DIREKTOR GRADSKOG STAMBENOG O BEOGRADU KOJI NEĆETE PREPOZNATI: Jeftinija rasveta, čistije zgrade i još rampi za invalide! (FOTO)

Novi direktor se na samom početku sreo sa nizom problema koje je morao da rešava uvođenjem raznih kontrola u službama, prijemom predsednika skupštine stanara, iskorenjivanjem suvišnih procedura, radom na prioritetima

  • 19

Predlog izmene Zakona o stanovanju, koji je u skupštinskoj proceduri, trebalo bi da reši neke od problema sa kojima se, kao svež kadar, susreo direktor "Gradskog stambenog preduzeća" Nikola Kovačević. On se, naime za prvih godinu dana mandata sreo sa brojnim nerešenim dopisima građana na koje niko nije odgovorio, sa nedovoljnim brojem kontrolora, sa kadrovima koji nisu odstupali od starih navika što je znatno usporavalo posao i brojnim drugim problemima u 14.000 zgrada koje održava to javno preduzeće.

U Beogradu postoji oko 25.000 zgrada, od toga, za tri do četiri hiljade brine Vojno stambeno, o 14.000 brine "Gradsko stambeno", a o ostatku ili ne brine niko ili brinu privatne firme. O problemima sugrađana i rešenjima koja su im ponuđena, razgovarali smo sa Kovačevićem, koji je istakao da su problemi preduzeća koje on vodi bili brojni, ako se uzme u obzir da brinu o približno milion stanovnika.

ZGRADE DOBIJAJU PROFESIONALNE UPRAVNIKE: Detalji predloga zakona o stanovanju!

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

- Jedan od njih je bio taj što je za 12.000 zgrada u kojima radimo čišćenje, postojao samo jedan čovek koji vrši kontrolu čišćenja. Bilo nam je jasno da jedan čovek ne može sve da stigne da obiđe, a kamoli da iskontroliše, tako da smo uveli celo odeljenje koje se bavi kontrolom da bi sada svaka opština imala po čoveka samo za to. Između ostalog, našli smo dopise građana iz 2010. i 2011. godine na koje niko nije odgovorio. Danas služba za odnose sa građanima i informisanje revnosno odgovara na dopise jer je stav preduzeća da su svi problemi građana problemi preduzeća. Čak i kada dopisi nisu u našoj nadležnosti, tada ih prosleđujemo preduzeću čija su nadležnost, a stanara obavestimo da smo u njegovo ime prosledili dopis. Takođe, zatekli smo bezbroj nepotrebnih procedura u samom radu koje su usporavale rad, što smo morali da iskorenimo da bi bili što efikasniji.

Foto: Profimedia/Panthermedia Foto: Profimedia/Panthermedia

Koje novine ste uveli u poslovanje?

- Počeli smo da primamo stanare i držimo tribine sa predsednicima skupština stanara koje obučavamo kako da dobro obavljaju svoju funkciju. Od kad sam ja tu, niko od građana sa ozbiljnim problemom nije bio vraćen. U okviru projekta "Beograd građanima" od juna prošle godine smo prisutni u preko 5.000 zgrada u kojima rešavamo prioritetne probleme. Negde je neko tražio da okrečimo ulaz, neko da zamenimo ulazna vrata, da zamenimo stare poštanske sandučiće, protivpožarne aparate, ugradimo ekološku led rasvetu, video nadzor. U planu nam je da do juna 2016. godine obiđemo još 4.000 zgrada. Kroz projekat "Pametna zgrada" ubacili smo kamere u lift kućice. Te kamere su povezane sa našim IT-jem i bazom u samoj zgradi, tako da sada možemo da kontrolišemo kada je majstor bio, šta je radio, koliko se zadržao, šta je zamenio... Kroz taj projekat počeli smo da ugrađujemo i kamere u hodnicima zgrada radi bezbednosti sugrađana, a da pritom ne utiče na privatnost samih stanara. Jedino smo preduzeće koje je prošle godine uradilo 100 rampi za osobe sa invaliditetom. Naš je cilj da svaka osoba koja ima invaliditet, ima rampu u svojoj zgradi, a posle da ugradimo rampe i u ostale zgrade koje mi održavamo, jer ti isti ljudi treba da odu negde na slavu, rođendan, u posetu.... Prioritet nam je i bezbednost dece u liftovima, pogotovo liftovima starim 40 godina. Tokom cele godine organizujemo predstave za decu "Lift nije igračka" gde na edukativan i zanimljiv način objašnjavamo najmlađima kako da pravilno koriste lift. Pored svega pomenutog, uskoro će stanari moći da odaberu jednu od naših novih usluga čišćenja, to su novi paketi čišćenja zgrada u zavisnoti od toga koliko često stanari žele tu uslugu. Bavimo se i humanitarnim radom i skupljamo pomoć za decu iz Zvečanske.

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

Šta je predviđeno izmenama Zakona o stanovanju?

- Predviđeno je da volja pojedinca neće više moći da spreči celu zgradu da reši problem. Imali smo često situaciju da stanare sa prvih spratova ne zanima popravka lifta, krova ili fasade, kao što ni stanare viših spratova nije zanimala poplava koja je pogađala ove sa prizemlja i time se stvarala nemogućnost u rešavanju problema jer se nema većina. Izmenama smo još predvideli da zgrada mora da ima predsednika skupštine stanara, što nije nov namet, već obaveza zgrade da izaberu lice koje će da brine o problemima i održavanju zgrade. Ukoliko u roku od tri do četiri meseca ne izaberu predsednika, Privredna komora će da pošalje upravnika zgrade koji će to da radi, ali za novac. Smatramo da će iz tog razloga u zgradama doći do brže saglasnosti da se izabere neko, umesto da plaćaju da im neko vodi zgradu.

Foto-Ilustracija: Foter/Flickr/Daniel Lin - Photojournalist, jamalfanaian Foto-Ilustracija: Foter/Flickr/Daniel Lin - Photojournalist, jamalfanaian

REŠAVA SE PROBLEM LIFTOVA U BEOGRADU: Evo kako će biti promenjen način održavanja

Za koje hitne intervencije su vam se građani najviše javljali u protekloj godini?

- Najveći broj intervencija smo imali prilikom zapušenja zajedničkih vodovodnih i kanalizacionih cevi i odglavljivanja iz liftova. Naše službe rade na terenu 24 sata dnevno i mi smo ti koje treba da pozovu ako im pukne cev i izlije se voda u tri ujutru. Naše ekipe izlaze na teren u roku od 30 minuta do sat vremena. Upravo zato smo i uveli red u kol centre: sada se svi razgovori snimaju i ako je neko imao neprijatan razgovor sa našim operaterom, ja i moji saradnici preslušavamo sve te razgovore. Za one koji imaju problem sa plaćanjem računa, uveli smo i besplatan broj za pozive sa fiksne mreže 0800/200-011 i za pozive iz mobilne mreže *011. Međutim, shvatili smo da ni tada nismo pokrili sve potrebe jer ima gluvonemih osoba koje nemaju način da nam jave za problem, pa smo za njih uveli SMS broj 069/20ooo11.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

AKO ŽIVITE U ZGRADI OVO MORATE DA ZNATE: Konačno će biti uveden red u održavanje stambenih objekata

Da li ima zahteva za obnovu fasada?

- Mi se kao preduzeće bavimo tekućim održavanjem, a obnova fasada je investiciono održavanje. Volim da to poredim sa posedovanjem automobila jer svako ko ima auto, mora da menja ulje i filtere jednom godišnje ili na svakih pređenih 100.000 kilometara. Za menjanje postoji iznos koji mora da se plaća majstoru. To ne znači da je taj isti majstor dužan da vam za 40 godina koliko vam je menjao ulje, kupi nov automobil. Isto važi i za fasadu, krov ili lift. Kada im istekne rok trajanja, mi za iznos održavanja od 6,03 dinara (bez lifta) ili 9,26 dinara (sa liftom) po kvadratu, ne možemo da kupimo novi lift ili napravimo novu fasadu jer smo već imali troškove za tekuća održavanja. Iako nije naša obaveza, obili smo više od tri hiljade fasada koje su u gradu bile spremne da padnu i povrede nekog. U naše održavanje ulazi samo zamena do 10 kvadrata krova, ali pošto građani nisu dovoljno upoznati sa time šta je naša nadležnost, planiramo da ih preko uplatnica Infostana prostim, narodskim jezikom informišemo svaki mesec po malo.

FOTO: Beoinfo FOTO: Beoinfo

Da li to znači da ni višegodišnjim plaćanjem održavanja Gradskom stambenom, stanari ne mogu da steknu uslov da, recimo, dobiju nov lift?

- Neka svaka zgrada u proseku ima 25 stanova i neka to bude po 50 kvadrata, puta 12 meseci dobijamo 90.000 dinara godišnje. Kada tih 90.000 dinara pomnožimo sa 30 godina, dolazimo do cifre od 2,5 miliona dinara. Čak i da samo sakupljamo taj novac, što mi ne radimo jer nismo banka, i da ne potrošimo dinara na održavanje zgrade tri decenije, nećemo imati dovoljno, jer nova fasada, lift ili krov koštaju između dva i tri miliona dinara. U Evropi, recimo, godišnje tekuće i investiciono održavanje zgrade košta dva odsto vrednosti cele zgrade. Oni onda mogu da računaju da će u narednih 15 do 20 godina dobiti nov krov, za 25 godina novu fasadu, za 30 lift... Zato, jedino što mi možemo da ponudimo je da im ugradimo nov lift ili podignemo novu fasadu, koju će oni da otplaćuju na 24 rate. Nas koštaju izvođači za te radove, jer naše preduzeće nema mašine, bagere... Najbolji primer za to je naselje Belvil u kome tekuće održavanje radi privatna firma koja naplaćuje 60 dinara po kvadratu. To je deset puta više nego što mi tražimo, a oni sigurno imaju manje posla, jer su tamo nove zgrade.

Foto: Tanjug/Rade Prelić Foto: Tanjug/Rade Prelić

SVAKA ZGRADA ĆE MORATI DA IMA SVOG PREDSEDNIKA: I još nešto što će vas ODUŠEVITI!

Da li Gradsko stambeno preduzeće radi procenu rizika objekata za stanovanje?

- Ne, ne radimo procenu rizika, ali naši tehničari su ti koji nam, kad izađu na teren, daju informaciju gde treba popraviti fasadu ili odžak. Drugo, imamo ugovore sa predsednicima skupštine stanara da nas obaveste šta treba popraviti ili zameniti. Kao neki orjentir služe nam analitičke kartice na osnovu kojih za svaku zgradu znamo kad su naši majstori bili tamo, šta su uradili i koji se problemi na kojoj zgradi javljaju.  Meni je cilj da se bavim preventivnim održavanjem zgrada, da ne mora niko da nam javlja za problem. Mnogo je bolje očistiti oluk nego dozvoliti da se lišće nagomilava i zapuši odvod koji onda urušava fasadu, zidove i pravi mnogo veću štetu. Zato se naše preduzeće prvi put prošle godine bavilo čišćenjem lišća iz oluka iako smo za to morali da plaćamo alpiniste.

Da li priznajete reklamaciju na usluge?

- Apsolutno, upravo je šesti sertifikat dokaz za to da brinemo o korisnicima. Naime, mi smo jedino preduzeće u Beogradu koje ima pet ISO sertifikata i šesti koji smo sad dobili za zadovoljstvo korisnika - zadovoljno zaključuje Kovačević.

(Slađana Vasić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • SLOBODAN KAPLAREVIĆ

    25. februar 2016 | 10:07

    U mom slučaju ništa nije tačno od ovoga što je čovek naveo. Pitao sam ga koliko ljudi treba da pogine u beogradskim liftovima pa da razjuri liftovsku mafiju iz preduzeća kome rukovodi; umesto odgovora poslao mi je upravo te svoje mafijaše. Do juče nije bio odgovoran za njihov rad, ali sada jeste. Samim tim što ih štiti saučesnik je!!

  • Zorica

    24. februar 2016 | 19:49

    Mozda je nesto od recenog tacno, ali vecina nije. Predsednik sam Skupstine zgrade vec 5 godina i nikada losiji odnos, nepofesionalniju uslugu (ciscenje zgrade, popravka cevi) do sada nismo imali. Komunikacija je uzasna, da bi se resila jedna stvar, potrebno je 6 meseci. Za sve sto tvrdim imam pisane dokaze. Nije tacno da se odgovara na dopise i zahteve. Gospodin Kovacevic i ja ne zivimo na istom mestu izgleda.

  • Vesna

    24. februar 2016 | 21:26

    Stanarima moje zgrade,pa i meni dojadilo je da gledamo neokrecenu zgradu sa polomljenim sanducicima.Otisli smo da se zalimo u Stambeno .Tamo nas je docekao gospodin koji je bio veoma ljubazan.Saslusao je sve nase probleme i rekao je da ce sve da uradi kako bi nam pomogao.Posle mesec dana cekanja zgrada je bila okrecena i dobila je nove sanducice.Vrlo pohvalno svaka cast gospodinu Nikoli Kovacevicu

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA