• 3

Zbog poskupljenja goriva poskupljuje i gradski prevoz?

Ukoliko do poskupljenja dođe, cene karata bile bi između 70 i 75 dinara, odnosno oko 3.220 dinara, koliko bi iznosila mesečna pretplata za zaposlene koji se voze u prvoj zoni

  • 3

Proteklih deset dana potrošače u Srbiji pogodilo je nekoliko talasa poskupljenja goriva. Evrodizel, koji koriste i autobusi, skočio je do cifre od 150 dinara, pa je teško verovati da, uprkos svim naporima čelnika grada da izbegnu najnepopularniju meru, Beograđani do kraja godine neće osetiti poskupljenje gradskog prevoza.

Kako pišu "Večernje novosti", poslednje poskupljenje karata bilo je 1. januara 2011. godine. Tada je cena goriva bila 105 dinara po litri, a sada gotovo 45 dinara više ili čak 42 odsto skuplje, što je u ovom slučaju neodrživo za normalno funkcionisanje GSP-a.

U junu je gradonačelnik Dragan Đilas pokušao da izdejstvuje da budžet Srbije obezbedi subvenciju Gradskom saobraćajnom preduzeću kroz povlašćenu akcizu na derivate nafte. Bivši predsednik vlade ga je odbio sa opravdanjem da Vlada u tehničkom kapacitetu nema mandat da menja Zakon o akcizama.

Tada se spekulisalo, nezvanično, da ako Vlada ne pomogne, s početkom školske godine vrednost karte bi mogla da se uveća prosečno za 20 odsto. Cena pojedinačne karte povećala bi se sa 60 na 70-75 dinara, dok bi, recimo, mesečna pretplata za zaposlene u prvoj zoni iznosila oko 3.220 dinara, umesto sadašnjih 2.680 dinara.

Beograd svakog meseca već dotira GSP-u sa oko 520 miliona dinara, kako sugrađani ne bi plaćali ekonomsku cenu karata. Iako će Grad ući u ozbiljnu reorganizaciju GSP-a, maksimalno pojačati kontrole i insistirati na tome da samo građani koji kupe kartu mogu da se voze, uz postojeću cenu goriva - ništa od toga neće pomoći. Tako da ostaju opcije - povećanje cene prevoza ili da država umanji akcize za gorivo.

Za potrebe normalnog funkcionisanja prestonice GSP dnevno troši 100.000 litara benzina, odnosno 3.000.000 litara mesečno, pa je ovaj izdatak 450 miliona dinara. U odnosu na januar 2011, razlika je u 120 miliona dinara koje treba da pokriju Grad ili GSP.

Za stotinak vožnji tokom meseca (koliko je prosek), zaposleni Beograđanin po jednoj vožnji plaća 0,24 evra. U Zagrebu ta cena je duplo veća, oko 50 centi, dok je u Sarajevu prevoz nešto skuplji nego u glavnom gradu Srbije - 0,28 evra po jednoj vožnji za zaposlenog.

Pojedinačna karta van vozila u Zagrebu košta 190, u Ljubljani 141, a u Beogradu 60 dinara.

(M. S. / Izvor: Večernje novosti)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • komentator

    i ako ukinu buspljus morace da odvoje novac za sopstvene kontrolore te izadje na isto... :/

  • czv

    a kolike su plate u zagrebu i ljubljani...

  • h1ghwaymen

    Ukinite bus plus i procenat koji odvlace iz GSP-a i cena karte ostace ista.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima