• 1

Kako da odredite cenu auta koji prodajete

Imajte na umu da se gotovo svi automobili na kraju prodaju po nižoj ceni od one istaknute u oglasu. Fiksna cena će u startu da odbije neke potencijalne kupce, a cenkanje može da bude veoma zamorno

  • 1

Ako ste odlučili da prodate automobil, a nikako da se odlučite za cenu, pročitajte ključne savete koji vam mogu pomoći da uz što manje stresa prođete proceduru prodaje automobila.

Prvi korak je, svakako, sređivanje: pranje, usisavanje, poliranje, "šminkanje".

Drugi je određivanje prodajne cene.

Originalna kilometraža – ukoliko možete uz pomoć servisne knjižice da dokažete da kilometraža nije menjana, trebalo bi da imate veliku prednost u odnosu na konkurenciju. Podrazumeva se da potencijalni kupac to može da proveri u nekom od ovlašćenih servisa.

Očuvan enterijer – očuvan enterijer često odigra presudnu ulogu kod odluke o kupovini, pošto mnogi na osnovu njega procenjuju koliko je automobil zaista vožen, da li je korišćen kao službeni auto ili kao taksi, da li je vođena odgovarajuća briga o njemu.

Foto: sxc.hu/D_R_F

Foto: sxc.hu/D_R_F

Limarija i farba – u zavisnosti od vrednosti automobila, uglavnom se isplati ispolirati ga pre prodaje. Ukoliko postoje ozbiljnije ogrebotine ili oštećenja, bilo bi dobro da u okviru oglasa detaljno objasnite o čemu je reč – koliko je ozbiljno i koliko može da košta popravka. Tako ćete steći poverenje kod potencijalnih kupaca, iako na prvi pogled deluje da ih upravo to može odbiti.

Atraktivnost – koliko god banalno delovalo, atraktivni automobili se lakše prodaju i to po, naravno, višim cenama. Ako vaš auto ima metalik boju, veće i šire točkove od uobičajenih za taj model, tonirana stakla i slično, budite svesni da na osnovu njih možete da dobijete više novca.

Oprema – niko više ne želi automobil bez klima uređaja. Praksa je pokazala da se novac uložen u dodatnu opremu kod novog automobila samo delimično može vratiti prilikom prodaje, ali to ne znači da treba odustati od hvaljenja svog vozila po tom pitanju i insistiranja na višoj ceni.

Foto: sxc.hu/leganza

Foto: sxc.hu/leganza

Poređenje sa sličnima

Da biste dobili predstavu koliko vaš auto vredi na tržištu, morate da ispitate tržište.

Proanalizirajte auto-oglase u novinama ili na internetu, pregledajte čitavu ponudu konkretnog modela, da biste stekli okvirnu sliku o ponudi i cenama, a zatim se usredsredite na vozila sa istim motorom, sličnim nivoom opreme, i stanjem vozila.

Konačna odluka

Na osnovu svih prikupljenih informacija, odredite okvirnu cenu. Odlučite da li želite da cena bude fiksna ili ostavite prostor da je spustite.

Foto: sxc.hu/barny1979

Foto: sxc.hu/barny1979

Obe opcije imaju svoje negativne strane. Fiksna cena će u startu da odbije neke potencijalne kupce, a cenkanje može da bude veoma zamorno.

Imajte na umu da se gotovo svi automobili na kraju prodaju po nižoj ceni od one istaknute u oglasu. Definišite u kom vremenskom periodu želite da prodate automobil. Ukoliko žurite, a zainteresovanih je malo, moraćete da korigujete cenu.

Ako ne žurite, slobodno stavite nešto veću cenu i čekajte kupca. Ukoliko se niko ne javlja ili se javljaju bez rezultata, očigledno je vreme za korekciju.

(Telegraf.rs / Izvor: Vijesti)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • casualofkbgd

    U jeeee otkrili ste toplu vodu:)

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima