Trgovci će morati da vam zamene škart robu!

- Period čekanja na životno važne aparate ne bi smeo da bude duži od perioda u kojem mora da se otkloni nestanak struje, odnosno 48 sati - kaže Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta potrošača

  • 6

Usvajanje novog zakona neće obradovati trgovce i proizvođače koji su odredbe starog proizvoljno tumačili i na osnovu svojih internih pravila određivali kada će kupcu zameniti pokvaren proizvod, koji je maksimalni rok za popravku i koliko se puta isti uređaj šalje na servis pre nego što kupac dobije nov.

- Ukoliko se kupljeni proizvod pokvari u prvih šest meseci, kupac će moći da bira da li želi da zameni proizvod, da ga pošalje u servis ili da raskine kupoprodajni ugovor. Naravno, ako je u pitanju automobil, neće se dobijati nov zbog kvara na migavcu, nego zbog prestanka rada nekog funkcionalnog dela - objašnjava Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Danas je u većini prodavnica tehničke opreme skoro nemoguće zameniti pokvaren proizvod.

- Trgovci i proizvođači su isti proizvod slali nebrojeno mnogo puta na popravku umesto da odmah kupcu daju nov. Ovaj zakon i to će urediti, pa će posle trećeg kvara na istom proizvodu u garantnom roku kupac automatski dobijati nov - objašnjava on.

Po trenutnom zakonu, trgovac je dužan da odgovori kupcu u roku od 15 dana na reklamaciju, ali onda čekanje novog ili popravljenog aparata može da traje i čitavu večnost.

- Nije isto kada se pokvari toster i zamrzivač u toku leta, a i jedno i drugo može da se popravlja 45 dana, što je apsurd. Period čekanja na životno važne aparate ne bi smeo da bude duži od perioda u kojem mora da se otkloni nestanak struje, odnosno 48 sati. Insistiraćemo na tome da se odredi rok za popravku u zavisnosti od vrste uređaja i od toga koliko je vremena prošlo od kupovine do kvara - kaže Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta potrošača.

Osim što ne žele da zamene proizvod koji se pokvario ubrzo nakon kupovine, mnogi trgovci pogrešno tumače zakon, pa šalju kupce u servis šest meseci posle datuma kupovine iako je zakonom naloženo da dve godine, dok je uređaj pod garancijom, kupac nema ništa servisom, već prigovara tamo gde je uređaj kupio, odnosno kod trgovca.

(Telegraf.rs/ Izvor: 24sata)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Slavica

    8. oktobar 2013 | 17:58

    @Dutch@verovatno si ti jedan od trgovaca koji se u ovoj priči našao oštećen.Svuda u svetu je nirmalno da ukoliko se kupljeni uredjaj pokvari par meseci nakon kupovine imaš pravo ili da ga zameniš za nov ili,ako više nema tog proizvoda izabereš neki iz iste klase i manje više po istoj ceni ili pak odlučiš da ti pokvaren proizvod servisiraju.Problem je što se u poslednje vreme SVA tehnička roba srednje i niže klase radi tako da proizvod "crkava" gotovo prvi dan nakon isteka garansije i onda sa njim možete "da se slikate".Svaka čast za izmene zakona!Konačno!

  • mm

    8. oktobar 2013 | 19:20

    Nije mi jasno kako to tek sad MORAJU da zamene škart robu?! Gospode pa ne treba neka nauka ili zakon, dovoljan je zdrav razum. Prodas mi s*anje ja dodjem i zalim se, i trazim povracaj novca, zamenu ili eventualno popravku. A kada je u slucaju svega mesec do dva dana od kupovine, zelim NOVO ne popravljano!! Tako ce lepo prodavac voditi racuna sta prodaje i vise postovati kupca, a ne da mu uvaljuje svakakvu škart robu i trlja ruke kako je "uvalio".

  • Pilot

    8. oktobar 2013 | 23:59

    Mm kad bi ljudi kupovali kvalitetne stvari manje bi bilo reklamacija al to je i skuplje , al ne Srbin voli za 1000din da kupi extra peglu i da se ne kvari pa to ne moze A u ostalom nisu ti trgovci pravili te aparate uvoznici nek se kontrolisu sta uvoze

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA