• 6

U Beogradu počeo međunarodni seminar "Tendencije razvoja u javnom prevozu"

Na otvaranju skupa govorio je zamenik gradonačenika Beograda Goran Vesić koji je podsetio da javni prevoz u Beogradu postoji od 1892. godine

  • 6

U Beogradu je danas počeo dvodnevni međunarodni seminar "Tendencije razvoja u javnom prevozu" na kome će oko 120 učesnika iz zemlje i inostranstva diskutovati o aktuelnim temama, dostignućima i praktičnim primerima u oblasti javnog prevoza putnika.

Na otvaranju skupa govorio je zamenik gradonačenika Beograda Goran Vesić koji je podsetio da javni prevoz u Beogradu postoji od 1892. godine.

- To je duga tradicija javnog prevoza u našem gradu. Mi trenutno imamo 514 linija prevoza, oko 5.400 stajališta i oko 2,5 miliona vožnji svakog dana. Postoje veći gradovi od Beograda koji imaju mnogo razvijeniji javni prevoz, ali se mi trudimo da naš javni prevoz svakodnevno unapređujemo jer je to jedna od osnovnih usluga koje pružamo građanima - rekao je Vesić.

Naveo je da se Beograd suočava sa mnogim iskušenjima kada je u pitanju javni prevoz i dodao da je najveći problem naplata karata u javnom prevozu.

- To je nešto čime ćemo se pozabaviti narednih godina - rekao je Vesić.

Podsetio je da je ove godine u Beogradu kupljeno 244 novih autobusa koji su, dodao je, trenutno u isporuci.

- Kupili smo 70 autobusa iz Turske i 174 iz Kine, a u planu nam je da tokom ovog meseca raspišemo nabavku za kupovinu 100 novih zglobnih autobusa. Pored toga, kupićemo 40 novih trolejbusa i 10 elektrovozila - istakao je Vesić.

Goran Vesic

Seminar - Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Naveo je da će krajem sledeće godine početi izgradnja beogradskog metroa i pojasnio da će se graditi dve linije metroa ukupne dužine 42 kilometra.

Prva linija će, naveo je, biti od Železnika do Mirijeva, a druga od Zemuna do Mirijeva.

Vesić je najavio da će do sredine sledeće godine biti usvojen plan generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji grada Beograda.

- Taj plan će potvrditi ove trase metroa, ali ćemo kroz taj plan izaći i sa projektom proširenja tramvajskih linija - rekao je i dodao da će tramvajske linije u Beogradu biti proširene za više desetina kilometara.

Zamenik gradonačelnika je rekao da se istovremeno sa projektom beogradskog metroa razvija i projekat BG voza.

- To je naša gradska, laka zeleznica. Pokušavamo da sva predgrađa obuhvatimo BG vozom. Tokom septembra ove godine smo produžili BG voz do Mladenovca, odnosno do Sopota preko Ðurinaca, a sredinom decembra ćemo spojiti Lazarevac i Barajevo - najavio je Vesić.

Seminar "Tendencije razvoja u javnom prevozu" organizuje Sekretarijat za javni prevoz grada Beograda uz podšku Međunarodne organizacije za javni prevoz (UITP).

Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević je rekao da je seminar okupio oko 120 učesnika iz Srbije i inostranstva.

Osim predstavnika iz svih država okruženja, naveo je da su tu predstavnici još devet evropskih država, Japana, Kine, Jordana i Turske.

Senior direktor evropskog odeljenja UITP Tomas Avancata je zahvalio organizatorima na odličnoj organizaciji seminara i naveo da je UITP organizacija sa velikim brojem članova, te da je ponosan na to što su aktivni i u Srbiji.

On je, između ostalog, ukazao da je Evropska komsija procenila da će do 2050. godine putnički transport porasti za više od 50 odsto u odnosu na perod od pre nekoliko godina.

Prisutnima se obratio i počasni potpredsednik UITP i šef katedre za drumski i gradski transport Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu Slaven Tica koji je rekao da danas na planeti živi 7,6 milijardi ljudi, a da se procenjuje da će 2050. godine živeti oko 9,3 milijarde od čega će dve trećine njih biti u gradovima.

- Prema zvaničnim podacima Ujedinjenih nacija, kriva urbane populacije je prešla krivu ruralne populacije. Mi danas imamo za posledicu da je svet oboleo od urbanizacije - naveo je on i ukazao da se moraju pronaći rešenja.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Komentari

  • Ch

    Ko je ustvari gradonacelnik Beograda? Ja vidim samo zamenika *

  • Kiki

    Mogu zamisliti reakciju stranih gostiju kada je receno da je glavni problem sverc putnika. Gost iz Norveske verovatno ni ne razume da neko na svetu hoce I pokusava da se vozi besplatno, na racun sunarodnika.

  • Ika

    Uvodna tema je "Sredina pomeri malo napred".

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima