REKLAMACIJA: Rok za odgovor osam dana

Zbog uočenih nedostataka u sprovođenju propisa, Ministarstvo trgovine radi na izmenama Zakona o zaštiti potrošača u okviru kojih će biti promenjen i rok za odgovor na reklamaciju

  • 0

Vraćanje pojedinih nadležnosti Tržišnoj inspekciji, bolja zaštita prava kupaca prilikom ostvarivanja prava reklamacije i zamene proizvoda, kao i određivanje roka za popravku proizvoda, umesto sadašnjeg "primerenog roka", biće neke od izmena Zakona o zaštiti potrošača na kojima radi Ministarstvo trgovine jer je uočilo nedostatke u samom sprovođenju propisa.

Što se tiče određivanja roka za odgovor na reklamaciju, on će, po svemu sudeći, biti promenjen.

- Prema postojećem zakonu, trgovac je dužan da na reklamaciju odgovori potrošaču najkasnije u roku od 15 dana, izjasni se o podnetom zahtevu i predloži način rešavanja. U cilju bržeg ostvarivanja prava potrošača, Radna grupa saglasna je da se ovaj rok skrati i da trgovac mora potrošaču da odgovori najkasnije u roku od osam dana - kažu u Ministarstvu.

Drugi problem je to što od kad je ovaj propis usvojen, nezadovoljni kupac više ne može da prigovara na trgovca kod Tržišne inspekcije, već kod potrošačkih organizacija.

U praksi ove organizacije imaju puno posla i zaista posreduju, ali nažalost, nemaju snagu inspekcijskih službi.  Osim ovoga, gotovo pola godine država ovim udruženjima nije dala novac za posao za koji ih je ovlastila.

Uprkos tome, nema naznaka da će Tržišnoj inspekciji biti vraćene sve nadležnosti.

- Kada je reč o nadležnosti Tržišne inspekcije, smatramo da je postojećim Zakonom predviđen veliki obim nadležnosti i široko polje za delovanje nadležnish inspektora, ne samo tržišnih. Imajući u vidu da su aktivno učešće u Radnoj grupi uzeli i predstavnici Tržišne inspekcije, smatramo da će upravo oni predložiti proširenjena nadležnosti inspekcijskih organa ukoliko se ukaže mogućnost i potreba za tim - kažu u Ministarstvu.

Takođe, iz Ministrstva kažu i da se položaj i uloga potrošačkih organizacija verovatno neće menjati i da će i dalje posredovati između kupaca i trgovaca i biti adresa za nezadovoljne i prevarene potrošače.

(M. B. / Izvor: Potrošač)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA