Tramvaji kruže, njišu se i prečesto staju, ali zato nema gužve: Prednosti i mane nove trase 11 i 13

Umesto 3, sada postoji 5 linija preko Mosta na Adi, a nesumnjivo je da će broj putnika rasti

Tramvaj 11L
Foto: Mateja Beljan

Prošlo je mesec dana otkako su tramvaji na linijama 11L i 13 preusmereni na novu trasu preko Mosta na Adi. Prvi utisci su: tramvaji kruže, njišu se i bespotrebno staju na semaforima. Ali, vožnja preko samog mosta jeste brža, a efekat će se tek videti od jeseni, kada se na ulice Beograda vrate uobičajene gužve.

U tramvajima nema previše putnika i konačno su rasterećene linije 85 i 89. Postoje stanice pre i posle mosta, koje vam uz presedanja definitivno mogu olakšati prevoz, a otvaranjem nove trase po prvi put imamo alternativnu šinsku rutu na relaciji Novi Beograd - centar grada i prvu transverzalnu tramvajsku liniju 13.

mapa tramvaji

Printskrin: Google Maps

KRUŽENJE

Najveća mana, na koju putnici teško mogu da se priviknu, jeste naizgled bespotrebno kruženje na Novom Beogradu. Dok autobusi 85 i 89 odmah posle Bloka 42 idu pravo na most i spuštaju se kod Ade, linije 11L i 13 kruže oko Železničke stanice Novi Beograd, potom kroz Bulevar Milutina Milankovića, ulicu Đorđa Stanojevića, Bulevar heroja sa Košara... To je najmanje 1,4 kilometara kruženja, uz mnogo semafora.

Prosečna brzina tramvaja se tako približava prosečnoj brzini pešaka koji bi od Buvljaka krenuo do Ade...

Stanice tramvaja

Foto: Google Maps/Telegraf

Ova mana je, ipak, samo privremena, jer je planirano da tramvaji potpuno drugim putem pristupaju mostu. U budućnosti oni će ići od Ulice Jurija Gagarina levo pored Delta Sitija, zatim oko naselja Belvil, pored GSP-ovog depoa i dalje na most. 

NEZAVRŠEN PRILAZ STAJALIŠTU

Zgodno stajalište za izbegavanje kruženja zato jeste ono u Bloku 42, neposredno pred penjanje tramvaja na most. Ali, to je još uvek gradilište, asfaltirana je samo jedna staza, dok je druga betonirana i zatvorena.

Pa ipak, putnici na nju sve više dolaze. Stajalište je prostrano, u hladu, a veza sa Čukaricom odatle definitifno je brza koliko i autobusom. Pritom, gužve na mostu, ako se pojave, ne utiču na tramvaje.

Ovo stajalište tek će imati smisao kada se rekonstruiše železnička i izgradi nova autobuska stanica - nalaziće se tačno između ove dve tačke, budućeg centra Novog Beograda, gde unaokolo sve više niču poslovni objekti.

MNOGO SEMAFORA

Dok smo se jednom prilikom vozili linijom 11L, tramvaj je samo na petlji Radnička stao čak 4 puta. A potom su usledili i semafori na Novom Beogradu. Pritom, u Radničkoj postoje samo tramvajski semafori, koji, čini se, zatvaraju put jednom tramvaju i kada nema drugih u okolini.

To je mana i za liniju 13, ali  3 i 12, koje takođe prolaze ovom petljom.

Srećom, nisu uvek svi semafori zatvoreni, ali je pitanje zašto bi se čekalo i minut-dva, ako okolo nema drugih tramvaja.

Tramvaj

Tramvaj 11L, Foto: Mateja Beljan

Iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda na naša pitanja o semaforima dobili smo sledeći odgovor: "Predmetni semafor je urađen u skladu sa projektnom dokumentacijom i radi u detektorskom režimu".

Detektorski režim znači da sistem detektuje gde se nalazi vozilo, a kompjuter potom reguliše svetlosne signale.

Ipak, u Sekretarijatu za saobraćaj dali su detaljno objašnjenje za to kako funkcionišu semafori i kazali da se puna funkcionalnost tek očekuje.

- Projekat semaforizacije predmetne lokacije je investicija kojom upravlja Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Po saznanjima Sekretarijata za saobraćaj projekat je u fazi realizacije, tako da puna funkcionalnost ugrađene opreme još uvek nije ostvarena. Po okončanju svih radova na lokaciji i dovođenja sistema u stanje pune projektovane funkcionalnosti, biće izvršena primopredaja sistema za upravljanje saobraćajnim tokovima (semafor) između Investitora i Sekretarijata za saobraćaj. Nakon prijema Sekretarijat za saobraćaj zadržava nadležnost u pogledu izmene režima saobraćaja na predmetnoj raskrsnici, dok nadležnost za održavanje projektovane funkcionalnosti i ugrađene opreme preuzima JP "Putevi Beograda", a same poslove održavanja na terenu obavlja JKP "Beogradput" - kazali su.

LINIJA 13 SVE POPULARNIJA

Linija 13 sada je postala prva i jedina tramvajska transverzalna linija u Beogradu, ona ne prolazi centar, već direktno povezuje Novi Beograd i Čukaricu. Odlična je alternativa za 85 i 89 i veza koju su Beograđani dugo čekali. Jer, Novi Beograd odavno je postao centar grada, a na trasi 13 se gradi mnogo poslovnih objekata.

Tramvaj

Foto: Mateja Beljan

Primetno je da se broj putnika povećava, a koliko je ova veza korisna videćemo već od septembra, kada krenu prave gužve.

LINIJA 11 - ALTERNATIVA

Linija 11 ima veliku prednost jer će se celom svojom dužinom trase, od Blokova do Kalemegdana kretati izdvojenim tramvajskim bašticama. To bi trebalo da znači brži i pouzdaniji prevoz, ali duga čekanja na semaforima i kruženje tramvaja prave određen problem...

Ipak, ovo je dobra alternativna veza u slučaju da tramvaji stanu u okolini Sava centa ili Ušća, ali i direktna linija koja će povezati Novi Beograd, Sajam i pešačku zonu kod Kalemegdana.

Za sada, a najverovatnije do septembra, tramvaji 11 imaju skraćenu trasu zbog radova u Karađorđevoj (Blok 45 - Tašmajdan).

ZGODNO PRESEDANJE

Otvaranje tramvajskog stajališta za linije 11 i 13 u petlji Radnička omogućeno je i presedanje na brojne druge linije za Čuklaricu, Rakovicu ili centar grada. To su: 23, 37, 51, 52, 53, 56, 58, 88  i 94.

Tramvaj

Foto: Mateja Beljan

Potrebno je malo snalažljivosti na novoj petlji, ali postoje i objašnjenja na stajalištima.

NJIHANJE

Primetno je bilo, naročito u početku, da su se tramvaji zanosili dok prelaze most. Ipak, tehnička procedura u izgradnji je ispoštovana, kontrola urađena i nemamo razloga da sumnjamo u bezbednost.

VIDEO: Prvi smo se provozali tramvajem preko Mosta na Adi

(Mateja Beljan)

Tagovi: Cukarica, linija 11, linija 13, most na adi, Novi Beograd, petlja radnicka, Tramvaj

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (3)
Poređaj komentare:
  • V
    vladimir

    Primetno je bilo, naročito u početku, da su se tramvaji zanosili dok prelaze most. Ipak, tehnička procedura u izgradnji je ispoštovana, kontrola urađena i nemamo razloga da sumnjamo u bezbednost. Sad me jos vise brine posle ovakve izjave.

  • T
    Tripko

    O da jeste bas je popularna... Sve bi bilo ok kada vi imalo malo vise polazaka, valjda je nafta jeftinija od struje idemo busom

  • M
    Milan

    Mogli bi cesce da idu

Lančani sudar u Surčinu: Četiri vozila se sustigla u Vojvođanskoj, jedna prevezena na Urgentni

Do 1. septembra prohodna Karađorđeva, Trg republike i još dve važne raskrsnice

"Ovo je Beograd kakav želimo": Vesić objavio fotografiju uređenih fasada u Brankovoj ulici

Škola u Batajnici ipak neće biti rekonstruisana, a deca raseljena: Traži se drugo rešenje

11 saobraćajki u toku dana u Beogradu, među povređenima ima i dece

Vesić: Put Novi Beograd - Surčin važan za razvoj grada

Nesreća na gradilištu: Radnik pao sa skele u Beogradu

Vesić: Usvojen plan regulacije zelenih površina Beograda

U udesu kod Besnog foka povređeni beba (1), dete (11), i jedan muškarac

Potpuni haos u Beogradu: Na auto-putu 3 sudara, na Pančevačkom 2 lančana, kritično i na Gazeli

4.500 cvetova ukrašava ovaj beogradski bulevar, a zbog jednog noviteta, saobraćaj im ne može ništa

Zapalio se auto u blizini Pupinovog mosta: Ljudi se zaustavljali da pomognu u gašenju požara

JKP Zelenilo Beograd još jednom apeluje: Čuvajmo zelene površine

Nikad jednostavnije i brže plaćanje parkiranja uz Pripejd parking karticu

Karađorđeva se zatvara večeras: Detaljan spisak ulica kojima nećete moći ovog vikenda

Oglas o javnoj prodaji otpadnih vozila prikupljanjem pismenih ponuda za otkup

Istraživanje pokazalo u kojim godinama Beograđanke najčešće postaju majke

CNN opisao 10 mesta u Beogradu koja turisti treba da posete i razloge zašto je grad "Beli Feniks"

Mesto Beogradskog univerziteta na Šangajskoj listi zavisi od jednog čoveka: A on je doneo novu oduku

Grad Beograd doneo odluku: Zahteva se od države da hitno reguliše upotrebu električnih trotineta

Prvi "Mek" kod nas je otvoren pre 31 godinu: "Danas u 10 časova hamburger će biti pušten u prodaju"

Divlja "trojka" i oralni seks momaka na javnom mestu usred Beograda: Uhvaćeni na delu, pale prijave

Udes u Novom Beogradu: Auto se prevrnuo na krov od siline udarca (VIDEO)

Zavirite na pijacu Merkator, punu raznovrsnih proizvoda iz cele Srbije (VIDEO)

Devojke uhvatila kiša na ljuljašci, a nisu pokisle

Beograđani plaču i šmrču: "Kiše, što više kiše" - ona je jedini spas za alergične na polen ambrozije

Šta će sve u Beogradu biti završeno do 1. septembra i kad će doći kraj gužvama u centru?

Beograd tačno 3 sata masovno nadletali helikopteri

Beograđanka kupila povrće da napravi bebi kašicu, a u kesi trulež. Mogla je samo da ga baci u đubre

Rekonstruisane prostorije Istorijskog arhiva, Vesić poručio: Ovo je važan dan za kulturu Beograda

Stanovnici beogradske ulice danima muku mučili sa poplavama: Voda zamalo da uđe u podrume (FOTO)

Beograd ponovo proglašen najboljim za noćni provod na svetu: Žurke do zore non-stop, a ovo su cene

Top 3 letnja osveženja: Kako da se rashladite kada živa ode iznad 35 stepeni

Završeno postavljanje tramvajskih šina u Karađorđevoj, saobraćaj kreće 1. septembra

Dva udesa u Beogradu: Povređene dve osobe i prevezene u Urgentni centar

Lažna uzbuna kod Narodne Skupštine zbog sumnjivog ranca na stepeništu: Otkriveno šta je bilo unutra

Bajkoviti vikend posvećen dečijoj radosti

Bugarke opljačkale Beograđanku sa bebom, pa su uhvaćene. Jedna je pristala da pomogne, ali kasno

Saobraćajka i kolaps na Obrenovačkom putu: Motociklista leži na zemlji pored kolovoza (VIDEO)

"BelgradePride" će se održati 15. septembra, a poznat je i moto ovogodišnje "Povorke ponosa"

Uhapšene Bugarke koje su opljačkale majku s detetom u Knezu: Vrebale oko kolica i maznule novčanik

4 saobraćajke za pola sata u Beogradu: U nizu nesreća šestoro ljudi povređeno

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima