Vojska završila uviđaj: Olupina "galeba" poslata na veštačenje

Nalazi stručnjaka za avionske motore trebalo bi da otkriju pravi uzrok nesreće

  • 0

Vojska Srbije završila je uviđaj na mestu nesreće aviona “supergaleb G4” u selu Slatina kod Šapca, u čijem padu su u petak poginuli piloti potpukovnik Nenad Ćulibrk (49) i kapetan Dejan Pandurović (38). Delovi olupine letelice fotografisani su, a pojedini sklopovi poslati su na veštačenje u laboratorije vojnih tehničkih zavoda, prenose Novosti.

Potresne poruke prijatelja i kolega stradalim pilotima: U vašem srcu je bilo samo nebo, ono nebo na kojem ste sad

Avionu Vojske Srbije otkazao motor? Komisija ima nekoliko nedoumica u vezi pada Supergaleba

Nalazi stručnjaka za avionske motore trebalo bi da otkriju pravi uzrok nesreće. U fokusu dve vojne komisije za rasvetljavanje tragedije biće trenutak kada je letelica iz uobičajenog režima letenja, počela naglo da ponire ka tlu. Za sada se ne isključuje mogućnost otkaza motora, ali ni pojedinih delova sistema na upravljanje.

Prema saznanjima, jedan od pravaca istrage vodi odgonetanju razloga zbog kojih posada nije napustila letelicu koja se naglo obrušavala. Jedna od pretpostavki je da su se do poslednjeg trenutka borili da spreče pad aviona. Nije isključeno ni da su pravi trenutak za katapultiranje izgubili tražeći čistinu na koju bi usmerili letelicu.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Dugogodišnji letač i predsednik Udruženja pilota nadzvučne avijacije Boriša Mandić, na osnovu dostupnog video-snimka zaključuje da je posada najverovatnije imala problema sa motorom, ali i da je zakasnila sa katapultiranjem.

- Deluje kao da je avion ostao bez pogonske sile, ali i da u novonastaloj situaciji piloti nisu pravovremeno reagovali i napustili letelicu koja se kretala ka tlu. Sa snimka se vidi da su uspeli da iskoriste inerciju i avion malo podignu, što je potpuno po proceduri. Imali su dovoljno vremena da povuku ručicu i katapultiraju se, ali oni to nisu učinili  - objašnjava Mandić.

Mandić napominje da je oklevanje pojava koja prati neuvežbane i pilote koji imaju nedovoljno časova provedenih u vazduhu. Veliki problem, po njemu, predstavlja i činjenica da se napuštanje aviona gotovo ne uvežbava, budući da vojska ne raspolaže simulatorom katapultiranja.

- Sedište u “supergalebu” izuzetno je pozudano i da su povukli ručice najverovatnije bi se spasli. U slučaju otkaza ili drugog vanrednog događaja potrebna je vrhunska koncentracija i brzina reagovanja da bi se situacija objektivno procenila i donela ovakva odluka - ističe naš sagovornik.

Poslednji ispraćaj potpukovnika Nenada Ćulibrka zakazan je za danas u 13 časova na Novom groblju u Šapcu, pre koga će u 12.30 biti služeno opelo. Kapetan Dejan Pandurović biće sahranjen u 13.30 na Novom groblju u Beogradu.

Daljinac baner

(Telegraf.rs/Večernje Novosti)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA