ŠTA URADITI: Zameniti aranžmane ili vratiti novac?

Zakon o zaštiti potrošača, kao i Zakon o obligacionim odnosima garantuju potrošačima pravo na odustanak od ugovora o organizovanju putovanja, naročito u slučaju nepredviđenih okolnosti, kao što su one u Egiptu

  • 3

Udruženje potrošača "Centar za novu politiku" smatra da bi za domaće turiste, koji su odustali od letovanja u Egiptu zbog nemira u toj zemlji, adekvatna zamena turističkog aranžmana za već uplaćena putovanja u "zemlju faraona" bilo fer rešenje za spornu situaciju.

To bi bilo u interesu obe strane, a agencije bi potrošačima, odnosno putnicima ponudile aranžmane koji bi po svrsi i odnosu cene i kvaliteta korespondirali sa prvobitno uplaćenim aranžmanom, navedeno je u saopštenju tog udruženja.

Centar za novu politiku, međutim, ističe da, kako se ovo u najvećem broju slučajeva nije ostvarilo u praksi, zakoni jemče drugu vrstu prava.

Kako je precizirano, Zakon o zaštiti potrošača, kao i Zakon o obligacionim odnosima garantuju potrošačima pravo na odustanak od ugovora o organizovanju putovanja, naročito u slučaju nepredviđenih okolnosti, kao što su one u Egiptu.

Ako je putnik odustao od ugovora zbog okolnosti koje nije mogao izbeći ili otkloniti i koje bi, da su postojale u vreme zaključenja ugovora, predstavljale opravdan razlog da ne zaključi ugovor, turistička agencija ima pravo samo na naknadu učinjenih (administrativnih) troškova.

Administrativni troškovi turističke agencije mogu biti zaračunate putnicima u iznosu do pet odsto od vrednosti aranžmana koji je uplaćen.

To znači da su agencije obavezne da izvrše povraćaj novca putnicima u visini od najmanje 95 odsto uplaćenog novca za turistički aranžman, naveli su u tom centru.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • beast from the east

    9. jul 2013 | 22:41

    U pola cene aranzmani, karta u jednom pravcu. Ko je hrabar i lud, neka ide, srecan put i srecno !

  • Magda - delimicno upucena u problematiku

    10. jul 2013 | 07:40

    Administrativni troskovi su mnogo veci od 5% ako su turoperatori u fiksnom zakupu na hptelima i avio prevozu. Mislim da ovde lezi kljuc problema jer izgleda da avio prevoznici ne zele da im ovi otkazu letove. Za hotele manje vise.

  • dragan

    9. jul 2013 | 22:36

    Kome tacno da se vraca novac i zasto? Koji ludak ide na odmor u zemlju koja je vec dve godine na ivici gradjanskog rata? Kakva visa sila? KKva zastita potrosaca? Koga stititi? Lude Srbe od njih samih? Boze, kakva gomila gluposti...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA