Evo koliko će koštati farbanje autobusa u crveno!
Veliki broj vozila postojećeg voznog parka GSP-a moraće da promeni boju što, već sada, brojni sugrađani smatraju nepotrebnim izdatkom, jer farbanje neće biti ni jeftino, ni jednostavno.
Ovako će izgledati svi autobusi u Beogradu (FOTO)
Promena boje, u zavisnosti od starosti i vrste vozila, kretaće se između 1.800 i 2.500 evra. S obzirom da je deo vozila iz donacije, a deo pod garancijom, još se ne zna ni ko će sve učestvovati u ovom poslu i koliki će ceh za ovo ''doterivanje'' konačno iznositi.
Ono što je najizvesnije jeste da sva vozila GSP-a i privatnih prevoznika, koji će takođe morati da poštuju ovu odluku, neće biti ''uniformisani'' do početka nove, već u najboljem slučaju - tek krajem 2016. godine.
- To je veliki posao, za koji je potrebno godinu dana. Da sutra počenom, ne bismo mogli da završimo pre sledećeg leta - rekao je Željko Milković, direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća ''Beograd'', dodajući da će biti potrebno da se prefarba najmanje 650 autobusa GSP-a, koliko će ih od septembra svakodnevno voziti.

On smatra, da je crvena boja dobar izbor jer će uštedeti novac neophodan za ovaj obiman posao.
- Dobro je što su se građani odlučili za crvenu boju jer je u toj nijansi većina tramvaja koja je trenutno na ulicama - i stariji, ali i ''španci''. Jeftinije je da se sva ostala vozila prefarbaju u tu boju. Jer troškovi fabranja tramvaja su mnogo veći zbog njihove veličine, vremena potrebnog za prefarbanje, ali i zbog njihove starosti. Mnogi tramvaji su stariji od tri decenije - objašnjava Milković.
Van saobraćaja oko pet dana biće svako vozilo, kako bi promenilo boju i time ''dobilo pravo'' da se i ubuduće kreće prestoničkim ulicama.
- Promenu boje na najstarijim vozilima radiće GSP, ali pošto nemamo komoru za farbanje, novija vozila će sređivati neko ko je profesionalniji - rekao je Milković dodajući da će posebno morati da se vodi računa o ''Solarisovim'' autobusima.
- Za ta vozila ćemo morati da kontaktiramo proizvođača zato što su pod garancijom. Trudićemo se da posao uradimo po njihovim savetima i kod servisera koga oni preporučuju kako ne bismo izgubili garanciju na boju i otplatu koja traje 12 godina. Kada bi se prefarbavanje radilo u Poljskoj, koštalo bi 5.500 evra. Ali u Pančevu postoji firma koja je ovrašćena da vrši reparaciju tih vozila pa će cena biti upola manja - ističe Milković.

Ne bi trebalo da postoji prepreka za promenu boje ni za vozila koja smo dobili u okrivu donacija poput zelenih i žutih tramvaja. Ali, gotovo izvesno, ovoj skupoj ''šminki'' odupreće se jedan deo vozila. U crveno se neće ''presvući'' žuti autobusi ''japanci''.
- Oko njih ne mogu ništa da tvrdim, ne znam da li će gradonačelnik postići neki dogovor sa ambasadom Japana. Mi nismo uputili dopis, ali u suštini ''japanci'' su izuzeti iz ovoga. Kada smo hteli da na njih stavljamo reklame, odbili su nas. Oni su donatori i imaju pravo na to - rekao je Milković.
Inače, redovan autobuski saobraćaj, sa modernim vozilima sa pneumatskim gumama, u Beogradu je uveden 1927. godine. Od tada pa do uključivanja privatnika u ovaj posao gradskim ulicama prolazili su zeleni i crveni autobusi.
1961. godine nabavljeno je 160 autobusa marke ''Lejland'' i od tada pa sve do prve polivine osamdesetih dominiraju vozila u zelenoj boji. Tada ih sa ''prestola'' skidaju crveni tramvaji i autobusi. Kako je većina autobusa izgledala osamdesetih i devedesetih prošlog veka i danas mogu da vide sugrađani pored kojih povremeno prođe autobus na liniji 25P.
(Telegraf.rs / Izvor: Politika)
Video: Kako vrućine utiču na srce, šta se dešava kada zagrejani pipijete ledenu vodu, objašnjava kardiolog
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
KAKO KO
Sve je u redu,mladi imaju posla,privreda cveta,autobusi idu na vreme, samo nam fale crveni autobusi.Lako vam je razbacivati se sa tuđim parama.
Podelite komentar
Sonja
Kakav besmislen trosak u zemlji gde deca umiru zbog nemogucnosti da se lece. Dovoljno je nove farbati u crveno i kako se stari rashoduju za nekoliko godina svi ce biti crveni,a u medjuvremenu neke linije mogu biti crvene a neke zute da ne bi bilo sareno.
Podelite komentar
BUMBAR
ne valja kad su zuti i pola varbe se skinulo , ne valja kad treba da se ofarbaju i srede pa sta hoceste??
Podelite komentar