PLAZMA, TOMOS, VEGETA: Ovo su eks-ju brendovi koji su preživeli komunizam!

Za vreme bivše Jugoslavije niz brendova ostvario je imidž i prepoznatljiv kvalitet koji im je pomogao da se održe na tržištu. Međutim, poljuljane tranzicijom, pojedine kompanije morale su da promene strategiju ili delatnost, ali ne sve...

  • 7

Robne marke iz bivše Jugoslavije koje su uspešno prebrodile tranziciju u kapitalistički sistem jesu "vegeta" (Podravka), Tomos motocikli, "plazma" keks (Bambi), "bekutan" krema i Gorenje kućni aparati.

Za vreme bivše Jugoslavije niz brendova ostvario je imidž i prepoznatljiv kvalitet koji im je pomogao da se održe na tržištu. Međutim, poljuljane tranzicijom, pojedine kompanije naišle su na mnogo problema u daljem poslovanju, što ih je na kraju nateralo da promene strategiju ili delatnost.

Zbog toga je TV mreža Al Džazira snimila reportažu o brendovima koji su preživeli komunizam i uspešno prebrodili tranziciju, prenosi list Poslovni dnevnik.

 

1. Vegeta, "Podravka" - "vegeta" koja je na tržište plasirana krajem 50-tih godina prošlog veka, danas se prodaje u 40 zemalja širom sveta.

2. Tomos motocikli - opstali su kao robna marka, ali se u tom pogonu trenutno isporučuje samo prema narudžbi, dok se nekada proizvodilo oko 100.000 motocikala godišnje. Ova kompanija iz Kopra pokušala je da povrati nekadašnji sjaj brendu preseljenjem proizvodnje u Tursku, ali bezuspešno.

3. Plazma - fabrika Bambi iz Požarevca, 1970. proizvodila je oko 16 miliona kutija keksa, dok se danas broj kutija povećao na čak 70 miliona godišnje. Kompanija beleži godišnje stope rasta od 10 odsto ne samo u Srbiji, već i u Bosni i Hercegovini, kao i u još nekim zemljama, a ove godine, prema rečima direktora Bambija, u proizvodnju će biti uloženo oko 10 miliona evra.

4. Bekutan - Makedonska dečja krema "bekutan" čija se receptura čuva kao najveća poslovna tajna, danas je izrasla u jedan od najvećih regionalnih brendova. Bekutan postoji već 36 godina, a procenjuje se da je prodato više od 45 miliona kutija krema. Bez obzira na jaku konkurenciju na tržištu kozmetike, potrošači su ostali lojalni ovom brendu.

5. Gorenje - slovenačka kompanija Gorenje na početku je brojala 11 zaposlenih, da bi se tokom komunizma broj zaposlenih povećao na oko 1.000. Međutim, 90-ih godina poslovna strategija je izmenjena, kako bi kompanija ostala konkurentna na tržištu. Posle širenja na azijsko tržište, u planu je ekspanzija na druge kontinente.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nadja

    28. januar 2014 | 00:06

    Preziveli su komunizam, ali demokratiju nece!

  • Dejan

    27. januar 2014 | 21:37

    Plazma vise nema ukus kao ranije. Imam dvoje male dece i kupujemo plazmu redovno, ali se i u poslednjih 3-4 godine promenio ukus. Deca su u medjuvremenu otkrlila Pettit Beure pa ga halapljivo trose.

  • Eu

    27. januar 2014 | 20:56

    Hmmmmm. Gorenje i kvalitet se ne slazu bas najbolje. Obzirom na to da su u eu jedni od naj jeftinijih neznam sta bi reko.....

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA