Udes kod Pariza alarm za modernizaciju francuske železnice

Iskliznuće voza u petak kod Pariza, ukazuje na potrebu potpune modernizacije čitave železničke mreže, koja je propala jer su 30 godina prioritet samo vozovi velikih brzina TŽV

  • 2

Iskliznuće voza u petak kod Pariza, verovatno zbog neispravne skretnice, ukazuje na potrebu potpune modernizacije čitave železničke mreže, koja je propala jer su 30 godina prioritet samo vozovi velikih brzina TŽV, ocenjuje Frans pres.

Francuska agencija dodaje da zabrinjavajuće stanje francuske železničke mreže nije novost i podseća na izjavu direktora francuskog železničkog preduzeća SNCF Gijom Pepi (Guillaume Pepy) iz prošle godine da je sada na redu modernizacija vozova i pruga i da je to ogroman posao kompletne obnove 1.000 kilometara pruga godišnje.

Još 2005. godine, Politehnčki univerzitet u Lozani je u naručenom izveštaju alarmirao zbog stalnog pogoršanja stanja pruga. Tada je navedeno da će zbog neodržavanja 60 odsto pruga biti neupotrebljivo do 2025. godine.

- Mreža se nedovoljno održava već 30 godina - priznao je Kristof Pienoel,  direktor za komunikacije preduzeća"Fer d'Frans". Između 2008. i 2015. godine, RFF je odredila 13 milijardi evra za održavanje i modernizaciju mreže - dve milijarde godišnje, a 2007. je imala od jednu milijardu.

To omogućava obnavljanje 1.000 od ukupno 30.000 kilometra pruge godišnje. U novom izveštaju iz septembra 2012, Politehnčki univerzitet ukazazao je da te mere, mada u milijardama, usporavaju starenje mreže, ali ga ne mogu zaustaviti.

Kako piše AFP, tragična je slučajnost da se nesreća u petak u mestu Bretnji-sir-Orzz (Bretigny-sur-Orge) dogodila samo tri dana posle najave Vlade o investicionim projektima u železnicu, uz obavezu da prioritet bude obična mreža pruga, a da se napusti politika stalnog razvoja TZZV.

- Zastareli sistem nas primorava da preduzmemo dodatne mere bezbednosti - kazao je zvaniccnik RFF. Na lošim linijama, procedura je stroga: smanjiti brzinu ili ih sasvim zatvoriti radi rekonstrukcije. On je dodao :"Paradoks, težak da se razume je ssto smo upravo doživeli nesrechu, a Francuska je dobar đak po sigurnosti železničkog saobraćaja", tvrdi Kristof Pienoel. Po evropskoj agenciji Rejl, Francuska zauzima treće mesto po bezbednosti železnice.

Za 10 godina, broj značajnih udesa na prugama je smanjen za 40 odsto, a smrtnih slučajeva za 30 odsto, piše u najnovijem izvšstaju RFF. Vlada je odlučila da investira više od pet milijardi evra godišnje u saobraćaj do 2030. godine, a za modernizaciju pruga su izričito

određenee po dve milijarde evra godišnje.

(Telegraf.rs / Beta)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • sssad

    14. jul 2013 | 01:01

    Šta li tek mi da kažemo?

  • Урош

    14. jul 2013 | 02:54

    Ми смо сигурни, наши возови не пребацују 20 км/х.. :-D

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA