ETIHAD: Srbija vlasnik "Jata", menadžment iz UAE

Ponuda "Etihada" se odnosi i na mogućnost da se preko banaka u Emiratima "Jatu" da kredit za otplatu aviona po veoma niskoj kamatnoj stopi

  • 4

Nacionalna avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata "Etihad" želi da postavi svoj operativni menadžment kojim bi efektivno vodila "Jat", ali bi Srbija i dalje ostala većinski vlasnik kompanije sa 51 odsto vlasništva.

Prema pisanju portala "Tango Six", osnovni uslovi "Etihada" su postavljanje svog operativnog menadžmenta kojim će oni efektivno voditi "Jat" kao avio-kompaniju. Ta činjenica će se ogledati u formi 49 odsto vlasništva, dakle, država Srbija ostaje većinski vlasnik "Jata".

- Predsednik upravnog odbora biće Srbin koji će predsedavati nad tri člana odbora iz Srbije i tri člana odbora iz "Etihada", što će državi kao vlasniku obezbediti većinu za strateške odluke. Dnevno i operativno vođenje kompanijom, kadrovska politika i svi detalji koji su nekada bili u ingerenciji politike i aktuelnih političkih okolnosti biće na minimum pet godina kompletno prepušteni menadžmentu "Etihada". Tako će "Etihad", pod uslovom da država preuzme sadašnje dugove, obezbediti operativni kapital i preuzeti deo obaveza iz ugovora "Jata" sa "Erbasom"- piše "Tango Six".

 

Ono što "Jat" dobija u miraz sa partnerom kao što je "Etihad" su zajednički, veoma povoljni ugovori, znatno jeftinije gorivo, pogodnosti za putnike.

"Jat" će se tako dugoročno vezati za "Erbas" jer je "Etihad" jedan od najvećih mušterija evropskog proizvođača putničkih aviona.

Ono što je možda najzanimljiviji detalj je ponuda "Etihada" da u okviru novog partnerstva oni plate tzv. pre-delivery payment (prvu stavku nakon koje "Erbasovi" u "Jatovom vlasništvu" mogu sleteti u Beograd) i da preko banaka u Emiratima "Jatu" daju kredit za otplatu njegovih aviona po kamatnoj stopi koja je možda najniža trenutno u svetu. To bi, ukoliko se realizuje, bilo razrešenje potpisanog ugovora o kupovini novih "Erbasova" za "Jat" iz 1998. godine koji će zbog navedenog statusa "Etihada" kod "Erbasa" verovatno biti realizovan efikasnije i brže.

(Telegraf.rs/ Izvor: Tango Six)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marija

    12. april 2013 | 13:39

    Vidim, Jat, tj. Srbija ce bas mnogo dobiti...

  • Nislija

    12. april 2013 | 14:30

    Etihad nije racunao na procente koje isparavaju od stane nasih lopova.niste im objasnili da su 2 plus 2 = 7

  • MM Dubai

    12. april 2013 | 14:36

    Miraz u arapskom svetu znaci nasledstvo steceno od rodjaka, u slucaju braka ili ugovora mi koristimo izraz miraz koji ocigledno neki nas turcin lose preveo a mi prisvojili. Nije ni bitno vazno je da ce nam arapi birati stevke, ove stare u penziju i skolu za lepo ponasanje kad do sad nisu naucile. Kad sve krene kako je planirano mogla bi drzava da izgradi i novi aerodrom ovaj stari je ruglo grada. I onda nam umre neki politicar iz inostransva i mi dobijemo miraz. U medjuvremenu drzava vrati narodu imovinu, devize i otvori radna mesta, isplati penzionere, zaustavi korupciju, probudimo se a mi letimo po evropi i svetu sa mirazom. Srbin danas radi mesec dana i vise da kupi jednu povratnu avio kartu do Beca. Treba menjati zastarelu flotu i obezbediti novi menadjment i sigurno ce biti mnogo bolje i sigurnije nego danas ali treba zbrinuti i putnike da mogu da putuju.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA