BOLJI SAOBRAĆAJ U BEOGRADU: Pokrenut proces rekonstrukcije TRAMVAJSKOG MOSTA

- U nastavku mosta se planira izgradnja tunela koji će krenuti od Kameničke ulice kod Ekonomskog fakulteta i izaći u zoni Bulevara despota Stefana - rekao je Folić

  • 2

Kao deo rešenja saobraćaja u Beogradu, pokrenut je proces projektovanja rekonstrukcije Tramvajskog mosta koja će podrazumevati dodatne četiri saobraćajne trake, po dve u oba smera, što je predviđeno urbanističkim planovima, izjavio je za Beoinfo gradski urbanista Milutin Folić.

FENOMENALNO: Beograd dobija most koji će povezivati Kalemegdan sa šetalištem na Savi!

Prema njegovim rečima, time će veza između starog i novog dela grada biti potpunija i znatno će se smanjiti gužve na postojećim mostovima.

- Ono što je izuzetno važno jeste to što se ne radi most na novoj poziciji već se širi na postojećoj. U nastavku mosta se planira izgradnja tunela koji će krenuti od Kameničke ulice kod Ekonomskog fakulteta i izaći u zoni Bulevara despota Stefana - rekao je Folić i dodao da će time tranzitni saobraćaj kroz centar grada biti znatno rasterećen jer će građani koji dolaze sa Karaburme, iz Višnjice, Mirjeva i sa pančevačkog mosta bez prolaska kroz centar grada imati direktnu vezu sa Novim Beogradom.

Foto: Marko Todorović Foto: Marko Todorović

On je najavio da je za tunel doneta Odluka o izradi plana detaljne regulacije i rekao da očekuje da će sredinom sledeće godine plan biti usvojen.

Za potrebe realizacije Prostornog plana područja posebne namene uređenja dela priobalja grada Beograda - područje priobalja reke Save za projekat „Beograd na vodi”, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda uputila je poziv za podnošenje ponuda za javnu nabavku usluga: Idejno rešenje rekonstrukcije Starog savskog mosta.

Gradski urbanista je pojasnio da ova nabavka obuhvata izradu idejnih rešenja rekonstrukcije Starog savskog mosta, a po odabiru najboljeg rešenja pristupiće se izradi projekata za građevinsku dozvolu i izvođenje radova.

Raspon postojećeg Starog savskog mosta koji spaja autobusku stanicu i Staro sajmište iznosi 401,2 metra, pri čemu je srednje polje izvedeno kao luk sa zategom.

Trenutni poprečni presek se sastoji od kolovoza širine šest metara i služi za mešovit tramvajsko-drumski saobraćaj. Folić je precizirao da se preko Starog savskog mosta planira saobraćajni pravac u novom profilu, sa obostranim kolovozima sa po dve saobraćajne trake, pešačko-biciklističkom stazom i tramvajskom bašticom, ukupne širine 34 metra.

Zadatak projektanta je da obradi četiri rešenja. Prva varijanta podrazumeva zadržavanje Starog savskog mosta u potpunosti uz izgradnju novih obostranih mostovskih konstrukcija, druga izgradnju novih obostranih mostovskih konstrukcija uz zadržavanje kompletnog gornjeg stroja Starog savskog mosta, treća se odnosi na novu mostovsku konstrukciju uz rušenje kompletnog donjeg i dela gornjeg stroja (ova varijanta podrazumeva zadržavanje luka), a poslednja predviđa potpuno novu mostovsku konstrukciju sa rušenjem postojećeg Starog savskog mosta.

Otvaranje ponuda za izradu Idejnog rešenja rekonstrukcije Starog savskog mosta je sprovedeno 24. avgusta. U slučaju da se dostavljena ponuda oceni kao prihvatljiva, zaključenje ovog ugovora se očekuje u narednih 20 dana.

Od sada pratite Telegraf i preko Vajbera!

(Telegraf.rs / Izvor: Beoinfo)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA