Šta treba da znate o zdravstvenom osiguranju u inostranstvu

"Standardne" polise putnog osiguranja za boravak od deset dana pokrivaju troškove medicinske nege do 30.000 evra, ukoliko letujete u Grčkoj, odnosno 40.000 evra, ukoliko letujete u Turskoj. Najčešće je neophodno da se pre obraćanja lekaru obratite Kontakt centru osiguranja u Srbiji

  • 2

Koliko puta ste pred odlazak na letovanje "uzeli" polisu putnog (zdravstvenog) osiguranja, a da niste ni pogledali šta ona podrazumeva? Ili vam se dogodilo da se neprijatno iznenadite kada shvatite da i pored toga što ste osiguranje platili, na licu mesta, u slučaju nezgode morate doplatiti za svoje lečenje?

Prvo što bi trebalo da znate kada uplaćujete polisu putnog osiguranja jeste koliko ona košta i kolike troškove pokriva. "Standardna" putna polisa za odraslu odobu koja letuje u Grčkoj za deset dana iznosi do 1.300 dinara i pokriva troškove zdravsteve nege do 30.000 evra. To podrazumeva da sve povrede, lekove, operacije, bolničke troškove i sl. snosi osiguravajuće društvo od koga ste kupili polisu osiguranja. Postoji mogućnost, po želji putnika, da se kupi i skuplja polisa koja pokriva veće troškove.

Što se tiče Turske, druge zemlje po popularnosti u kojoj letuju naši turisti, najčešća polisa osiguranja za deset dana iznosi oko 1.500 dinara, a pokriva troškove lečenja do 40.000 evra. 

Sledeća stvar na koju treba da obratite pažnju kada kupujete polisu osiguranja jeste kako se vaša prava ostvaruju. Najveći broj osiguranja izdaje polisu i putnik sa plaćanjem medicinskih usluga više nema dodira. U slučaju povrede predaje svoju polisu u ambulantu ili bolnicu u kojoj se leči. Međutim, pojedina osiguranja to rade drugačije: sve troškove do 100 evra plaća putnik, na licu mesta i taj novac mu se po povratku u zemlju, ukoliko poseduje dokumentaciju, refundira.

Najčešći problem nastaje u slučaju kada putnici nisu upoznati sa načinom na koji se polisa putnog osiguranja ostvaruje. U najvećem broju osiguranja to se radi na sledeći način: kada se povredi na putu, neophodno je da putnik pozove Kontakt centar osiguranja u Srbiji, da im kaže gde se nalazi i kakva je povreda u pitanju. Na osnovu tih podataka osiguranje povređenog upućuje u neku od ambulanti u mestu u kome se nalazi, ili ukoliko usled povrede ne može da se kreće, oni šalju kola Hitne pomoći po povređenog. U svakom slučaju, neophodno je da se povređeni putnik obrati Kontakt centru osiguranja u svojoj zemlji.

Iz jednog osiguranja upozoravaju na to da se neretko dešava da se usled panike, ljudi ne jave osiguranju, već odu do prve ambulante.

- Oni ponesu svoju polisu osiguranja i doktori im tamo kažu da jesu u sistemu te polise, a onda našim turistima nekoliko meseci kasnije stigne prijava i tužba da plate lečenje. To su lažni doktori, i zato je bitno javiti se osiguranju u slučaju povrede. Ljudi često nisu svesni da lečenje u inoistranstvu može da košta i znatno preko 500 evra i često budu neoprezni kada se obraćaju lekarima - kažu iz jednog osiguranja.

Teške povrede turista nisu česte, ali se dešavaju. Ipak turisti se doktorima najčešće javljaju zbog alergija, stomačnih tegoba, sunčanice, povreda, ili eventualno preloma pri padu.

(M. Batinić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • anti antifa

    30. jul 2013 | 08:56

    Uslovi osiguranja se izdaju sa polisama osiguravajućih kuća.Takođe,na sajtovima svih osiguravajućih kuća su postavljeni Uslovi.Biti neobavešten po bilo kom osnovu danas je stvar lenjosti,ravnodušnosti,nepažnje i bezobrazluka

  • Mondo

    30. jul 2013 | 10:43

    treba dodati jos jednu stvar koju vam nece reci kad uplacujete polisu, ali se ona odjednom pojavljuje ako pokusate da naplatite troskove- svi troskovi lecenja do 50 eura NE potpadaju pod polisu osiguranja, i ne mozete ih kasnije naplatiti.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA