SVE O ZIMSKIM GUMAMA: Kad morate da ih vozite i koliko koštaju

Polovne gume koštaju od 20 do 50 evra, pa će vas komplet stajati u proseku od 80 do 200 evra. Njihova zamena i balansiranje košta oko 500 dinara. Kazna za one koji ne koriste zimsku opremu je od 3.000 do 5.000 dinara

  • 8

Od danas pa do 1. aprila vozači će morati na svim točkovima putničkih vozila da imaju zimske gume ukoliko voze po kolovozu na kojem su sneg, led ili poledica.

Kad nema snega i leda, zimske gume možete, ali i ne morate da imate. Međutim, u vašem prtljažniku mesta ćete morati da nađete za zimsku opremu.

Polovne gume koštaju od 20 do 50 evra, pa će vas komplet stajati u proseku od 80 do 200 evra. Cena varira koliko zbog proizvođača, toliko i zbog veličine gume i dubine šare.

- I dalje vlada veliko interesovanje za polovne gume, prodamo mnogo više polovnih nego novih. Ljudi gledaju da uštede na čemu god mogu, čak pitaju mogu li to da plate na rate. Mnogi vulkanizeri obavljaju besplatno balansiranje ukoliko kupci pazare polovne gume kod njih - kaže Nikola Vukotić iz servisa guma "Pavlović".

Iskusniji vozači objašnjavaju da problem s polovnim gumama može da nastane kad odete kod vulkanizera da ih namestite, jer postoji opasnost da su neispravne, iako na prvi pogled deluju u redu.

Dešava se i da gume koje kupite budu na ivici ispravnosti, a kao mane navodi im se i da su nepouzdane, da na njih nemate garanciju i da im je šara ponekad plića od zakonski obaveznog minimuma koji iznosi četiri mm za zimske gume.

Ukoliko gume ne kupujete direktno kod vulkanizera, njihova zamena i balansiranje košta oko 500-600 dinara, a cena varira u odnosu na to koje je veličine sam pneumatik.

Gume možete da poručite preko interneta, kako nove tako i polovne, a mnogi sajtovi nude i listu vulkanizera s kojima sarađuju, kod kojih možete da ih zamenite. Takođe, možete dogovoriti da vam gume budu isporučene brzom poštom, a u tom slučaju poštarina iznosi oko 150 dinara po gumi.

Za nove gume dobija se garancija, a staju oko 30 evra pa naviše. Međutim, cena guma poznatih proizvođača uglavnom iznosi oko 50-70 evra. Cene nekih modela idu i do 400 evra po gumi, ali u proseku komplet novih guma koštaće vas od 200, ali i do 600 evra.

Osim zimskih guma odgovarajuće šare, zimska oprema podrazumeva da morate imati i lance, odnosno druge uređaje za povećanje trakcije. Za neka vozila obavezna je i lopata, osim za ona koja učestvuju u javnom gradskom prevozu. Ova oprema moraće da bude u prtljažniku vašeg automobila do 1. aprila, a naročito ukoliko se krećete van naseljenog mesta.

Kazna za one koji ne koriste zimsku opremu kada je to potrebno je 3.000 dinara, a ukoliko je poseduju a ne koriste u skladu s propisima - 5.000 dinara.

Iako je ranije bilo dozvoljeno montiranje zimskih guma samo na pogonske točkove, novi propisi to više ne dozvoljavaju. Stručnjaci ističu da je najbolje vreme za montiranje zimskih guma onda kad temperatura vazduha padne ispod sedam stepeni.

Savet za one koji nemaju iskustva s kupovinom guma je da prate šta piše na deklaraciji. Gume za zimsku sezonu obeležene su slovima M+S (mud and snow - blato i sneg), a često se događa i da mnogi proizvođači na njih stavljaju i sliku pahuljice.

Informacije koje kupci dobijaju na ovim novim EU deklaracijama su o potrošnji goriva, nivou spoljne buke i sposobnosti kočenja na mokrom putu. Pneumatici su na taj način svrstani u kategorije od A do G, pri čemu je A najbolja, koja označava najveću iskoristivost goriva, kao i najkraći put kočenja.

Kada je reč o nivou spoljne buke koju automobil proizvodi, ona se meri u decibelima. U ovom slučaju postoje tri kategorije: jedan talas označava tihu, dok su tri talasa oznaka za bučniju gumu.

(M. Stojanović)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • vatrogasac

    1. novembar 2013 | 09:08

    Gume su potrosna stvar kao i cipele. Kostaju onoliko koliko kostaju. Moje misljenje je da ta guma cuva vasu glavu a i glavu putnika koji vam dolaze u susret! Ipak letnja guma se ne zove slucajno " letnja" vec sa punim opravdanjem. Gledam svake zime kako ljudi "voze" letnje gume po snegu! Strepim za njih, za sebe i sve slucajne prolaznike. Vazno je da je telefon od 800€ a gume su nebitne!

  • Vlada

    1. novembar 2013 | 09:44

    Nije mi jasno zasto ljudi daju po 30e za polovne a nove 195/55 R15 kostaju 5000dinara. Sa tim polovnim jednu sezonu i plus nebezbedne su skroz a ovo su nove i mozete da ih vozite barem tri sezone mozda i vise a one polovne svake godine. I iskostace vas skuplje

  • Boki

    1. novembar 2013 | 09:35

    Polovne gume treba da kupuju samo dobri poznavaoci. Oni koji nemaju para za nove, najbolje je da sa sobom vode u kupovinu nekog ko zna osnovne stvari o polovnoj gumi, nekog ko ih stalno koristi recimo. Na pomoc prodavca se ne oslanjati previse jer njemu je glavni cilj da proda i nije ga mnogo briga za dalje posledice.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA