Ne da vas neće zaštititi, nego može da vas povredi: Ozbiljno upozorenje, u Srbiji zvanično prodaju lažnu pomoć vozačima
Na srpskom tržištu trenutno postoji prilično nekontrolisana situacija u pogledu određenih delova i opreme za vozila, a posebno zabrinjava legalan uvoz i prodaja opreme koja je izuzetno opasna po bezbednost saobraćaja - takozvanih "stopera" za sigurnosni pojas, izjavio je direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.
Korišćenje tih "stopera" za sigurnosne pojaseve sa štipaljkicama jako je opasno.
- Kada vežete pojas, malo ga povučete i onda tom štipaljkicom zategnete pojas tako da vas on ne steže. To je jako opasno, jer u slučaju sudara - pojas, ne da vas neće zaštititi, nego vas može jako teško povrediti, praktično bolje da ga nemate, nego da ga imate tako olabavljenog - upozorava Okanović.
Takođe, na tržištu se mogu naći i legalno kupiti i "lažnjaci", koji se utaknu u mesto za pojas, zbog "boljke" svih novijih automobila da ne isključuju zvučna upozorenja kada se pojas ne koristi.
- I onda, to se koristi da vozilo ne bi ''pištalo'', odnosno signaliziralo da pojas nije vezan, pa čak postoje ''lažnjaci'' sa nastavkom, pa ukoliko recimo naiđete na policiju, možete da utaknete pojas u taj lažnjak. Sve je to nešto što ne bi smelo da se nađe u prometu, a može se naći preko interneta, u prodavnicama, pa čak i na nekim benzinskim pumpama vrlo ozbiljnih lanaca uvoznika goriva - naglašava Okanović.

Uz to, navodi on, sasvim legalno se mogu kupiti i ugraditi delovi koji nemaju dokaz da ispunjavaju tehničke uslove koji su propisani našim pravilima, i kaže da se to odnosi, pre svega, na sijalice za farove, dnevna svetla, štop svetla, rotaciona svetla, trepćuća svetla za posebna vozila i slično.
- Imamo dosta toga što se direktno poručuje preko interneta i dolazi sa istoka. Pre svega mislim na sijalice za farove i dnevna svetla. Imamo česte žalbe vozača da im smetaju farovi iz suprotnog smera, zatim, česte situacije da se stavljaju dnevna svetla, koja se u stvari uopšte ne vide ni na 50 metara, a kamoli na većoj daljini, sve zbog toga što se to zove dnevno svetlo, ali to nije - smatra Okanović.
Radi se o tome, kako je rekao, da sva svetlosna signalizacija, osim reklamnih i taksi natpisa na vozilima, mora da ispunjava određene tehničke uslove, međutim, svetlosna signalizacija koja se prodaje na našem tržištu ne prolazi nikakvu kontrolu, nema dokaza o ispunjenosti tehničkih uslova, a legalno se prodaje i ugrađuje u vozila.

- Postoje primeri i da se rotaciona i trepćuća svetla ugrađuju čak u vozila hitne pomoći, a ta rotaciona svetla uopšte nisu ispitana i ne ispunjavaju tehničke uslove. Kontrola toga, koliko je nama poznato, trenutno se ne vrši na dovoljnom nivou i ta oprema se i dalje prodaje i ugrađuje bez ikakvih pravnih posledica - rekao je Okanović.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Crkva u okolini Obrenovca svedok burne prošlosti: Sve je bilo spaljeno, ali ikone su čudom sačuvane
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
aga
Po gradu vam pojas nece ni trebati i samo ce vam smetati. Mozete od guzve da idete 20, ako treba da izlazite svaki cas nervira vas, a kazne de naplacuju upravo u gradu. Takodje kad vec pisete o ovome napomenite da bi trebali u kolima da imate i makaze za pojas jer nekad se isti zaglavi pa osoba na primer izgori u autu ili se udavi, a mogla je da izadje..
Podelite komentar
Petar
Konačno jedan normalan i koristan tekst.
Podelite komentar
Mile
A svetla po danu i jos u letnjem periodu su cista glupost samo se povecava potrosnja goriva,a time i zagadjenost vazduha
Podelite komentar