SIGURNO VAS ZANIMA: Kako dekodirati mobilni telefon?!
Mobilni telefoni koje korisnici kupe kod operatera uz pakete usluga kodirani su samo za korišćenje u toj mreži, ali kada istekne ugovorna obaveza ili korisnik promeni operatera, uređaj je moguće koristiti i u drugoj mreži.
Evropska praksa, navode u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS), jeste da se, kada ugovorna obaveza istekne, korisnik obrati operateru sa zahtevom, i bez naknade mu stiže kod za otključavanje.
Kako objašnjavaju u NOPS-u, najvažnije je to da operater mora da obavesti potrošača pod kojim uslovima kupuje telefon (da li je zaključan ili nije), kao i da li je moguće nakon isteka ugovora koristiti ga izvan matične mreže.
Tri operatera mobilne telefonije odgovorila su na pitanja o praksi dekodiranja telefona, da li korisnik može da zatraži dekodiranje ukoliko prelazi kod drugog operatera, kao i koliko to košta.
TELEKOM SRBIJA
U Telekomu Srbija navode da se svim korisnicima prilikom kupovine mobilnih telefonskih aparata daje informacija da su kodirani i da ih je moguće koristiti isključivo u njihovoj mreži.
Dodaju da su za kodiranje mobilnih telefona zaduženi zastupnici konkretnih proizvođača u Srbiji.
- Ukoliko podnese zahtev za prelazak u drugu mrežu, korisnik ima mogućnost da Telekomu Srbija podnese zahtev za dobijanje koda za otključavanje kako bi svoj mobilni telefon mogao da koristi u drugim mrežama - kažu u kompaniji, i dodaju da je izdavanje tog koda besplatno za korisnike.
TELENOR
Nakon isteka ugovorne obaveze, korisnik koji nema dugovanja prema operateru može da traži dekodiranje telefona, navode u Telenoru, i dodaju da je kompanija prva to počela da praktikuje.
- Korisnik može da zatraži dekodiranje aparata i ukoliko je ispunio uslove za prelazak kod drugog operatera, a dekodiranje obavlja operater od kog je korisnik kupio aparat - objašnjavaju u Telenoru.
U kompaniji dodaju da pre kupovine korisnik dobija sve informacije u vezi sa uređajem, pri čemu se informacija o kodiranju nalazi i u opštim uslovima koji su dostupni svim postojećim i potencijalnim korisnicima.
- Nakon dekodiranja takav uređaj može da se koristi u svakoj drugoj mreži – kažu u Telenoru.
VIP
Kompanija VIP je saopštila da korisnici potpisuju pretplatnički ugovor, u kome je navedeno da terminalna oprema radi isključivo sa VIP sim karticom, te da nije praksa da uređaje otključavaju automatski nakon isteka ugovorne obaveze.
Kako navode u VIP-u, usluga dekodiranja telefona nije regulisana Pravilnikom o prenosivosti broja u javnim mobilnim telekomunikacionim mrežama, tako da svaki operater postupa u skladu sa svojim opštim pravilima poslovanja.
- Kao i drugi mobilni operateri, VIP od proizvođača telefona poručuje zaključane i slobodne telefone. Naše iskustvo je da su zaključani bolje tehnički zaštićeni i korisnicima obezbeđuju kvalitetno korišćenje svih mogućih uređaja – kažu u VIP-u.
Dodatni razlog za zaključavanje, kako navode, su različite zloupotrebe uređaja koje takođe utiču na korisničko iskustvo, među kojima je i nasilno dekodiranje mobilnih telefona i njihova preprodaja na crnom tržištu.
Međutim, u VIP-u navode da su izlazili u susret korisnicima koji su, nakon isteka ugovorne obaveze, poželeli da otključaju telefon, kao i da za to nisu tražili nadoknadu.
(Telegraf.rs / Izvor: Potrošač)
Video: Meštani Senjskog Rudnika u suzama zbog smrti Pavkovića: Evo kako su provodili detinjstvo sa njim
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
krole
Danas mi stigao code od telenora za otkljucavanje.A u koverti pise,nismo odgovorni ako code nije dobar i zakljucate telefon tako da mora da ga nosite kod ovlascenog servisera!
Podelite komentar
rade
Naravni vip najgori. Banda
Podelite komentar
Rockmaker
Naredni redovi su iz ličnog iskustva i susreta sa telefonima uzetih kod dostupnih operatera. Dakle.. Telenor - telefoni, tj. ROM-ovi su sa dosta bug-ova. Sestre i drugar uzeli telefone i svi su imali problema sa softverima (drugar i sa samim telefonom), uspešno uklonjeni nakon flash-ovanja (remonta) u servisima. VIP - ukratko KATASTROFA, imam u kući 2 telefona uzeta kod njih i jedva sam ih sredio da rade kako trebaju... Telekom - do sada uzeo 4 telefona kod njih, od kojih je jedan bio otključan za sve mreže (Nokia 5230), a 3 zaključana, ali problema sa softverima nije bilo uopšte.. Nije da ih mrzim, ali moram i ovo da prokomentarišem. VIP-ova izjava da su zaključani telefoni bolje tehnički zaštićeni i korisnicima obezbeđuju kvalitetno korišćenje svih mogućih uređaja je totalna budalaština. NE MOGU da odradim update njihovog telefona iako postoji novija ZVANIČNA verzija Androida, a da ne spominjem što se program PROIZVOĐAČA telefona NE MOŽE koristiti za sinhronizaciju kontakata i ostalog, jer ne prepoznaje uređaj, a da ne spominjem i VIP bootanimation i TOTALNO NEPOTREBNE aplikacije koje se NE MOGU izbrisati bez root-ovanja telefona. Ukratko, u februaru bye bye VIP...
Podelite komentar