Evo koliko će koštati farbanje autobusa u crveno!

Van saobraćaja oko pet dana biće svako vozilo, kako bi promenilo boju i time ''dobilo pravo'' da se i ubuduće kreće prestoničkim ulicama

  • 6

Veliki broj vozila postojećeg voznog parka GSP-a moraće da promeni boju što, već sada, brojni sugrađani smatraju nepotrebnim izdatkom, jer farbanje neće biti ni jeftino, ni jednostavno.

Ovako će izgledati svi autobusi u Beogradu (FOTO)

Promena boje, u zavisnosti od starosti i vrste vozila, kretaće se između 1.800 i 2.500 evra. S obzirom da je deo vozila iz donacije, a deo pod garancijom, još se ne zna ni ko će sve učestvovati u ovom poslu i koliki će ceh za ovo ''doterivanje'' konačno iznositi.

Ono što je najizvesnije jeste da sva vozila GSP-a i privatnih prevoznika, koji će takođe morati da poštuju ovu odluku, neće biti ''uniformisani'' do početka nove, već u najboljem slučaju - tek krajem 2016. godine.

- To je veliki posao, za koji je potrebno godinu dana. Da sutra počenom,  ne bismo mogli da završimo pre sledećeg leta - rekao je Željko Milković, direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća ''Beograd'', dodajući da će biti potrebno da se prefarba najmanje 650 autobusa GSP-a, koliko će ih od septembra svakodnevno voziti.

Foto: Wikimedia/IIAleksandarII Foto: Wikimedia/IIAleksandarII

On smatra, da je crvena boja dobar izbor jer će uštedeti novac neophodan za ovaj obiman posao.

- Dobro je što su se građani odlučili za crvenu boju jer je u toj nijansi većina tramvaja koja je trenutno na ulicama - i stariji, ali i ''španci''. Jeftinije je da se sva ostala vozila prefarbaju u tu boju. Jer troškovi fabranja tramvaja su mnogo veći zbog njihove veličine, vremena potrebnog za prefarbanje, ali i zbog njihove starosti. Mnogi tramvaji su stariji od tri decenije - objašnjava Milković.

Van saobraćaja oko pet dana biće svako vozilo, kako bi promenilo boju i time ''dobilo pravo'' da se i ubuduće kreće prestoničkim ulicama.

- Promenu boje na najstarijim vozilima radiće GSP, ali pošto nemamo komoru za farbanje, novija vozila će sređivati neko ko je profesionalniji - rekao je Milković dodajući da će posebno morati da se vodi računa o ''Solarisovim'' autobusima.

- Za ta vozila ćemo morati da kontaktiramo proizvođača zato što su pod garancijom. Trudićemo se da posao uradimo po njihovim savetima i kod servisera koga oni preporučuju kako ne bismo izgubili garanciju na boju i otplatu koja traje 12 godina. Kada bi se prefarbavanje radilo u Poljskoj, koštalo bi 5.500 evra. Ali u Pančevu postoji firma koja je ovrašćena da vrši reparaciju tih vozila pa će cena biti upola manja - ističe Milković.

Foto: Wikipedia/Kos93 Foto: Wikipedia/Kos93

Ne bi trebalo da postoji prepreka za promenu boje ni za vozila koja smo dobili u okrivu donacija poput zelenih i žutih tramvaja. Ali, gotovo izvesno, ovoj skupoj ''šminki'' odupreće se jedan deo vozila. U crveno se neće ''presvući'' žuti autobusi ''japanci''.

- Oko njih ne mogu ništa da tvrdim, ne znam da li će gradonačelnik postići neki dogovor sa ambasadom Japana. Mi nismo uputili dopis, ali u suštini ''japanci'' su izuzeti iz ovoga. Kada smo hteli da na njih stavljamo reklame, odbili su nas. Oni su donatori i imaju pravo na to - rekao je Milković.

Inače, redovan autobuski saobraćaj, sa modernim vozilima sa pneumatskim gumama, u Beogradu je uveden 1927. godine. Od tada pa do uključivanja privatnika u ovaj posao gradskim ulicama prolazili su zeleni i crveni autobusi.

1961. godine nabavljeno je 160 autobusa marke ''Lejland'' i od tada pa sve do prve polivine osamdesetih dominiraju vozila u zelenoj boji. Tada ih sa ''prestola'' skidaju crveni tramvaji i autobusi. Kako je većina autobusa izgledala osamdesetih i devedesetih prošlog veka i danas mogu da vide sugrađani pored kojih povremeno prođe autobus na liniji 25P.

(Telegraf.rs / Izvor: Politika)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • KAKO KO

    5. avgust 2015 | 13:01

    Sve je u redu,mladi imaju posla,privreda cveta,autobusi idu na vreme, samo nam fale crveni autobusi.Lako vam je razbacivati se sa tuđim parama.

  • Sonja

    5. avgust 2015 | 18:34

    Kakav besmislen trosak u zemlji gde deca umiru zbog nemogucnosti da se lece. Dovoljno je nove farbati u crveno i kako se stari rashoduju za nekoliko godina svi ce biti crveni,a u medjuvremenu neke linije mogu biti crvene a neke zute da ne bi bilo sareno.

  • BUMBAR

    5. avgust 2015 | 12:52

    ne valja kad su zuti i pola varbe se skinulo , ne valja kad treba da se ofarbaju i srede pa sta hoceste??

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA