020.

(Telegraf.rs / Politika)

Komentari

  • Ne znam

    Nama je bezbedno bilo i sa starim radarima, pozdrav iz Buđanovaca, hahaah :)

  • alexis

    bezbednije nebo od čega? Pa zaprašuju nas svaki dan!

  • alexis

    bezbednije nebo od čega? Zaprašuju nas svaki dan!

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima