Pretrčavaju Ibarsku, ubijaju ih ko zečeve - zbog semafora koji ne radi petkom i vikendom!

- To je prvo naseljeno mesto od Beograda, pa vozači ne stignu da prilagode brzinu i ne očekuju toliko pešaka. S druge strane, pešaci se takođe neprimereno kreću - kaže predsednik opštine Lazarevac

  • 10

Meštani Stepojevca oduvek muku muče sa prelaženjem ulice, jer kroz njihov centar prolazi Ibarska magistrala, a u celom mestu postoji samo jedan semafor, i taj radi samo četiri dana nedeljno - petkom i vikendom ne radi. Pored toga, trotoara ima samo sa jedne strane ulice, a u celom naselju u blizini škole nalazi se samo jedan uredno obeležen pešački prelaz.

Jeziv udes na Ibarskoj magistrali: Vatrogasci seku auto da izvuku povređene!

"Umesto za rođendan, mi ga spremamo za sahranu": Neopsiva tuga u domu malog Lazara (8) koji je poginuo na Ibarskoj magistrali

U Ministarstvu unutrašnjih poslova kažu da su semafori često isključeni petkom, subotom i nedeljom kako bi se smanjile saobraćajne gužve.

- Zbog značajnih prostornih ograničenja na rasksrnici, zaustavljanje vozila u trakama za leva skretanja, u uslovima ekstremnog povećanja obima saobraćaja, što je izraženo vikendom, uzrokuje otežano kretanje vozila u trakama za pravo duž glavnog pravca.

- Vrlo često, pri zaustavljanje vozila većih širina u trakama za leva skretanja dovodi do potpune blokade vozila u trakama za pravo po glavnom pravcu, a to dovodi do pojave zastoja i neprihvatljivo velikih vremenskih gubitaka na državnom putu, zbog čega se semaforski uređaj planski prebacuje na režim rada "žutog treptača", koji obavezuje sve učesnike u saobraćaju da raskrsnicu prolaze uz poseban oprez - kažu u MUP-u.

Foto: google.rs/maps Foto: google.rs/maps

To što semafor ne radi, u ovom ministarstvu ne smatraju rizikom po pešake i vozače jer, kako kažu, "zasićenost saobraćajnog toka u periodima velikog opterećenja, uzrokuje značajno sporije kretanje vozila na državnom putu, što posredno utiče na smanjenje rizika nastanka nezgoda i pored činjenice da semafor ne funkcioniše u redovnom režimu".

Žitelji Stepojevca misle drugačije jer za njih, kažu, prelazak magistrale predstavlja pravu egzibiciju od koje najviše strahuju deca. Automobili neprestano prolaze, tako da se na prelazak čeka ponekad i po pet minuta. Bez obzira što kod škole postoji obeležen pešački prelaz, mališane na nastavu redovno prate roditelji ili bake i deke.

- Da bi došla do semafora, deca moraju da pešače i po ceo kilometar duž Ibarske do centra Stepojevca. Potom treba da drugom stranom magistrale pešače do škole - otkriva jedan od roditelja.

Predsednik Opštine Lazarevac kojoj pripada naselje Stepojevac objašnjava da je Stepojevac specifično mesto jer Ibarska magistrala ide kroz sam centar mesta.

Foto: google.rs/maps Foto: google.rs/maps

- To je prvo naseljeno mesto od Beograda, pa vozači ne stignu da prilagode brzinu i ne očekuju toliko pešaka. S' druge strane, pešaci se takođe neprimereno kreću.

TROTOAR NIKO NE POMINJE

- Dok pešače do centra, deca su u opasnosti pošto trotoara nema. Zamislite kako je ići magistralom gde automobili i kamioni jurišaju i po 100 na sat!? Ko neće da gazi po blatu, drugog izbora nema - konstatuje jedan meštanin.

U Sekretarijatu za saobraćaj Grada Beograda ističu da je, posebno, u centralnom delu naselja Stepojevac, neophodna izrada i realizacija projekta urbanističko-građevinskog uređenja centralne zone od strane Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Međutim, u Direkciji kažu da nisu nadležni za izgradnju trotoara uz Ibarsku magistralu i da opština Lazarevac finansira izradu plana generalne regulacije za Mesnu zajednicu Stepojevac.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

U opštini Lazarevac opet prebacuju nadležnost na JP "Puteve Srbije".

- Potrebno je da dobijemo uslove za izgradnju "Puteva" i niz drugih saglasnosti da bi se izgardio trotoar - navodi predsednik opštine.

U JP "Putevi Srbije" tvrde da "shodno članu 78. Zakona o javnim putevima izgradnja trotoara na državnom putu predstavlja opremu koje odgovara potrebama naselja, te je potrebno da Gradska uprava Beograda podnese zahtev za postavljanje trotoara na državnim putevima I i II reda na prolasku kroz naseljena mesta, a JP "Putevi Srbije" će na osnovu podnetog zahteva izdati projektne uslove za izradu tehničke dokumentacije.

Dakle, dok iz Grada Beograda ne dođu sa sličnim predlogom, na magistralnom putu neće biti trotoara.

Foto-ilustracija: Tanjug/Saša Petrović Foto-ilustracija: Tanjug/Saša Petrović

NESREĆAMA NEMA KRAJA

Od Uprave saobraćajne policije nismo dobili podatak o tačnom broju žrtava na ovom delu puta, ali kako navodi Sinđelić, Ibarska magistrala je najprometnija saobraćajnica na kojoj ima dosta udesa zbog "neprimerene vožnje uslovima na putu".

- Prema podacima od pre nekoliko godina, dnevno je prolazilo u proseku oko 16.000 automobila Ibarskom, a leti, kada je sezona odmora, i po 22.000 vozila. Verujem da sada može samo da ih bude još više - ističe Sinđelić i dodaje:

Foto-ilustracija: Telegraf/Milan Stopić Foto-ilustracija: Telegraf/Milan Stopić

- Neprimereno je da takva saobraćajnica prolazi kroz centar mesta gde je škola, pijaca i raskrsnica. Stepojevac i Mrčajevci su najugroženiji, stoga apelujem na vozače da smanje brzinu na 40 do 50 kilometara na čas - poručuje Sinđelić.

On se nada da će se izgradnjom novog auto-puta smanjiti broj vozila i rasteretiti taj deo puta, što bi samo delimično rešilo problem.

Daljinac baner

(Slađana Vasić - s.vasic@telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Qwerty

    7. mart 2017 | 13:16

    Ne mogu da verujem...da ne bi bilo guzve na magistrali iskljucuju semafore ne misleci ni malo na pesake??? I kako se to vozi 100 na sat kroz naseljeno mesto??? Resenje je prosto, sa malo gvozdja napravite pesacima nadvoznjake na par mesta!!!

  • iii

    7. mart 2017 | 13:31

    Stepojevac nije prvo naseljeno mesto od Beograda!!

  • ziks

    7. mart 2017 | 13:03

    Ali semafor treba prilagoditi frekvenciji saobracaja. Ne moze da traje zeleno za mot vozila 30-40 sekundi ko na raskrsnici u gradu. Dva slepera krecu sa semagora za to vreme . Ostale ponovo hvata crveno. Guzva bas. u Ljigu je jos gore. Kolona je uvek sa vise desetina vozila a polovina su sleperi. Mora se napraviti red.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA