Agencija za bezbednost saobraćaja: Nismo odgovorni zbog neslaganja stanja i podataka

U toku ove nedelje u medijima je objavljeno više članaka o greškama vezanim za upisani broj mesta za sedenje u saobraćajnim dozvolama i načinu ispravljanja koji je praćen troškovima

  • 24

Agencija za bezbednost saobraćaja saopštila je danas da ne može biti odgovorna zbog neslaganja stanja vozila sa upisanim podatkom u saobraćajnoj dozvoli, jer taj postupak nije u delokrugu njenog rada.

Vidno polje se smanjuje i do 50 odsto: Svaki četvrti poginuli u saobraćajnim nesrećama stariji od 65 godina

Kako se ukazuje, u toku ove nedelje u medijima je objavljeno više članaka o greškama vezanim za upisani broj mesta za sedenje u saobraćajnim dozvolama i načinu ispravljanja koji je praćen troškovima.

- Neslaganje stanja vozila sa upisanim podatkom u saobraćajnoj dozvoli ili sa podatkom evidentiranim u bazi tehničkih podataka o vozilima može nastati iz različitih razloga i Agencija za bezbednost saobraćaja ni za jedan od tih razloga nikako ne može biti odgovorna, jer ovaj postupak nije u delokrugu njenog rada - dodaje se u saopštenju.

Kako se konstatuje, novonastali problem vlasnika vozila gde su vlasnici prinuđeni da snose troškove i posledice prilikom overe tehničke ispravnosti vozila, jeste posledica odstupanja podatka u saobraćajnoj dozvoli od stvarnog stanja na vozilu.

Foto-Ilustracija: MUP Srbije Foto-Ilustracija: MUP Srbije

Ta "greška" najčešće je nastala prilikom puštanja vozila u saobraćaj, odnosno vršenja prvog tehničkog pregleda vozila koji nije u nadležnosti Agencije za bezbednost saobraćaja.

- Podatak o broju mesta za sedenje na vozilu je sa aspekta bezbednosti saobraćaja jako bitan, i nije bezbedno prevoziti više putnika u vozilu od mogućnosti vozila, odnosno da se u vozilu nalazi više putnika od broja mesta za sedenje u vozilu. Broj mesta za sedenje je određen odredbom člana 7. tačka 90) Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima - ističe Agencija.

U saopštenju se dodaje da postoji mogućnost da se usled nedovoljnog poznavanja propisa prilikom tehničkog pregleda zanemare postojeći priključci za veći broj mesta za sedenje i da je taj broj određen na osnovu vidljivog broja sedišta.

Foto: halooglasi.com Foto: halooglasi.com

- U svakom slučaju, prevoženje većeg broja lica od broja lica za koje je vozilo predviđeno od strane proizvođača i prema tome deklarisano, opasno je za bezbednost u saobraćaju na putevima. Postupak ispravke pogrešno upisanih podataka propisan je takođe Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima - piše u saopštenju.

Agencija za bezbednost saobraćaja dodaje da je privrednim društvima koja vrše tehnički pregled vozila omogućila pristup bazi podataka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Radnik na liniji tehničkog pregleda može nakon izražene sumnje u podatak, izvršiti proveru u Bazi podataka Agencije, dok kada je reč o broju mesta za sedenje, radi se o odstupanju stvarnog stanja na vozilu od podatka upisanog u saobraćajnu dozvolu, pri čemu se na liniji tehničkog pregleda u pojedinim slučajevima ne može sa sigurnošću utvrditi da li se radi o pogrešnom podatku ili je vozilo naknadno prepravljeno.

Foto-ilustracija: Tanjug/Sava Radovanović Foto-ilustracija: Tanjug/Sava Radovanović

Agencija ne sme da odbije obradu podnetog zahteva za ispitivanje, mora da sprovede postupak prema zahtevu u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku.

Kako se ističe, moguće je da nastanu greške koje se odnose na svesne promene ulaznih podataka o karakteristikama navedenih u izdatim prvim izveštajima za serijski proizvedena vozila ili neispravnim izveštajima za upotrebljavana vozila koja do 2014. godine nisu kontrolisana prilikom uvoza.

Prema evidencijama ispitanih vozila, preko 95 odsto podnetih zahteva za ispitivanje zbog ovakvih grešaka je kod vozila registrovanih pre 2013. godine, odnosno pre pune primene Pravilnika o ispitivanju vozila i nadležnosti Agencije za bezbednost saobraćaja nad poslovima ispitivanja vozila, dodaje se u saopštenju.

Foto-ilustracija: Profimedia Foto-ilustracija: Profimedia

Na upite Ministarstva unutrašnjih poslova o broju mesta za sedenje koji su sadržali više od 60 modela različitih marki vozila, Agencija kaže da je uputila odgovor prema evidencijama iz svojih registara, i te podatke koriste pravna lica za vršenje tehničkih pregleda u svojim postupcima čime je značajno smanjen broj vozila koja se zbog ovakvih grešaka, koje potiču iz perioda pre formiranja Agencije za bezbednost saobraćaja, upućuju na ispitivanje.

Više od 235 ovlašćenih pravnih lica za tehničke preglede vozila koriste elektronsku bazu tehničkih karakteristika o vozilima Agencije za bezbednost saobraćaja, i koja sadrži podatke više od petine registrovanih vozila.

Foto: polovniautomobili.com Foto: polovniautomobili.com

Za vozila za koja nije do sada vođen postupak ispitivanja ili kontrolisanja u Agenciji, preko te baze je moguće postaviti upit za preko 10.000 modela vozila različitih marki prosečnog godišta između 2003. i 2004. Broj tih modela koji se odnosi na putnička vozila je veći od 8.500.

Agencija za bezbednost saobraćaja je u prethodnom periodu, u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova, privrednim društvima koja vrše tehnički pregled vozila, dostavljala spiskove marki i tipova vozila kod kojih ovi podaci nisu tačno utvrđeni, piše u saopštenju.

Daljinac baner

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milika

    12. maj 2017 | 20:04

    Tu vestacku agenciju koju je stvorio SPS pod hitno treba ukinuti

  • Akhenaton

    12. maj 2017 | 20:15

    Za bezbednost saobraćaja nije odgovorna agencija za bezbednost saobraćaja.

  • Stojadin Jovanovic

    12. maj 2017 | 20:04

    E kako se u toj Agenciji nekada kralo !

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA