Siniša Mali: Beograđani mogu da se oslone na tim koji vodi grad

Govoreći o gradskom prevozu, gradonačelnik Beograda je najavio skori završetak studije koja se radi u saradnji sa Saobraćajnim fakultetom i koja treba da dovede do sistemski uređenog i jeftinijeg gradskog prevoza

  • 1

- U odnosu na prethodno vreme, tim koji smo stvorili od gradskog rukovodstva, članova Gradskog veća, gradskih sekretara i direktora javnih komunalnih preduzeća je drugačiji, odgovorniji, spremniji i posvećeniji svom poslu. Građani treba da znaju da mogu da se oslone na taj tim, jer mi radimo svakodnevno na tome da Beograd postane moderniji i ravnopravan sa svim evropskim prestonicama - rekao je gradonačelnik Siniša Mali gostujući u Jutarnjem programu Studija B.

Govoreći o gradskom prevozu, gradonačelnik Beograda je najavio skori završetak studije koja se radi u saradnji sa Saobraćajnim fakultetom i koja treba da dovede do sistemski uređenog i jeftinijeg gradskog prevoza.

Gradski prevoz je decenijama zanemarivan, a mi smo prošle jeseni uradili studiju na osnovu koje ćemo definisati novu mrežu linija, kako bismo obavili optimizaciju saobraćaja. To će značiti sistemski pristup rešavanju problema i tako ćemo znati koliko autobusa, trolejbusa i tramvaja treba da bude na ulicama – rekao je Siniša Mali, ukazavši na sadašnju veliku nesrazmeru u korišćenju pojedinih linija gradskog prevoza.

Na osnovu dosadašnjih rezultata koje je studija pokazala, došli smo do saznanja da je stepen iskorišćenosti tramvaja svega osam odsto. Prethodna gradska vlast investirala je 80 miliona evra u tramvaje, a Beograđani ih vrlo malo koriste. Za razliku od tramvaja, koji su skoro prazni, imamo prepune autobuse – kazao je Mali.

Jedna od karakteristika budućeg sistema javnog prevoza biće i niže cene karata za stanovnike prigradskih naselja i uvođenje novog zoniranja grada.

Foto: Marko Todorović Foto: Marko Todorović

– Trenutno imamo situaciju da građani prigradskih naselja plaćaju enormne sume da bi se prevezli do Beograda i zato smo, na zahtev građana tih naselja, nastojali da pronađemo mogućnost da definišemo četiri zone i naplatu koja bi trebalo da dovede do smanjenja cena za građane prigradskih naselja od 20, pa i 30 odsto do kraja godine. Taj pristup imaće za rezultat i bolji prevoz – istakao je Siniša Mali.

Gradonačelnik je najavio i tender za privatne prevoznike do kraja godine, s obzirom na to da im ističu ugovori sklopljeni 2005.

Zahtevaćemo od onih koji se budu prijavili da imaju jednoobrazna vozila, klima-uređaje, bežični internet i brojače putnika. To su uslovi koji važe i za 30 autobusa koje smo naručili od „Ikarbusa” – istako je.

Govoreći o uređenju grada, gradonačelnik Beograda najavio je da će Beograđani već od danas moći da ostvare uvid u predstojeća rešenja koja se predlažu za pojedine gradske celine.

– Za uređenje tri glavna gradska trga napravili smo javni uvid i moram reći da smo dobili sjajna rešenja. Naš plan je da se u naredne tri godine završi rekonstrukcija pešačkih zona i centra grada sa tri centralna trga, Knez Mihailovom i okolnim ulicama – rekao je Mali.

Foto: Marko Todorović Foto: Marko Todorović

Gradonačelnik je istovremeno izrazio nadu da će radovi u Ulici vojvode Stepe biti završeni na vreme, ali najavio i moguću reakciju Grada Beograda ukoliko ugovoreni rokovi ne budu poštovani.

– Ugovor za rekonstrukciju Ulice vojvode Stepe je ova gradska vlast nasledila od prošle i tu nismo imali mnogo izbora, već smo samo mogli da insistiramo da izvođač poštuje sve što je prethodno ugovoreno. U početku je bilo kašnjenja, a mi insistiramo da svi u tom procesu poštuju svoje obaveze, baš kako to čini i Grad Beograd. Protekle nedelje obišao sam gradilište. Ugovorom je predviđeno da do 22. juna treba da se otvori Autokomanda, do 12. jula Ulica vojvode Stepe i izvođač garantuje da će to tako i biti – rekao je Siniša Mali.

Opterećenost grada kreditima umnogome otežava finansijsku situaciju Beograda, ali odgovorno poslovanje je ključ za dalje napredovanje grada, istakao je Mali.

Ove i sledeće godine na naplatu dolaze kamate i glavnice kredita uzetih od prošle gradske vlasti, što nam delimično vezuje ruke, ali smo pokazali da smo odgovorniji i da trošimo samo onoliko koliko je neophodno, bez dinara novih kredita, želeći da i dalje različitim projektima, novim investicijama i ulaganjima u javno-privatno partnerstvo ne zanemarimo ključne interese Beograda i njegovih stanovnika – naglasio je Siniša Mali.

Opisujući situaciju u Obrenovcu nakon godinu dana, gradonačelnik Beograda je istakao da je ona u nekim segmentima i bolja nego u prošlosti i najavio dalja ulaganja u infrastrukturu.

( Telegraf.rs / Izvor: Beoinfo)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA