• 22

Počela anketa o sudbini Starog savskog mosta: Beograđani biraju između dve opcije

Anketa traje do 15. decembra, a anonimnost je zagarantovana

  • 22

Na sajtu Grada Beograda u petak je objavljena anketa u kojoj sugrađani mogu da glasaju o budućnosti Starog savskog mosta.

Pred Beograđanima su dve varijante rešenja šta će biti sa ovom konstrukcijom pošto se krene u izgradnju novog mosta preko Save.

Anketa traje do 15. decembra, a anonimnost je zagarantovana.

Varijanta 1

Podrazumeva dve intervencije. Jedna je izgradnja novog mosta za pešačko-biciklistički saobraćaj sa pristupnim stazama u nastavku Ulice omladinskih brigada do Ade Ciganlije, čiji će izgled biti definisan projektom.

Stari savski most

Foto: bgportal.rs

Druga intervencija je demontaža Starog savskog mosta i ponovna montaža lučne čelične konstrukcije glavnog raspona u parku Ušće na poziciji između TC Ušće i Muzeja savremene umetnosti.

Most će ovom intervencijom predstavljati skulpturu na visini od 4,5m. Prostor ispod mosta može da sadrži kulturne, komercijalne i slične sadržaje.

Investiciona vrednost ovih radova je oko 15 miliona evra.

Varijanta 2

Preseljenje i dogradnja mosta između Novog Beograda i Ade Ciganlije za pešačko-biciklistički saobraćaj.

Stari savski most

Foto: bgportal.rs

Podrazumeva demontažu mosta i ponovnu montažu, izradu novih betonskih stubova i nedostajuće čelične konstrukcije i izgradnju prilaznih staza u nastavku Ulice omladinskih brigada do Ade Ciganlije.

Investiciona vrednost radova je oko 14 miliona evra.

(Telegraf.rs/Beoinfo)

Komentari

  • Nikola

    Treba nam most sa vise traka koji ce povezivati N. Beograd sa Cukarickom padinom, preko Ade i u produžetku na magistralu. Tu je trebo da bude most na Adi a ne gde je sad. A ovaj most bolje da bude na sradini Ade kao pesacki most. Da povezuje Makisku i Novo Beogradsku stranu.

  • Dragutin

    Varijanta 2 jer mostovi služe da spoje obale reka.Ako je odluka da se na mestu ovog starog mosta pravi veliki most sa više traka u oba pravca i tramvajska linija ili metro mada nisu to još objasnili. Konstrukciju starog mosta treba iskoristiti da se premosti reka. Ako nije potrebno u Beogradu(sigurno da je potrebno) može negde u Srbiji. Tramvaji se premeštaju na most na Adi, a verovatno će i autobuse GSP. Ostaje da se automobiski saobraćaj preusmeri na druge mostove. Jedina nada za manje gužve da se završe auto put Surčin - Obrenovac i obilaznica oko Beograda tako da saobraćaj koji ide od Novog Sada ka koridorima 10 i 11 ne prolazi preko Gazele i kroz grad. Dok se to ne završi ludost je počinjati radove premeštanja starog mosta i gradnje novog.

  • Mix

    Šta će nam most koji su napravili nemački okupatori za vreme 2. svetskog rata kako bi tenkovima mogli da pređu Savu i uđu u Srbiju i dalje nastave sa ubijanjima?! Na šta lepo može da nas seća? Dovoljno je to što su ga nemački okupatori pravili. Prema tome, nemamo za čim da žalimo, a kamoli da ga stavljamo negde za skulpturu! Kome je tako nešto moglo da padne na pamet?! Sutra će švapski i ustaški veterani da nam se podsmevaju kako obožavamo njihovo delo iz zločinačke okupacije, jer smo od toga napravili zamislite - skulpturu?! Hahaha! Dobar štos. Što se tiče opcija, i jedna i druga podrazumevaju most do Ade. Beogradu treba puno mostova jer su ovi postojeći nedovoljni za saobraćaj bez gužvi i zastoja, o čemu svedoče svakodnevne nepregledne kolone automobila koji pokušavaju da pređu reku u jednom ili u drugom smeru. Znači pravite mostove da ih bude što više. A batalite te glupe ideje kako sačuvati privremeni most koji su švabe sklepale preko noći za potrebe ratovanja.... Treba da budemo srećni što ćemo se rešiti nečeg tako nakaradnog i da se radujemo napretku i novim modernim idejama, pa sada je 21. vek prošlo je 70 godina od kada je ovaj most pravljen. Vreme mu je da ga se rešimo, jer mi zaslužujemo o bolje.

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima