PROIZVOĐAČI AVIONA: Beograd idealno pozicioniran kao značajno EVROPSKO ČVORIŠTE!

Direktori kompanija Embraer, Bombardier i Mitsubishi Aircraft izneli uverenje da je Beograd značajan centar rasta i novih mogućnosti u vazduhoplovstvu

  • 4

Vodeći proizvođači regionalnih aviona Embraer, Bombardier i Mitsubishi Aircraft su poslednjeg dana Vazduhoplovnog samita Jugoistočne Evrope izjavili da je Beograd bitno evrpsko čvorište zahvaljujući svom geografskom položaju i značajnom rastu broja putnika na Aerodromu Nikola Tesla u Beogradu (SEAS).

Marko Javornik na Vazduhoplovnom samitu: Sada je sve drugačije zahvaljujući digitalnim tehnologijama (VIDEO)

Drugi dan samita je otvoren panelom o potražnji za letelicama i novim rešenjima za kratke i srednje relacije u Jugoistočnoj Evropi, koji je vodio generalni direktor kompanije AirInsight, Adison Šonland (Addison Schonland). Na panelu su učestvovali: Horhe Abando (Jorge Abando), potpredsednik za marketing kompanije Mitsubishi Aircraft; Arjan Mejer (Arjan Meijer), potpredsednik za Evropu, Bliski istok, Rusiju i Centralnu Aziju kompanije Embraer; i Mark Gilbert, direktor prodaje za Evropu, Rusiju i ZND kompanije Bombardier.

Broj putnika u vazdušnom saobraćaju se u proseku udvostruči na svakih 15 godina. Međutim, pojedini gradovi u Jugoistočnoj Evropi beleže znatno brži rast. U Beogradu je broj putnika u vazdušnom saobraćaju udvostručen za 11 godina, počev od 2002. godine. Zbog toga je Beograd za svega pet godina prešao put od tipičnog tržišta za regionalne letelice sa 50 sedišta do tržišta za letelice do 70 sedišta. Šonland procenjuje da ukoliko se održe postojeći trendovi, Beograd će postati tržište za regionalne avione sa 90 sedišta do 2020. godine.

Abando je naglasio da postoji značajna tržišna mogućnost da se zadovolji tražnja u Evropi putem regionalnih letova. Ukazao je na 393 potenijalne linije u Evropi koje trenutno nisu pokrivene direktnim letovima. Uvereni da je Er Srbija idealni potencijalni partner u Beogradu, svi učesnici panela su predstavili svoje najnovije regionalne letelice, pri čemu se Mitsubishi osvrnuo na svoj MJR, Embraer na novi avion E-Jet E2, a Bombardier na svoj avion tipa CRJ. Panelisti su procenili da rast broja putnika u Beogradu iznosi 8,7%, što predstavlja jednu od najvećih stopa rasta u Evropi.

Poslednji dan samita je obeležila i diskusija o budućnosti proizvodnje komponenti za avio-industriju u Jugoistočnoj Evropi. Na panelu su učestvovali predstavnici kompani Airbus, Konelek, Precise Castings Foundry i Agencije za razvoj Srbije. Samit je zaključen razgovorom direktora aerodroma u regionu, koji su se bavili pitanjima konkurentnosti i održivosti.

O SEAS-u

Vazduhoplovni Samit jugoistočne Evrope će biti održan u Beogradu 13 i 14.decembra 2016.godine u organizaciji Tango Six. Glavni cilj Samita je da svake godine okupi donosioce odluka i kreatore javnog mnjenja u oblasti avijacije iz jugoistočne Evrope i sve one koji su zainteresovani da postanu učesnici na ovim tržištima.

(Telegraf.rs/ PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Aca

    14. decembar 2016 | 20:18

    Lepo je biti u centru svetskih zbivanja u oblasti avijacije.

  • Peki

    14. decembar 2016 | 21:34

    Jos samo da pocnemo proizvoditi avione, gde bi nam bio kraj? A tek pocetak !

  • BASA

    15. decembar 2016 | 10:14

    A , gde je nasa " UTVA " na tom samitu !?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA