Prvo novi autobusi, pa onda stroga naplata karata: Najavljene mere od kojih šverceri u Beogradu strepe

Određeni koraci dogovoreni su i sa Ministarstvom finansija

  • 23

Grad Beograd će nabaviti između 210 i 230 novih autobusa i to je prvi korak, ali ne i jedina mera koja nas čeka kako bismo GSP postavili na noge, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući na TV Studio B.

On je precizirao da je urađen rebalans budžeta koji će u ponedeljak biti pred odbornicima Skupštine grada, a kojim je odvojeno 35 miliona evra za kupovinu novih autobusa. Kako je rekao, samo će GSP izdvojiti deset miliona evra, što je ukupno 45 miliona.

-  Naša procena je da ćemo za te pare dobiti između 210 i 230 autobusa i da ćemo na taj način obezbediti, pre svega, kvalitetniji prevoz, jer ćemo neke linije, gde sada postoje problemi, popuniti novim vozilima. To je samo početak u restrukturiranju gradskog saobraćajnog preduzeća, koje je najveći problem kada je u pitanju Grad Beograd. Naime, pored "Sava centra", reč je o najvećem gubitašu u gradu Beogradu. Posle toga kreće kampanja za naplatu karata i već smo sa Ministarstvom finansija dogovorili određene korake - istakao je Vesić.

Foto: Petar Lazović

On je dodao da je cilj da, pre svega, građani vide da Grad Beograd kupuje nove autobuse, kao i da se veoma mnogo radi na poboljšanju javnog prevoza.

- Posle toga ćemo, naravno, tražiti i da se plaćaju karte, jer je Grad Beograd prošle godine dao 27 milijardi dinara za javni prevoz, od čega je devet milijardi naplaćeno iz karata, što znači da smo 18 milijardi dali direktno iz gradskog budžeta. Tih 18 milijardi dinara je 150 miliona evra, a za taj novac smo mogli da izgradimo 75 vrtića ili škola, da kupimo između 600 i 700 autobusa. To što neki građani ne plaćaju kartu znači da oni to ipak plaćaju kroz budžet, jer za toliko manje dobiju kanalizacije, vodovoda, škola, bolnica i svega onoga što treba da dobiju jer te pare odu na javni prevoz – naglasio je zamenik gradonačelnika.

Kako je rekao, pored naplate karata, potrebno je i restrukturiranje samog preduzeća jer postoji mnogo mogućnosti da oni rade bolje. I oni moraju da se ponašaju odgovornije prema državnom novcu zbog čega su se i dogodile neke smene u GSP-u.

- Plata vozača u GSP-u je prošle godine u februaru iznosila 52 hiljade dinara, a ove godine je 65 hiljada, što je povećanje od 25 odsto, odnosno oko 13 hiljada dinara. To samo govori u prilog činjenici da se mi kao grad trudimo, da ulažemo u GSP i pokušavamo da ga stavimo na noge. Uspećemo u tome, a prvi korak je kupovina autobusa, što neće biti jedina mera koja nas čeka - istakao je Vesić.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Aca

    22. februar 2019 | 15:00

    Vozači u GSP-u retko prime iznad 45.000 dinara platu. Ne znam o kakvim ciframa on govori. Da je plata stvarno iznad 50.000 ne bi im vozači toliko nedostajali. Neka uvedu strogu naplatu karata, ali kada raskinu ugovor sa Apexom, usklade cene sa prosečnim platama, uspostave besplatan prevoz određenim kategorijama. Da li zna šta nekome ko ima platu od 300 evra znači da mesečno daje 3.000 (cifra samo za Beograd)? Obavezno, ali obavezno ukinuti privilegiju kakvu imaju penzioneri. Naplaćuju im prevoz 407 dinara za celu godinu u svim opštinama. Neka sami izračunaju koliko su tu na gubitku. Ta cifra može da im prođe samo na mesečnom nivou. Ljudi koji primaju socijalnu pomoć moraju da izdvajaju mesečno veće pare. Gde je tu pravda? Ako će da se žale na naplatu karata, neka se obrate Apexu koji ih je i doveo do ovakvog stanja. Takođe, zašto nije poznato koliko para od prodatih karata ide GSP-u a koliko Apexu?

  • ...

    22. februar 2019 | 13:29

    Ljudi bi placali karte da su jeftinije ili da su plate mnogo vece i da imaju svi posao, ovako nema nista od placanja karte. Sa tim strozijim merama izazvace jos veci bes naroda i cesce sukobe sa kontrolorima

  • Veteran

    22. februar 2019 | 13:43

    Veće plate, manja cena karata pa i možda se smanji šverc inače ovako teško biće problema sa ljudima, što se tiče kupovine autobusa to nas ne interesuje, ima dovoljno autobusa nema ko ni ove da vozi, naplatili ste vi nama karte kroz poreze, pdv i slično, jer da niste prevoz bi stao..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA