Vlada Srbije objavila poziv za 25-ogodišnju koncesiju Aerodroma "Nikola Tesla“

Svi zainteresovani za koncesiju, koji moraju da poseduju više od 500 miliona evra kapitala, imaće 15 dana da predaju zahtev za učestvovanje

  • 6

Vlada Srbije i akcionarsko društvo Aerodrom "Nikola Tesla“ objavili su Javni poziv zainteresovanim stranama za koncesiju beogradskog aerodroma u trajanju od 25 godina, javlja Tango Six.rs.

Vučić: Vlada je podigla vrednost AERODROMA "NIKOLA TESLA"

Pitali smo Babića da li preuzima aerodrom! Evo kako je on reagovao

Prema uslovima koncesije u nadmetanju neće moći da učestvuju kompanije koje već upravljaju aerodromima u radijusu od 450 kilometara od Beograda – što znači da iz trke ispadaju kompanije "ADP“, koja je jedan od koncesionara zagrebačkog aerodroma "Pleso“,  kao i turski konglomerat "TAV“ koji upravlja aerodromima u Makedoniji.

Kako se u javnom pozivu za koncesiju navodi, preciznije obaveze budućeg koncesionara biće: finansiranje, razvoj u formi izgradnje i rekonstrukcije, održavanje i upravljanje (menadžment) celokupne infrastrukture Aerodroma "Nikola Tesla“ i obavljanje formalne uloge operatera aerodroma. Pobednik koncesije biće dužan da registruje pravno lice na teritoriji Srbije na kojeg će, po dobijanju koncesije, preći pravo korišćenja sve nepokretne imovine Aerodroma "Nikola Tesla“ koje će se po isteku koncesije vratiti na Republiku Srbiju.

Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Koncesija će se odvijati u dve faze. U prvoj fazi dostaviće se neobavezujuće ponude dok će se u drugoj fazi dostaviti obavezujuće ponude. Svi zainteresovani za koncesiju imaće 15 dana (vreme teče od juče, 10. februara) da predaju zahtev za učestvovanje u prvoj fazi. Takođe, imaće 60 (sada već 59) dana u totalu da predaju svoje neobavezujuće ponude u sklopu Faze 1. Svako ko je zainteresovan da otkupi tendersku dokumentaciju to će moći da uradi za 1.000 evra.

Kompanije ili konzorcijumi zainteresovani za koncesiju moraće da ispune i uslov da poseduju više od 500 miliona evra kapitala.

Podsetimo, krajem decembra prošle godine Skupština Srbije je na predlog Vlade po hitnom postupku usvojila Predlog zakona o upravljanju aerodromima kojim se predviđa mogućnost davanja srpskih vazdušnih luka u koncesiju.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Da je koncesija najverovatniji model restruktuiranja beogradske vazdušne luke u više navrata je govorio i premijer, Aleksandar Vučić.

– Nešto što je imalo ukupnu vrednost od 50 miliona evra zahvaljujući Er Srbiji danas za koncesioni ugovor na 25 godina sa „upfront“ plaćanjem, sa kojim ćemo izaći na tender, ima početnu vrednost od 310 miliona evra, plus „concession fee“ – koncesionarsku taksu koju će plaćati 10, 11 ili 12 miliona evra na godišnjem nivou svih 25 godina – izjavio je Vučić prilikom izlaganja svog ekspozea u avgustu prošle godine i dodao:

– To će aerodromu Beograd obezbediti investicije od najmanje 700 miliona evra i, razume se, dodatni priliv u budžet Republike Srbije. –

On je naveo da veruje da će „posao oko aerodroma biti završen do sredine 2017. godine“, o čemu je govorio i v. d. direktor beogradskog aerodrom, Saša Vlaisavljević, u intervju za Tango Six krajem decembra.

(Telegraf.rs / Tango Six)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marija

    12. februar 2017 | 08:52

    Zahvaljujuci Er Srbiji??? A radnicima aerodroma koji godinama rade tu za smesne pre nema hvala? Ali se zahvali Er Srbiji koja godinama nista, ama bas nista ne placa Aerodromu Nikola Tesla. Dokle bre vise, Vucicu?

  • ???

    12. februar 2017 | 07:43

    Stavice se katanac na Air Serbia jer nista ne placaju aerodromu godinama,i posluju sa velikim gubitcima,to znaju svi samo se krije.... Aerodrom odlicno posluje i ovo je greska!

  • dragon

    13. februar 2017 | 16:14

    Aerodrom i telekom ne smeju ni pod koju cenu da se daju pod koncesiju jer su to pa skoro jedine dve kompanije sa svetlom buducnoscu samo da se nadju ljudi koji ce ih voditi

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA