• 13

DIREKTOR TV NOVA: Pravićemo bolje serije od turskih

- Nova će biti "opšta" televizija koja se obraća svima, imaće sve žanrove, od sporta do vesti, od inostranih serija, ali i mnogo domaće produkcije najvišeg mogućeg standarda. Nova će gađati generalno sve, ciljna grupa će biti između 20 i 55 godina - kaže Dejan Jocić, direktor TV Nova

  • 13

Direktor TV Nova Dejan Jocić u intervjuu za "Nedeljnik" kaže da na medijskom nebu Srbije ima prostora da se tv industrija i poveća i razvije, da će prepoznatljiv simbol TV Nova biti kvalitet.

Na pitanje ima mesta za još jednog igrača na tržištu i čije interese on to ugrožava, Jocić odgovara:

"Ako mislite na dva velika igrača u televizijskom svetu, moram da vam kažem da je to možda s njihovog ličnog interesa tačno. Ali mnogo je važno da svakome bude jasno da se ovde radi o njihovom ličnom ekonomskom interesu, a ne o interesu tržišta i sigurno ne o interesu Srbije i njene ekonomije kojoj su hitno potrebne promene i nove investicije. I samo da rešimo i tu misteriju: najveći igrači pokazuju značajnu dobit u svojim godišnjim rezultatima iz čistog TV biznisa. To što se nose s problemima iz prošlosti ili problemima drugih poslovanja koji ne mogu biti pokriveni parama iz samog TV biznisa, ne može ugroziti istinu: ima dovoljno prostora da se ta industrija poveća i razvije".

Bili ste sinonim za Prvu televiziju. Zbog čega ste otišli u trenutku kad je dostigla vrhunac?

"Prva je moja beba koju još uvek volim. Ako je nešto sinonim za Prvu, onda bih pre rekao da je to neverovatna energija ljudi koji tamo rade. Što se mene tiče, to je bio prirodni kraj s Prvom, imali smo ugovor koji je istekao, ja sam odlučio da za mene tamo nema više izazova. Moje shvatanje menadžmenta je takvo da kad vodite firmu ili kompaniju, najvažnije je da ona funkcioniše i kad niste tu. Prva je tako postavljena da bi mogla da funkcioniše na istom nivou 12 do 18 meseci ako se ništa ne menja. Sad sam odlučio da se priključim timu Nove televizije i evo me ovde s jasnom slikom šta želim da razvijam, stvorim i napravim od ovog projekta".

Šta će biti prepoznatljiv simbol Nove TV?

"Kvalitet. Nova će biti jedina televizija koja će imati tehnologiju koju vidite na Zapadu, u nekim segmentima čak i bolju zbog toga što je sve što ćemo imati - najnovije i najbolje. Nova televizija je jedina koja će emitovati u HD rezoluciji i u Dolby Digital. S tim kvalitetom možete svoj proizvod upakovati i dati mu izgled i vrstu komunikacije s publikom na sasvim drugi način, na pristojan način koji pokazuje da poštujete onoga koji gleda taj sadržaj. To će biti Nova. Da li su to najbolji holivudski filmovi, vesti ili informativni program generalno, imaćemo sasvim novi pristup. Ne bih govorio o imenima koja će raditi na Novoj jer bi to izazvalo previše nepotrebne buke na tržištu u ovom trenutku, ali verujte da Nova u ovom trenutku ima nekoliko značajnih imena, čije profesionalne biografije garantuju ono što sam rekao da će biti simbol Nove.rs, a to je kvatitet. Što je najvažnije, Nova će otvoriti vrata i pružiti priliku nekim novim talentovanim licima koja će nam se pridružiti u realizaciji naše ideje".

Gde ćete gađati s Novom?

"Nova će biti "opšta" televizija koja se obraća svima, imaće sve žanrove, od sporta do vesti, od inostranih serija, ali i mnogo domaće produkcije najvišeg mogućeg standarda. Nova će gađati generalno sve, ciljna grupa će biti između 20 i 55 godina, a ekskluzive koje imamo i koje ćemo imati okupiće sve generacije ispred malih ekrana".

Foto: novisf.com

Foto: novisf.com

Jeste li vi glavni "krivac" za to što je Sulejman stigao na srpske televizije, i širom otvorio vrata za ostale turske serije?

"Krivac je već sugestivno pitanje. Poslednjih godina, turska produkcija mnogo se promenila, investirali su mnogo novca i produkcioni kvalitet izuzetno je visok. Zanimljivo je - ali možda i ne ako gledate istoriju - da su mentalitet i socijalne okolnosti u Turskoj vrlo poznati Srbiji i celom regionu, i ljudi su veoma zainteresovani za njihove serije. Mi smo samo zadovoljili to interesovanje. Mi na Nova.rs idemo korak dalje, planiramo da s vrhunskim srpskim glumcima proizvodimo domaće igrane serije jos boljeg kvaliteta od turskih."

Neverovatno je da ste ostavili Ivana Ivanovića na Prvoj. Jeste li vi bili taj koji je u njemu prepoznao kvalitet za stend-ap komediju, koja se ranije nije "primila" na ovom tržištu?

"S Ivanom Ivanovićem smo uradili nešto da on može da pokaže šta zna, ali generalno Ivan Ivanović je to što danas jeste zahvaljujući svom radu. Sve što izgleda spontano u tom emisiji je veliki rad i mnogo je ljudi koji ga spremaju. To je tajna tog formata. Pripreme za takav format su najvažnije, i tu je najveći deo izneo Ivan Ivanović, koji je ozbiljan radnik. Ako nešto "uzmete" iz inostranstva i uvezete ovde, morate to nešto da prilagodite srpskom mentalitetu, a Ivan ne pokušava da imitira bilo koga već samo uzima "alat" iz Amerike, ali njegove fore su srpske. Vežbali smo mesecima i sva sreća da on to odlično radi i da nije stao, što je uobičajeno za Srbiju - da krenete s nečim, a onda stanete."

Ali je ostao na Prvoj...

"Pa ne mogu da ga sad ovde stavim da meni piše stend-apove (smeh). Šalu na stranu, Ivan pripada Prvoj i Prva pripada njemu."

Kad pogledate našu medijsku scenu, kako vam izgleda, posebno situacija na našim najvećim televizijama?

"To je mnogo važno pitanje jer nije pitanje samo televizije, već cele ekonomije u Srbiji. Potrebne su ozbiljne promene u svakom sektoru i u svakoj industriji. Promet u medijima je jedna spirala koja svake godine ide na dole, a za to su velikim delom odgovorni igrači na tržištu. Oni su stvorili jedan nezdrav sistem. A to što nije zdravo, treba lečiti. Jedan od argumenata koji se čuje na tržištu jeste: „Jao, ovo je tako malo tržište, još jedan igrač će sve da uništi, uzeće nam deo kolača i svi ćemo propasti." To bi bilo kao kad bih ja sad rekao: „Dragi internacionalni investitori, nemojte da dolazite u Srbiju, mi imamo dovoljno malu ovu ili onu industriju, jer ako dođete, ima da je rasturite." To je pogrešna, i vrlo pogubna logika. To je ono što mora da se menja u Srbiji. Mora da postoji konkurencija. Novi igrač bi ostale naterao da oni nešto promene, što bi donelo kvalitet industriji i gledaocima koji prate program.

Medijski sektor je veoma važan zato što je on multiplikator svega, širi se u sve druge industrije. Štampa je priča za sebe, oni imaju svoju digitalnu promenu i ko to brže i bolje zna da primeni, taj će da opstane. Diverzifikacija u tom sektoru biće najvažnija, kao što će u jednom trenutku za televiziju biti važna. Na to mora da se gleda pozitivno, to je nešto novo što dolazi, i ako pokušavam da po svaku cenu čuvam status-kvo i ne razvijam se, ne menjam se, ne doprinosim, onda dolazimo do rezultata koji imamo sada, a to je da mnoge naše grane industrije zaostaju za svetom. Za to ne postoji opravdan razlog jer je ovo narod koji svuda u svetu ostvaruje neverovatan uspeh".

Da li onda očekujete odgovor drugih televizija kad se pojavi Nova, jer ulazite u rat s njima?

"Rat je pogrešna reč za mene, potpuno pogrešna percepcija. Rat znači da ja idem nešto da uništim, što nije istina. Ovo je za mene tržišna utakmica, takmičenje. To znači da se uvek nešto menja, gradi, da se svi trude da izvuku najbolje iz sebe. U ovom trenutku svi igrači ne misle tako, već su više "hajde da ih uništimo pre nego što nastanu". Pokreće ih nesigurnost i strah od toga šta će se desiti kad dođe neko nov na teren, ali što pre prepoznaju da je odgovor koji treba da primene - rad i trud, to će bolje biti svima. Očekujem taj odgovor, nadam mu se, jer gledaocima je potreban bolji kvalitet".

Šta su srpske televizije izgubile odlaskom Aleksandra Tijanića?

"Aleksandar Tijanić je bio čovek koji se razlikovao od svih drugih po tome što je veoma dobro razumeo televiziju i bio je mnogo dobar političar, on je znao da balansira između te dve stvari, ali i odmah da kaže šta misli. Neko bi mogao da kaže zašto onda nije od RTS napravio da izgled kao Prva, ali to je sasvim drugo pitanje jer je RTS veliki tanker koji moraš pažljivo da voziš. Od orkestra, radijskih programa do raznih radio-televizijskih stanica i 4.000 zaposlenih koje morate da motivišete. RTS su potrebne promene da bi bio ono što može i treba da bude za ovaj narod, a to je Javni servis. Naravno, uvek bi trebalo da postoje i komercijalni izvori prihoda jer bez toga Javni servis ne može da opstane. I u Nemačkoj je tako. Mislim da je zadatak Javnog servisa toliko važan za narod da on mora da postoji i da ima tu vrstu komunikacije i toliko vremena za temeljno novinarstvo tako da ja svaki put podržavam RTS da se razvija u pravcu u kojem se razvija BBC".

(Telegraf.rs / Izvor: Nedeljnik)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zoran

    Profesionalni sam vozac B i C kategorije bez posla, ako imate potrebe za ovakvim radnim mestom,volim da budem u timu koji pobedjuje.

  • nadica

    Da li neko zna email adresu ove televizije? Ne mogu nigde da je pronadjem.

  • Alex

    "Pravićemo bolje serije od turskih" Ma naravno, ali zato ste pozurili da na probnom kanalu po ceo dan reklamirate "Sulejmana velicanstvenog" jadno!

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima